Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mariska10

Mariska10

15-09-2009 om 12:49

Fietsendrager

Wij willen een fietsendrager aanschaffen, maar ik heb al op marktplaats gekeken, maar kom er niet helemaal uit. Er staat vaak twinnyload, ik begrijp dat die voor twee fietsen is, maar kun je daar ook een fiets op meenemen, en staat dat dan stabiel en mag dat wettelijk gezien ook. Ik hoef niet zo ver(5 km) maar is voor mij helaas te ver om te fietsen. Wie heeft tips, wat wel en wat niet, waar moet je op letten. wat is echt een flutmerk en welke is juist heel goed.
Mariska

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

15-09-2009 om 12:56

Keuze genoeg

Wij hebben al jaren een Hawk, voor twee fietsen. En ja, natuurlijk kun je daar ook slechts 1 fiets op vervoeren. Beide fietsen hebben een eigen bevestigingssysteem, ze staan niet aan elkaar vast ofzo.

Het merk maakt volgens mij niet zoveel uit. Een Twinnyload is ook een bekend en veel gezien merk. Net als de Hawk en Falcon. Er zijn er vast nog veel meer, zoek maar eens op internet.

groet, Mamvantwee

amk

amk

15-09-2009 om 12:57

twinnyload kan ook met 1 fiets, is dan ook gewoon stabiel. Want de fiets staat op het middelpunt. Je mag ook zonder fietsen met een twinnyload rijden, zolang het kenteken (witte plaat) maar goed zichtbaar is en de verlichting werkt.

Vera*

Vera*

15-09-2009 om 13:03

Halfords

Voor het vervoer van af en toe een fiets hebben we: http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=218829
Thule is kwalitatief veel beter:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=218702
Het ding ligt achter in de auto en neemt weinig plek in dit i.t.t. een twinnyload o.i.d..

Suzanne

Suzanne

15-09-2009 om 15:44

Ook zo'n ding

Wij hebben ook zo'n 'knijper' van Halfords maar volgens mij mag het officieel zo niet. Bij ons hangt de fiets dan voor het nummerbord en deels voor de verlichting, nog nooit last mee gehad (gaat vaak om naar/van school kinderen bij slecht weer), maar volgens mij hoort er officieel een balk bij met ruimte voor het nummerbord en met verlichting. Hij ligt bij mij ook standaard in de kofferbak.

Annet

Annet

15-09-2009 om 19:47

Sinds 1 dag ook zo'n ding

Zo'n ding van de Halfords dus, kost 17 euro, kunnen twee fietsen op. De verkoper noemde het een thuiskomertje. En dat was precies wat we zochten.
Dochter gaat 6 km verderop naar school en zal komende winter wel eens ergens opgehaald moeten worden (als het al donker is).
Het ding werkt praktisch, is inderdaad niet geschikt voor een vakantiereis maar wel heel geschkt om fiets ergens op te halen of te brengen
Vergeet niet een spin erbij te kopen. Anders heb je er nog niets aan (spanbanden kunnen ook)

Mariska10

Mariska10

15-09-2009 om 22:26

Halfords

Mijn man heeft het pas uitgezocht, die twee van de halfords mogen dus alleen als je een extra verlichtingsbalk aanschaft, en die kost 25 euro. Ik denk dat ik dan maar voor de twinnyload ga van marktplaats, heb geen zin in gedonder achteraf, en een fiets gaan vastzetten met een spin of sjorbande dat vind ik teveel gedoe, ik heb liever dat de drager zo goed is dat dat niet hoeft.Bedankt voor het meedenken
Mariska

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.