Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiets voor grote moeder

Ik zoek een fiets voor mijn grote lijf en om af en toe de kids op mee te nemen. Ik ben 1,80 en een frame van 60 inch zou geschikt zijn, maar die worden voor dames niet gemaakt! Kids zijn 6 en 10 en fietsen altijd zelf, maar soms moeten ze wel eens achterop (lekke band of zo). Nu heb ik gehoord dat bijna alle fietsen van aluminium gemaakt zijn en dat die bagagedragers dat niet redden. (mag maar tot 25 kilo?)
Ik zoek dus een stalen ros (letterlijk) waar ik ook een bagagedrager voorop kan nemen. We wonen in de stad en ik doe ook boodschappen met dat ding.
Nu zag ik van Gazelle de GazelleNL en dan de Miss Grace. Heeft iemand daar ervaring mee? Of misschien een andere goede tip? Ik hou wel van een fiets met een nostalgische uitstraling, handremmen en 3 versnellingen.

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dahlia

Dahlia

26-02-2010 om 17:04

Frame 61cm

Batavus heeft frames van 61cm.
Het model heeft een beetje wat weg van een oma fiets, verona als ik me niet vergis. Met handremmen en 7 versnellingen.

Dorry1

Dorry1

26-02-2010 om 17:09 Topicstarter

Helaas dhalia

Ik zie dat dit model niet meer leverbaar is.

Dorry

marie

marie

26-02-2010 om 18:19

Gazelle impala

Hallo
Heb je deze ook bekeken?
http://www.gazelle.nl/nl/collectie/fietsen/stadsfietsen-comfort/impala.html
Stalen fiets met extra versterkte en verlengde bagagedrager. En heeft een frame 61 inch.
Zelf vind ik de Miss Grace niet echt mooi en er zit geen bagagedrager op.
Houd er rekening mee dat "omafietsen" een vrij "slap" frame hebben. Als je daar een kind achterop hebt en boodschappen voorop kan de fiets gaan slingeren.
En eerlijk waar dat is heeeel eng met een kind voorop in een zitje en een buggy in de buggyhouder achter. Zelf meegemaakt en ik ook niet eens met mijn voeten bij de grond... En het was nog wel een Gazelle omafiets.
Dus toen kreeg ik een Gazelle-Impala. Oersterke fiets en ik kon er de "wereld" mee vervoeren.
succes

Margriet*

Margriet*

26-02-2010 om 21:53

Azor

kan het niet vaak genoeg hier op het forum herhalen. Ik heb de Nashville. Ben 1.83 lang en heb vaak 4,5 jarige kleuter achterop. Ik heb ook een krat voorop en fietstassen. Achterwiel heeft brommerspaken en banden zijn lekker breed. Mijn zadel staat redelijk laag want ik heb een groot vreemd. Google is your friend voor dealers en modellen.

Dahlia

Dahlia

26-02-2010 om 23:34

Re dorry1

misschien kun je contact opnemen met batavus? Ik heb ooit een keer op een vakantiepark een fiets gehuurd die me heel erg goed beviel. Omdat deze fiets niet in de gewone verkoop was, heb ik toen ook contact opgenomen gehad met batavus. Zij hebben me toen de verona aangeraden en het was inderdaad hetzelfde model.
Misschien het proberen waard?

Dorry

Batavus heeft damesfietsen met grote frame-maten. Ik heb net een fiets besteld, die ook verkrijgbaar was in maat 62. Mag ik hier reclame maken??? Kijk eens op bikegigant.nl
Daar staan veel fietsen en veel verschillende maten.
Succes!
Groetjes Gean

Ook grote fiets

Ik heb ook een groot frame (ik meen 62 cm) van een één of ander b-merk. Daarvoor had ik inderdaad een batavus, ook 61cm. Onlangs ben ik op zoektocht gegaan naar een nieuw exemplaar en tot mijn verbazing maken ze bijna geen grote damesfietsen meer! Volgens de fietsenverkoper reed ik al jaren op een verkeerd formaat fiets. Nou ja... Nu moet ik zeggen dat je aan die moderne fietsen wel van alles kunt verstellen (afstand stuur tot zadel en zo) dus dat dat probleem misschien minder is.
Maar vreemd blijft het. Je zou verwachten dat de markt met het toenemend aantal lange vrouwen ook het fietsassortiment aanpast. Maar ik zie nu juist opvallen veel 54cm fietsen. Ik blijf dus meelezen voor goede tips, want zoek ongeveer hetzelfde als Dorry.
n@nny

Margriet*

Margriet*

28-02-2010 om 21:01

Nog even reclame maken

Azor heeft ook frames van 61 cm.

Dorry1

Dorry1

28-02-2010 om 21:07 Topicstarter

Ot en ontopic

Ik erger me dus ook al jaren dat er voor mijn lijf weinig te koop is. Fietsen te klein, broeken te kort, mouwen te kort, of erger dat je ellebogen bij dat smalle onderarm stukje zitten en je ze dus niet kunt buigen. Of wat dacht je van een spijkerbroekenwinkel die maat 24 tot 29 verkoopt?
Ik had gisteren al een reactie geschreven, maar ik zal wel niet goed geklikt hebben, want ik zie hem niet.
Ik heb dus een proefritje gemaakt op de GazelleNL Miss Gracie en de maat is goed! Heerlijk. Nu snap ik waarom ik altijd zo ver voorover gebogen zat, de fiets was gewoon te klein. Maar mijn plaatselijke fietsenboer kon alleen iets doen aan de prijs van een slot en een ketting (lees 4 tientjes eraf). Dat vond ik te weinig. Heb al een aanbod van 15 tientjes korting gehad via een online-fietsenboer. Ze lieten me dus lopen, jammer voor ze dus. Nu maar bij bikemotion.nl besteld.

Dorry

Dorry1

Dorry1

28-02-2010 om 21:09 Topicstarter

Eh vergeet...

Ik vergeet er bij te zeggen dat ik voor een 59 inch frame heb gekozen.....

marie

marie

01-03-2010 om 11:15

En de kids dan?

Hallo
In je eerste posting schrijf je dat je een fiets zoekt waar je zo nu en dan ook de kids mee kunt nemen.
Maar de Gazelle Miss Grace heeft geen bagagedrager.
Hoe ga je dat doen dan?
Groetjes

Dorry1

Dorry1

01-03-2010 om 11:37 Topicstarter

Marie

Ha Marie,

Er kan een bagagedrager bijgeleverd worden in dezelfde kleur als losse accessoire; kost 44,95 (en dat is te doen toch?)
Ik heb me laten vertellen dat er door de fabrikant een veilige marge is ingebouwd met betrekking tot de 25 kilo grens die er op mag. Dus een enkele keer een kind van 30 kilo een stukje meenemen is niet zo'n probleem. Wel elke dag iemand van 60 kilo achterop. Mijn kids fietsen altijd zelf, maar als ik op school sta en hun fiets is stuk en kan niet mee, dan moet je soms wat.
Heel jammer is nu dat de online fietsenboer een levertijd van 6 weken heeft (dan is de lente alweer half voorbij)en dat ze wel een extra slot met insteekketting kunnen leveren maar die er niet opzetten en de fiets alleen kunnen verzekeren met het slot wat er standaard op zit. Hmmmm.....
Tís allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt.

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.