Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Feestje?

Goede vriend wordt 30 en zijn vrouw geeft een surprisparty. We gaan in een café in het noorden des lands borrelen, daarna ergens eten, stappen en dan in een hotel overnachten. Leuk allemaal. Maar vriendin had vooraf al gewaarschuwd dat ze het financieel niet redt om alle kosten op zich te nemen en dat we het hotel zelf moeten betalen. Ok geen probleem. Maar nu het bijna zover is blijkt dat we ook de borrel en eten zelf moeten betalen. Is het nou raar dat ik dat een beetje vreemd vind? Uitgenodigd worden voor een feestje en dan zelf alles betalen? Waarom geeft ze dan niet gewoon thuis een feest? En zouden jullie dan ook nog een kado voor het feestvarken meenemen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 23:04

Nou

Ík vind het raar, heel raar. Dat hotel: soit. Maar de rest?? Belachelijk. Nee, ik gaf geen kado meer. Mijn aanwezigheid is al een soort kado.

Tirza

Nog erger

Ik zou niet eens gaan....Ik zou vriendelijk voor de eer bedanken, een leuke kaart op de post, dat wel. Je nodigt mensen uit en die mogen alles zelf betalen. Ja, zo kan ik ook een "surpriseparty" geven.
Een surprise in mijn portomonnee.

Lollig bedacht....

een surprise party die de organisator nada, noppes kost. Zoiets doe je gewoon niet. Tenzij je dat met een vriendenklubje samen bedankt, als 'kado' zeg maar.

Ik zou denk ik heel rap afhaken. (en erbij melden waarom)

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

21-09-2009 om 12:46

Wil40

Ik lig in een deuk om jouw surprise. Ik denk dat dat het is, Triple. Het is geen surprise-feestje voor die mán, het is een surprise-feestje voor jouw portemonnee!

Taraaaaaaaaaaaa kijk eens hoe snel ik leeg kan!

Tirza

Bedanken voor de eer

Ik zou heel snel bedanken voor de eer. Nee, dit vind ik een rare manier van een feest geven. Je geeft in mijn ogen ook geen feest, je jaagt je vrienden en kennissen op kosten.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

21-09-2009 om 13:28

Zelf betalen heel gewoon in engeland

Als op mijn werk een collega jarig is stuurt diegene een mail rond om mensen uit te nodigen wat met hem/haar te gaan drinken na het werk. Het is dan uitdrukkelijk de bedoeling dat je zelf voor je drankjes betaalt en het feestvarken 'vrijhoudt'. Zo zou het ook gaan als er voorgesteld wordt ivm met een verjaardag ergens te gaan eten. Ik heb er even aan moeten wennen, maar vind het nu niet meer dan normaal. Het is dan verder je eigen keus of je nog een kadootje wilt geven, dat hoeft niet echt. Gek genoeg regelt op sommige plekken de afdeling ook taart ivm met de verjaardag, niet de jarige zelf.
Dat wil nog niet zeggen dat ik zou staan te springen om daarna ook nog in een hotel te 'moeten', prijzige aangelegenheid wordt het dan. Dan moet het wel een heel goede vriend met een heel speciale verjaardag zijn. Bovendien wonen jullie in NL en daar zijn de mores anders.
groeten,
Jose

He ja, engeland!

Moet ik meteen weer denken aan toen mijn (nederlandse) broer ging trouwen in Engeland met een engelse vrouw - zij hadden op aandringen van mijn broer het zo geregeld dat de gasten niet hoefden te betalen voor hun drank. Alle engelsen waren enorm verrast! Stonden met hun portemonee klaar om te betalen. Mores verschillen inderdaad - leuk!

Triple

Triple

21-09-2009 om 21:01 Topicstarter

Aha

Nou het ligt dus duidelijk niet aan mij dat ik het een vreemde manier van feestvieren vind!

Cobi, het gaat trouwens niet om recessie-slachtoffers. Ze zijn helemaal niet zo van de uitspattingen. Het idee was vooral om het feest zo geheim mogelijk te houden voor de jarige en dat er daarom thuis geen inkopen konden worden gedaan van te voren...

Ik heb besloten om toch maar gewoon naar het feest te gaan, maar ben nog aan het beraden of ik er nou iets van ga zeggen dat ik het raar vind om zelf te betalen en zo ja, hoe ik dat dan ga zeggen...

Dat vind ik ook weer raar triple

Als ik zou gaan, ga ik dus akkoord met de voorwaarden. Pluk m`n portomonnee leeg en zet een glimlach op. Ik zou nooit op het feest zelf of achteraf kritiek gaan leveren. Ik ben er, of ben er niet...in mijn geval dus het laatste.

Triple

Triple

22-09-2009 om 14:22 Topicstarter

Mail

In het mailtje waarin vriendin schrijft dat ze alle kosten hoofdelijk wil omslaan had ze ook gevraagd of we wilden aangeven of we daar bezwaar tegen hadden. Ik heb dus maar (laf) gereplied ipv gebeld en geschreven dat ik vind dat ze het niet kan maken om ALLE kosten te delen. Ik hoop niet dat ik nou de sfeer voor het feestje heb verpest...

Christientje

Christientje

23-09-2009 om 16:44

Dan...

Uiteindelijk betaal je dus alles (!) zelf voor dit feest. Je moet naar het noorden rijden (benzinegeld), het eten, stappen en het hotel moet je ook zelf betalen. Dat is nog eens een leuk feestje, zo wil ik ze ook graag geven ! :-p Oh, en dan moet je natuurlijk ook nog een kadootje kopen voor de jarige. Ik zou bedanken voor dit feestje ! Je laatst posting snap ik niet, wat voor kosten wil ze nog meer delen ?
Christientje

Triple

Triple

23-09-2009 om 21:47 Topicstarter

Christientje

Ik had vriendin vooraf al telefonisch gesproken en toen had ze al gezegd dat we het hotel en het eetcafé zelf moeten betalen. Per mail kwam er dus later achteraan dat we de kosten voor borrel voor het eten en consumpties tijdens het stappen na het eten ook zouden delen! Eerst was het dus (een belangrijk) DEEL van de kosten en toen opeens ALLE kosten. Behalve dan de reiskosten, die trouwens voor haar nihil zijn omdat haar man een leaseauto heeft incl brandstof.

Christientje

Christientje

24-09-2009 om 23:48

Vreemd

Ik blijf het een vreemde manier vinden van het geven van een feestje. Ik zou afgehaakt hebben, voornamelijk omdat ik dit niet kan behappen, al zou ik willen.
Christientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.