Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fanta lemon uit de handel?

Ik ben nogal een liefhebber van gin met fanta lemon erdoorheen. Al bijna twintig jaar is dat mijn favoriete drankje. Een paar maanden geleden gingen de literflessen Fanta lemon uit de handel. Ze hadden alleen nog maar Fanta Zero, maar ik kan niet tegen zoetstoffen en kreeg na elk glas van mijn lekkere drankje niet alleen een nare zoetstof-nasmaak, maar ook vreselijke darmkrampen. Gelukkig waren er nog wel blikjes Fanta lemon. Niet zo milieuvriendelijk, al dat blik, maar zoveel drink ik nu ook weer niet. Maar nu zijn ook die blikjes niet meer verkrijgbaar! C1000, Albert, Boni... lege schappen en het komt ook niet meer goed, alsdus de bedrijfsleiders. Hoe moet dat nou met mij en mijn vrijdagmiddagmomentje? Ken iemand een werknemer van de Coca Cola Company, waaronder Fanta valt? Of weet iemand een aanvaardbaar alternatief? Breezer vind ik te zoet, Gin tonic te bitter, gin met spa fruit lemon/cactus te cactusachtig, bij lime (dat spul wat ook bij wodka wordt gegoten) mis ik de prik. Ik baal!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annelies B.

Annelies B.

02-05-2009 om 23:28

Staat nog op de site ..

... van Coca Cola Nederland.
Maar je kan ze een mailtje sturen.
Kan best dat het in de betreffende winkel niet zo veel wordt verkocht en daarom uit hun assortiment gaat.
Zal morgen eens kijken odf het hier nog te koop is.

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met Pepsi Cola. Niet bij de Digros, niet bij Albert Heijn. Weken lang niet te koop. Kreeg ook te horen dat het niet meer zou komen, en ineens stond het er een week later weer in de rekken. Wie weet ......

Succes, Annelies

Pennetje

Pennetje

03-05-2009 om 12:56 Topicstarter

Kan jij een mailadres vinden?

Ik zag het inderdaad staan op de site, maar ik kon nergens een mailadres vinden. Ook niet bij de coca cola company, waar fanta onder valt. Volgens mij willen ze niet dat al die boze Fanta Lemon liefhebbers contact opnemen

Tijgeroog

Tijgeroog

03-05-2009 om 14:17

Toch spa lime?

Spa & Fruit heeft 2 series he, de ene (in pakken) is zonder koolzuur, de ander, in de flessen is met koolzuur. Spa & Fruit Lime heeft wel koolzuur. En er zit geen cactus bij.
Ik weet nu niet meer welke smaak ik de afgelopen zomers steeds dronk. Volgens mij lemon, maar ik zie alleen Fresh Lime (=nieuw) en citroen cactus staan. In ieder geval de smaak die ik altijd dronk lijkt erg veel op Fanta Lemon, maar die laatste is iets zoeter.

Christa.

Christa.

03-05-2009 om 18:29

Fanta lemon :o)

Heerlijk spul :o)
Ik heb hier een fles gewone fanta staan en daar zie ik een telefoonnummer op staan en een website.
www.fanta.nl en 0800 - 26 22 26 52
Succes!
Christa.

Pennetje

Pennetje

04-05-2009 om 11:17 Topicstarter

Gebeld

Ik heb gebeld! De dame aan de telefoon vertelde dat er nog wel fanta lemon wordt gemaakt in blikjes en kleine flesjes. Het is aan de distributeur van een supermarkt of het in het assortiment van die supermarkt komt. Volgens haar koopt AH het nog wel in, dus dat het hier uit de schappen is, betekent niet dat het niet meer te krijgen is. Ik rijd zo naar een naburige gemeente, daar hebben ze zo'n mega AH, wie weet kan ik het daar nog wel krijgen! Ik verheug me nu alweer op een lekkere neut.

Annelies B.

Annelies B.

04-05-2009 om 11:28

Antwoord coca cola

Kreeg net reactie op mijn mailtje van gisteren:

"In antwoord hierop, graag het volgende.

Helaas moeten wij u melden, dat het product Fanta icy lemon in Nederland niet meer in een 1-literfles in de supermarkt te koop is; Fanta icy lemon is alleen nog in kleinverpakking, t.w. 0,5 liter PET-flesjes en 0,33 liter blik, beschikbaar. Het spijt ons dat wij u - als liefhebber van dit product - moeten teleurstellen."

Dus op zoek naar een grote supermarkt.
Succes, Annelies

Pennetje

Pennetje

04-05-2009 om 15:59 Topicstarter

Inderdaad

Het lukt me vandaag niet meer om te gaan, want dochter kreeg net een hele invasie vriendinnetjes die ik liever niet alleen laat, maar morgen ga ik zoeken in de super-AH.

Pennetje

Pennetje

06-05-2009 om 14:28 Topicstarter

Gevonden!

Bij de Super Coop, verderop in het dorp, hadden ze het gewoon! Heb meteen 12 blikjes ingeslagen. Zoveel drink ik niet, dus daar kan ik zo weer een week of zes mee door (tenzij er veel visite komt). Nu maar hopen dat het daar vast in het assortiment blijft. Mijn prepuberella schaamde zich dood voor mijn enthousiasme toen ik de blikjes in die voor ons onbekende supermarkt (ik kom er nooit, woon zelf praktisch tegenover de C1000) in het schap zag staan. "Jeetje mam, je lijkt wel een alcoholist, doe niet zo overdreven." Een leuke mevrouw kon zich helemaal in me inleven en pestte dochter even lekker terug: "Je moeder zal het wel nodig hebben, om jouw schaamte weg te drinken."

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.