Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ma3

ma3

01-09-2009 om 21:15

Fiets met stevige bagagedrager

Ik ben op zoek naar een fiets waarvan de bagagedrager meer dan 25 kg mag/kan dragen.

Heeft iemand enig idee of de aluminium bagagedrager van een stadsfiets dat aankan? Ik heb op 't web mooie, niet al te dure fietsen gezien, maar er staat nergens bij wat het maximaal te dragen gewicht is.

Het gaat erom dat ik af en toe mijn dochter van circa 30 kg moet kunnen meenemen (uiteraard op een zitje).

Mocht iemand nog een goede tip hebben voor een fietsenmerk dan hoor ik dat ook graag.

Ik wacht met spanning af... en bedankt alvast.

Ma3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

01-09-2009 om 21:32

Personal bike van batavus

en nee, die aluminiumdragers kunnen niet meer hebben als 10 kilo. Maar dat hoeft geen probleem te zijn als het zitje niet op de drager gemonteerd is. Maar via een beugel aan de zadelbuis.

De personalbike of delivery bike van batavus is speciaal gebouwd voor het vervoeren van veel gewicht. Dus ook de banden zijn breder om het geheel comfortabel te houden.

Ik vind het een heerlijke fiets en heb omdat ik dochterlief achterop heb een extra bagagedrager met een draaglast van 20 kg aan de voorkant laten monteren. Jihaa geen boodschappen met de auto meer.

Volgens mij komen er ook nog wel reacties van de azor fietsen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

*Lotus*

*Lotus*

02-09-2009 om 14:18

Ook pb

Na de mooie verhalen van amk ook de personal bike delivery. Het is een mega heerlijke fiets. Hier twee kids achterop en voorop en nog een boodschappenmand voorop. Ik heb dan wel versnellingen. Zonder lijkt me erg zwaar fietsen.

Ma3

Ma3

02-09-2009 om 14:41

Pb/delivery of azor...

Hoi amk en *Lotus*,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb meteen even op de site van Batavus gekeken. Die fiets ziet er inderdaad super uit en de bagagedrager is lekker stevig!

Ik heb ook nog azor gegoogled, dat lijkt me ook wel wat, alleen loopt de prijs dan weer op als ik alle extra's zou willen.

Ik denk dus nog even na. In ieder geval bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Groetjes Ma3

amk

amk

02-09-2009 om 15:04

Ook versnellingen

ik heb er 7. We hebben hier nogal veel van die gemene bruggetjes over grachtjes in de stad. Leuk voor toeristen, maar erg onhandig als je met je vol beladen fiets door de stad moet. Denk dan aan van achter naar voor: buggy, kind, mama, boodschappen voor een week.

En dan heb ik de krat nog mega gepimpt natuurlijk. Een gewone boodschappen krat en dan helemaal behangen met bloemenslingers. En de leuke reacties die je krijgt maken het fietsen nog leuker.

susan

susan

02-09-2009 om 15:06

Postcodeloterijfiets

Tja de titel zegt het al. De postcodeloterij geeft gratis fietsen weg. Echt stevige delivery bikes. Oke er staat reclame op en je moet er op durven fietsen maar ik heb er al 3 aangeschaft voor 150 euro (van iemand die er niet mee gezien wou worden) Gewoon lekker voor in de stad en voor het boodschappen doen met de kids.

Dus voor durft is het leuk

Tip je kunt hem natuurlijk ook bij de autoshop laten spuiten.

Groeten Susan

ma3

ma3

03-09-2009 om 10:48

Toch nog wat vragen...

Bedankt voor de tip Susan, De postcodeloterijfiets wordtt inderdaad veel op marktplaats aangeboden en ziet er super uit, maar heeft helaas geen versnellingen, en dat is voor mij toch wel een voorwaarde, anders kom ik niet eens vooruit als ik met boodschappen en kind onderweg ben.

amk, ik ben benieuwd welke versie jij hebt van de pb, want op de site kan ik alleen vinden dat hij er zónder of met 3 versnellingen is, 7 staat alleen bij Supreme, maar die heeft weer geen verlengde bagagedrager en voordrager. Wel veel vragen, maar ik vind hem er zo gaaf uitzien en met al die opties lijkt 't mij de beste keuze.

Groetjes van Ma3

marie

marie

04-09-2009 om 10:25

Gazelle impala

Hallo
Wat dacht je van deze?
http://www.gazelle.nl/nl/collectie/fietsen/stadsfietsen-comfort/impala.html
Succes

Personal bike

Ik heb een personal bike, inderdaad stevig maar hij trapt echt heel zwaar. Ik ken zelfs iemand die ook een Personal Bike kocht en hem om die reden na één dag weer op Marktplaats zette. Zelf neem ik het vooralsnog voor lief. Heb geen geld voor een andere fiets en hoef meestal niet zo heel ver zodat ik probeer te zien als een goede extra conditietraining. zou echter nooit meer een PB aanschaffen want voor grotere afstanden is het echt niet leuk. Inmiddels heb ik een goede conditie (loop drie keer per week anderhalf uur hard) maar toen mijn conditie nog minder was, kwam ik echt amper vooruit op het ding.

amk

amk

05-09-2009 om 21:44

Zal wel

de supreme zijn, die toen nog anders heette. Hij was er toen ook in 2 kleuren, en 2 frame maten.
Ik heb de voordrager er idd als accesoire oplaten zetten ± 20 euro.

Verlengde drager heb ik niet. Maar mis ik ook niet, doordat ik die grote krat voorop heb.

Zwaar fietsen vind ik wel meevallen, als je maar op tijd schakeld. Het kreng is best zwaar, vooral als je 'm de berging uit moet rijden via de trapgoot. Maar daar krijg je handigheid in.

Ook heb ik er nog een stuurvergrendeling tussen laten zetten zodat het stuur niet gelijk omklapt. ± 15 euro.

Ik heb gebruik gemaakt van de fietsenregeling op het werk, dus uiteindelijk heb ik 250 euro betaald of zo.

ma3

ma3

06-09-2009 om 12:21

Dank

Dankjulliewel voor de reacties.

Ik word me er steeds meer van bewust dat 't moeilijk is om een fiets te vinden die aan al m'n eisen voldoet, maar met jullie tips kom ik elke keer een stapje verder.

Ik denk inderdaad dat de pb heel zwaar is, daarom was/ben ik zo geïnteresseerd in de 7 versnellingen van amk, maar die vind ik niet meer terug op de batavussite. Ik ga, denk ik, deze week eens langs bij de fietsenwinkel, die heeft een groot assortiment en daar kunnen ze mij vast ook het e.e.a. over de mogelijkheden vertellen.

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken en reageren.

groetjes van ma3

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.