Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Family planner 2011

De agenda's voor 2011 zijn weer volop te koop en er komen steeds meer Family Planners bij, zo ook van OOL, een erg mooie! Vorig jaar heb ik er een van Loesje gekocht, erg leuk vooral om de spreuken maar na een paar weken al kwam de klad in het gebruik ervan. Ik ben er gewoon nog niet uit of het nou handig is of niet! In mijn eigen pda ratel ik van alles er in en hou zelf een beetje in de gaten wie wanneer welk kind opvangt, ophaalt of weg brengt, maar een overzicht waarin dat voor iedereen duidelijk gemaakt kan worden leek mij wel heel prettig. Een kolom per persoon waarin van alles ingevuld kan worden. Hoe maak ik in zo'n overzicht duidelijk dat ik bij de ene afspraak van kindlief erbij moet zijn (bijv tandartsbezoek) en bij een andere afspraak (spelen bij een vriendje) juist niet ?, alleen hoef op te halen? Dus hoe plan ik vooral mijn eigen tijd in zo'n overzicht duidelijk er in ?
Voor mij lijkt het -vooralsnog- niet met zo'n Family Planner te werken. Wat zijn jullie ervaringen ermee ?

Petra


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

31-08-2010 om 12:58

Tekst

ik gebruik vaak de term mamataxi als ik alleen hoef te halen of te brengen. Dan is het voor mij duidelijk dat in niet geacht wordt aanwezig te zijn.

Puck

Puck

31-08-2010 om 13:14

Ideaal

Goed om te horen dat de OO-planner er weer is, ga er gelijk achteraan want ik vind 'm ideaal (vooral al die plastic insteekvakjes!!!
Als het een afspraak van alleen kind betreft dan zet ik hem alleen in de kolom van het kind. Moet ik erbij zijn of moet ik taxi spelen dan zet ik dat in mijn eigen kolom nog een keer erbij. Verder hebben wij met ons 4 persoonsgezin een kolom over. Die gebruik ik voor algemene dingen zoals wanneer de containers buiten gezet moeten worden, wanneer naar de bieb, verjaardagsdata etc.
De planner is bij ons in huis het meest gebruikte "boek" denk ik, ik zou nauwelijks zonder kunnen.

ishtar

ishtar

31-08-2010 om 13:50

Is er ook een met 6 kolommen?

ik gebruik m ook het liefst met voor elk een kolom en een extra voor gezinsdingen. Nu staan die bij man en mij, maar ik vind het wel handiger als t los kan. Ik heb er alleen nog geen gevonden die met 6 kolommen(die dan ook nog groot genoeg moeten zijn )werkt.

Puck

Puck

31-08-2010 om 14:18

Dat wil ik ook graag weten ishtar

Vorig jaar heb ik er ook 1 met 6 kolommen gezocht voor het gezin van mijn zusje en die heb ik toen niet kunnen vinden. Maar je kunt natuurlijk zelf in excel of word iets maken en dat bij de kopieershop laten inbinden, dan heb je het helemaal naar je eigen wensen en kan je van te voren ook al de terugkerende afspraken (trainen, etc) in kwijt en dan pas printen.

Puck

Puck

31-08-2010 om 15:15

Pelle

Het eerste jaar heb ik ook de zusje agenda gehad en qua indeling vond ik die makkelijker dan die van OO, maar ik ben toch gevallen voor de insteekhoesjes van OO. En ook ik had liever de schooljaarversie gehad maar als de normale nu al in de winkel te krijgen is dan vind ik het ook prima. Heb net gisteren de agenda bijgewerkt voor de rest van het jaar dus dan kan ik bijna gelijk daarna de rest van het schooljaar in de nieuwe agenda zetten.

Prakje

Prakje

31-08-2010 om 16:13

Google-agenda

Na alle mogelijke planners uitgeprobeerd te hebben zweren wij met zijn allen bij de Google-agenda.

We hebben voor elk gezinslid een eigen agenda (met eigen kleur) ingericht. Alle afspraken staan in de juiste kleur in de agenda.

Wekelijks maak ik een afdruk van de komende week.

Voordeel is dat je de agenda 'overal' beschikbaar hebt. Even inloggen en je kunt de tandarts (kapper, dokter etc) afspraak - die je in je pauze op je werk maakt - erin zetten.

Nog een voordeel is dat er niet zo'n enorm geklieder ontstaat, bij veel wijzigingen maak ik een nieuwe afdruk.

Tot slot staat hier elke terugkerende afspraak er in één handeling in, de schoolagenda wordt aan het begin van het jaar er compleet ingezet, en alle verjaardagen van familie en vrienden staan er voor jaren in.

En de kinderen (11-9-7) weten nu bijna allemaal hoe ze zelf hun toetsen erin zetten incl. de benodigde 'oefen' periode.

Planner?!

Puck schreef:
"Goed om te horen dat de OO-planner er weer is, ga er gelijk achteraan want ik vind 'm ideaal (vooral al die plastic insteekvakjes!!!"

Oh!? daar ben ik heel nieuwsgierig naar & heb al gezocht maar kan 'm niet vinden. Heb je een url voor mij svp ?

grtjs

Judith-t

6 persoons kalender

ik koop de familiekalender met vakjes voor 6 personen altijd bij de plaatselijke boekhandel.
hij is van het merk comello en ligt vanaf eind september in de winkels
prijs is € 11,95.

Puck

Puck

31-08-2010 om 19:05

Judith

Ik wist nog niet eens dat hij alweer te koop is. Maar vorig jaar was hij o.a. te krijgen bij de Bruna en AKO, maar ik heb hem ook bij de plaatselijke supermarkten zien liggen. Maar google is je vriend:
http://www.ouders.nl/mred2010-iphone-agenda.htm (even naar beneden scrollen)

ishtar

ishtar

31-08-2010 om 20:51

Sus-anne

bedankt voor de tip!

6 persoons

Die vind ik ook fijn. Idd een kolom per persoon & dan nog eentje voor 'algemene zaken'. Hier ook gewoon bij de boekhandel.

Kinderen schrijven er zelf ook dingen op (topo, spreekbeurten, sportwedstrijden, dat soort dingen) en man wanneer ie voor zijn werk nachten weg is en zo.

Ik zou niet zonder kunnen.

Overigens ben ik vast een hyper moeder, want ik scan dus altijd niet alleen mijn eigen, maar alle kolommen. Praktisch (wel even weten wie er thuis eet of slaapt) maar ook om te zien of ik nog iemand ergens heen moet brengen of ophalen of aan herinneren.

'standaard' dingen zoals gewone sporttrainingen en wie wanneer een gymtas mee naar school moet schrijven we hier niet op. Ja' hooguit de eerste 2 weken van een schooljaar. Daarna WETEN we dat gewoon.

Ingrid

Prakje

Hoe doe je dat precies met google en kleurtjes? Heeft iedereen een eigen email en dus agenda en is dat aan elkaar gekoppeld?

Toevallig vandaag naar mogelijkheid gekeken en vond het wel handig dat je er altijd bij kan. Maar ik zoek nog naar alle mogelijkheden, kan jij dat uitleggen?

Gmail calendar

Ik print in het groot de maandkalender van google uit, Dus zonder ook maar iets in te hebben gezet. En hang (voorlopig tot het leven wat overzichtelijk wordt cq volgende stap in het terugkrijgen van onze oude logistiek) op elk keukenkastje een a3 en daarin zet ik met pen alle afspraken.. de naschoolse heeft een aparte kleur en nog wat dingen (stift, een marker), Daarnaast maak ik elke week aan de hand van het maandoverzicht een weekplanning, op mn computer, van dag op dag. Ik heb 3 keukenkastjes, dus genoeg voor een kwartaal en ook de weekplanner loop zo langzaam mee (en voller) en dat geeft ons hier een redelijk overzicht. Het kan nog gestroomlijnder maar op welke manier, ben ik ook nog naar het zoeken.. heel interessant draadje!

Puck, bedankt voor de link. Google kwam met veel maar niet met de link die jij had gepost.

dagdag

Judith

Prakje

Prakje

01-09-2010 om 07:11

Marsy

In de Google-agenda kun je bij "instellingen", op het tabblad "agenda's" extra agenda's toevoegen. Elke agenda krijgt dan een eigen naam.

Je hebt daarvoor niet een apart/eigen mailadres nodig.

Aan de 'voorkant' kun je aan elke agenda een eigen kleur toekennen. Je kunt er bijv. ook voor kiezen om alleen bepaalde agenda's te tonen, en deze dan af te drukken.

Bijv. ieder gezinslid krijgt zijn eigen agenda/kalender op een A4-tje. Het vastleggen doe je dan wel in die ene agenda waar alles samenkomt.

Wij kiezen ervoor om toetsen, verjaardagen, etc op te nemen als afspraak voor een hele dag, dan komt het bovenaan de dag te staan.

Alleen afspraken die echt aan een tijd gebonden zijn staan op de gewenste tijd gepland.

Heeft de donald duck

familyplanner trouwens 5 kolommen? Weet iemand dat?
Zoon gaat hem winnen met een ingezonden brief (in de DD van begin oktober voor de nieuwsgeirigen onder ons).

Prakje

Thanx!! Ieder gezinslid is toegevoegd! Ik had eerst iedereen in 1 agenda maar nu iedr met eigen kleuren, handig!!

7 personen!

KaatMossel verkoopt via haar website de Kaatlender,een planner voor zelfs 7 personen.

groeten

Puck

Puck

01-09-2010 om 10:52

Akka, supertip

Akka, dit is een supertip. Hier hebben Puckzus (en ik voor haar) jarenlang naar lopen zoeken. Behalve voor de 6 gezinsleden ook nog een algemene kolom. Wat een luxe!

Puck

graag gedaan. Ik heb 'm zelf ook besteld en hoop binnenkort te ontvangen.

groetjes

mirreke

mirreke

01-09-2010 om 11:14

Ook dank akka!

Ik heb 'm direct besteld. Voor ons ook fantastisch!
Nog een tip: Verder gebruik ik ook nog het planbord van de Hema. Een weekplanbord met vijf kolommen. Dit gebruiken vooral onze jongste 2 zonen, van wie eentje met pdd-nos. Het bord is eigenlijk een grote magneetsticker. Er zitten een heleboel stickertjes met picto's bij en je kunt erop schrijven met stiften voor magneetborden. Voor onze zoon met pdd-nos is het erg overzichtelijk. Hij houdt zijn week zelf bij.
Ik vind het voor hem zo handig dat ik het ook voor jongste zonder pdd ben gaan gebruiken nu hij naar school gaat.
Maar die tip van jou akka, is een gouden. Hoewel ik namelijk in theorie een agenda op je computer ideaal vind (ben ook direct bij google gaan kijken, ik wist niet dat die er ook een hadden, gebruik zelf nl. die van outlook) vind ik het voor ons als gezin toch niet handig. Ik weet gewoon van mezelf dat ik niet elke week een agenda ga uitdraaien. Ik gebruik wel een computeragenda om mijn gewerkte uren en opdrachten, deadlines ed. bij te houden.

ik moest denken aan een weddingplanner.

Familyplanner. Associatie met geboorteregeling.

Maar jullie bedoelen gewoon een praktische kalender! Aha!

Tja, alles valt en staat bij het keurig noteren wat er allemaal mot. Daar gaat het wel eens mis in de praktijk.

Katja

Katja

03-09-2010 om 00:36

Wij gebruiken...

Cozi. Www.cozi.com. Ideaal! Ook handig met onze iphones. Echt een super fijne en handige agenda.
Katja

via Iphone

Puck

Puck

03-09-2010 om 12:22

Ouders Online planner gekocht

Gisteren de OO-agenda gekocht en hij ziet er erg fleurig uit het komend jaar.

Meer info

Ik zou dat ding zo graag even willen zien, al is het een plaatje.. is het een agenda, is het planner voor aan de wand ?

Puck

Puck

03-09-2010 om 15:36

Judith-t

Welke bedoel je? De oo-agenda? Als het je daarom gaat: dat is een agenda en ik wil er wel een paar foto's van maken en die naar je mailen als je dat wilt.

Oh graag maar..

dan moet ik even een e-mailadres aanmaken.. ik wil nog enigszins een beetje anoniem zijn en mn postbak niet open zetten voor spam. maar ja: graag!

Puck

Puck

03-09-2010 om 17:12

Judith-t

Je mag best een nieuw adres aanmaken, maar je mag mij ook mailen hoor. Ik heb al jaren een bij OO bekend adres: [email protected]

Petra Pakje

Petra Pakje

04-09-2010 om 08:45

Een Ouders Online-agenda?

wat lees ik nu? Hoe kom je daaraan Puck? En hoe wist je van het bestaan? Dat is toch iets waar vet reclame voor gemaakt zou moeten worden, ik kan die agenda nergens vinden! Niet op de homepage en niet op een van de subpagina's.
Als ouders online hieraan verdient, mogen ze het wel echt veel meer onder de aandacht brengen. Ik heb er wel belangstelling voor.

Puck

Puck

04-09-2010 om 10:26

Petra

OO zal wel bescheiden zijn en niet met hun eigen spullen te koop lopen. Maar je hebt gelijk, deze agenda is zo leuk, die verdient vette reclame. Maar misschien komt dat nog, het agendaseizoen begint nu pas en je moet natuurlijk ook niet al je kruit al verschieten voor het hoogseizoen begint.
En hoe ik ervan wist: hij komt nu voor de 3? keer uit en je kunt hem gewoon bij de boekhandels krijgen. Bruna, AKO maar ook bij zelfstandige boekhandels. En vorig jaar kregen alle meeting-gangers als cadeautje een agenda.

Nienke*

Nienke*

04-09-2010 om 19:41

Bij selexy ligt de Ouders Online agenda

Ik heb de OO agenda net vanmiddag gekocht bij Selexy. Ziet er erg mooi uit. Wat doen jullie in die insteekhoesjes?? Want daar zie ik nog niet zo de nut van in, maar misschien komt dat nog?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.