Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiets voor zware last

En dat houdt in dat ik die zware last ben. En dan ook af en toe nog een kind achterop heb.
Dus...ben ik op zoek naar een fiets die een zware last kan torsen, hoeft dus geen mama fiets meer te zijn, maar die niet al te zwaar fietst. Ik moet er ook op naar mn werk kunnen fietsen ( een kleine 6 km ) zonder dat ik het gevoel heb ene zware fiets te slepen...

eisen eisen eisen dus....

Wie weet de ideale fiets ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2010 om 15:48

Hoe zwaar

is zwaar?

kwala

kwala

26-04-2010 om 16:04 Topicstarter

Zo zwaar

Nou...ik moet er zelf op, zegge en schrijve 140 kilo.
En dan nog een kind achterop, of boodschappen.
Info genoeg?

Marie

Marie

26-04-2010 om 19:29

Impala of stabilo

Hallo
Wellicht de Gazele Impala
http://www.gazelle.nl/nl/collectie/fietsen/stadsfietsen-comfort/impala.html
Of de Batavus Stabilo
http://www.batavus.nl/collectie/fietsen-collectie/stadsfietsen/Stabilo/Stabilo.html
Zelf heb ik een aantal jaren een Gazelle Impala gehad.
En daar vervoerde ik mezelf (90 kg) en 2 kinderen mee. Jongste zat voorop tot 4 jaar (15 kg) en oudste was toen 5,5 jaar.
Groetjes

Hier sinds kort

Een Azor Nashville. Als je de specificaties bekijkt zou je denken dat die toch tegen een flinke stoot moet kunnen. Hij fietst lekker, kan ik je melden.
De folder is te downloaden van de site van Azor (www.azor.nl). Die fietsen zijn relatief goedkoop, maar vziw wel zeer degelijk uitgevoerd.

Groeten,

Temet

Maartje

Maartje

27-04-2010 om 14:47

Sparta amazone

Ik heb die fiets. Ben zelf ook zo zwaar (geweest) en zelfs nog zwaarder... Kon prima fietsen met mezelf, kind van 10 kilo voorop en kind van 30 kilo achterop.... Daarbij ook nog boodschappen in de fietstassen en een buggy op de buggydrager! Kortom, deze is heel goed voor zware lasten.

Ik heb de fiets nu al ruim 8 jaar en hij is nog prima. Wilde hem afgelopen maand zelfs te koop zetten. Maar een rondje fietsenmaker vanwege een leeglopende band en hij fietst weer heerlijk!

Maartje

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2010 om 00:37

Kwala

Het geeft wel een indicatie wat er van de fiets verwacht mag worden In de Blokkergids staat een erg stevig uitziende fiets, of dat ook zo is weet ik niet natuurlijk.

Geen blokker - jons, ben je daar?

Goedkope fietsen die door bouwmarkten, Blokker etc worden aangeboden zijn vziw goedkope Chinese dingen waarvan al vrij snel de gebreken aan het licht komen. En fietsenmakers zijn niet goedkoop, helaas.

Vroeger woonde ik vlakbij een winkel in huishoudelijke artikelen die op een gegeven moment ook fietsen ging verkopen, waaronder bakfietsen. Alle fietsen waren verdacht goedkoop. Daar heb ik ooit eens een mevrouw zien terugkomen met een nog glimmend nieuwe bakfiets waar ze al het eerste gelazer met het zadel had (drie mannen stonden erom heen om een diagnose te stellen, dat schoot ook al niet op).

Je koopt toch ook geen merkloze auto van een bouwmarkt? Als je een fiets echt nodig hebt voor vervoer van jezelf en je kroost, investeer dan in iets degelijks.

Jons, kan jij nog even uitleggen waarom je geen fiets uit een Blokkerkrantje moet kopen? Of klets ik gewoon uit mijn nek en zijn die fietsen ook prima?

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

29-04-2010 om 11:57

Over blokkerfietsen

Ik heb net deze week mijn bijna 9 jaar oude sparta amazone (moederfiets) verkocht aan een mevrouw die 2 jaar geleden een mama-blokkerfiets had gekocht. Die fiets lag aan barrels, terwijl die van mij nog prima in orde was. (ok, alleen de spaken van het achterwiel zijn vervangen, dat was een 'kinderziekte' van de fiets )

U riep?

hier ben ik dan om weer eens een lans te breken voor kwaliteitsfietsen en ja, helaas hoort daar meestal ook een hoger prijskaartje aan vast.

Als eenvoudigste voorbeeld, de lak. Normaal wordt een frame in een zuurbad gedaan, wellicht zelfs wel 2 keer, wordt het gegrond, dan geverfd, dan gelakt. Bij de goedkopere fietsen gaat het meestal slechts om 1 keer een laagje erop en dan is het niet zo raar als de verf er direct afbladdert of als je de roest ziet verschijnen. Verder moet je heel erg kijken naar de stabiliteit van het frame, de stevigheid van de lasnaden, etc.

Pas op de zadelpen, bijvoorkeur geen gehoekte pen.

Nou ja, mocht je specifieke vragen hebben, stel ze gerust!

Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.