Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

08-04-2010 om 21:49

Fiets mee met de trein

Zaterdag komen vrienden na hun fietsvakantie bij ons op bezoek (een vader met kind). Na het avondeten gaan ze met de trein naar huis, fiets met VEEL bepakking (tent enzo) gaat mee. Op de NS site zie ik dat vervoer van de fiets 6 euro kost. Maar ook staat er dat bagage niet op de fiets mag blijven zitten. Dat is lastig! Dat moet je er dus afhalen, en bij aankomst moet je je bagage en fiets snel uit de trein zien te krijgen. Zijn ze echt zo streng met die bagage, wie weet dat? En hoe herken je aan een lange trein eigenlijk de wagon waar de fietsen moeten? Zit die altijd op een vaste plek? Help?

Groeten van hun vriendin Ellen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

08-04-2010 om 22:41

Zitten laten

en er bij blijven is nog nooit een probleem geweest.
Fietswagons zitten meestal aan het uiteinde van de trein, maar zeker niet in elke trein.
Je moet je fiets dan op het balkon zetten of als het erg druk is mag je niet mee.

angel3

angel3

08-04-2010 om 22:42

Voor zover ik weet

is er geen aparte wagon. Je zet je fiets in het halletje. De fiets mag anderen niet hinderen. Handigste is dan om erbij te blijven. Ik zou de bagage er lekker op laten. Ze horen het wel als het eraf moet.....

Deur

Op de deur staat groot een teken met een fiets daar waar er speciaal plek voor is.
Zou me niet druk maken om de bagage. Er is geen sprake van spits dus naar mijn idee geen probleem.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-04-2010 om 10:42

Gedaan

Met 2 volle fietsen, 1 volle fietskar 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.
We werden heel goed geholpen door het personeel van de NS met inladen enz.. alles mocht op de fietsen blijven zitten en we bleven er gewoon bij staan/zitten. Bij het uitstappen hadden we hulp klaar staan.
Maar dat is al wel een paar jaar geleden ( euh6 jaar geleden)

In de trein

Even wat ik weet:
In nederlandse intercity's is aan het begin en eind van elk treinstel ruimte voor de fietsen. Een trein bestaat meetsal uit meerdere treinstellen, dus ruimte genoeg.
In dubbeldekkers staat het aangegeven bij de deur, dat is ergens middenin het treinstel. Daar is er trouwens wel plaats op de meeste balkons voor de fietsen, maar ze moeten eigenlijk op het balkon met de fiets-aanduiding. Bij een lange dubbldekker zijn er ook meerdere fiets-balkons.
In internationale (bv.Duitse) treinen (die o.a. soms rijden tussen Schiphol en Hengelo, richting Duitsland) is er een apart fietsdeel in een van de wagons. Als ze zo'n trein hebben moet de bagage er waarschijnlijk af omdat ze anders niet door de deur komen. Hier is maar 1 fietsdeel in.
Ik zou de bagage inderdaad gewoon laten zitten, maar wel even kijken dat je alles snel er af kunt halen. Dus niet 5 kleine tassen achterop onder de snelbinders, maar 1 grote.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-04-2010 om 22:41

Veel gedaan

Wij hebben al vaak de fietsen meegenomen in de trein, inclusief bagage, aanhangfiets en fietskar. Prima te doen hoor, gewoon rustig blijven en een beetje flexibel zijn. Soms is de trein gewoon te vol en moet je wachten op de volgende. Maak je maar niet te veel zorgen hoor, komt wel goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.