Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

28-09-2010 om 23:12

Fiets gestolen incl. huissleutel

Van oudste zoon is de fiets gestolen. Dat is natuurlijk heel vervelend, maar wat ik erger vind is dat onze huissleutel aan zijn fietssleutel zat. Vorig jaar is er nl. ingebroken bij ons en dat hoop ik nooit meer mee te maken!
De fiets stond gelukkig niet bij ons voor de deur, maar is in een andere wijk gestolen. Petr@man wil nu alle sloten in huis vervangen, maar dat is een dure grap (4x cilinderslot). Het lijkt mij dat als we het voordeurslot vervangen dat voldoende zou moeten zijn. Op alle andere deuren heeft Petr@man na de inbraak haken onder en boven geplaatst dus daar kom je van buiten niet in, ook niet als je een sleutel hebt.
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

28-09-2010 om 23:38

Pelle

Kunnen ze van de fiets of de sleutel afleiden waar de fietseigenaar woont? Staat de postcode in de fiets of hangt er een label aan het slot?

> Drie keer nee! Maar sinds die inbraak zijn wij misschien wat "panischer" dan anderen die dit niet mee gemaakt hebben. Daarom mijn vraag hier.

De sleutels zaten dus nog in de fiets? > Ja, na het stappen is oudste nog met een vriend mee naar huis gegaan en heeft de fiets daar op de oprit gezet.

Is een aparte sleutel voor de voordeur handig?

> Nee, dat is helemaal niet handig, want voor alle buiten- en binnendeuren (totaal 6) heb ik nu één sleutel.

Petr@

Petr@

29-09-2010 om 10:11

Pelle

Dat kán niemand weten. En dat weet ik verstandelijk, maar gevoelsmatig voelt deze diefstal heel vervelend. Toen ik er achter kwam dat de fiets gestolen was, werd ik acuut misselijk. Dat had ik ook nadat we de inbraak ontdekten (+ meer lichamelijke klachten, die had ik nu gelukkig niet).

Een steekslot erbij zetten

..en dan wachten tot je paniek weer is gaan liggen. Dat lijkt me een goedkopere optie. Je moet dan wel voor een nieuwe cylinder gaan boren, maar je hoeft minder sloten te kopen.

Petr@

Petr@

29-09-2010 om 22:41

Pandia

We kunnen de deur al vergrendelen van binnenuit, maar niet als we weggaan.
Je hebt gelijk over dat het wat waard is om een veilig gevoel te hebben! Dank je wel!

Petr@

Petr@

29-09-2010 om 22:42

Rodebeuk

Je hebt gelijk. Ik had dat ook al geopperd, maar mijn man vond het niks. Misschien nu wel, helemaal als ik Pandia erbij haal (veilig gevoel).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.