Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

16-04-2009 om 15:14

Excursie londen

Oudste gaat volgende week op excursie naar Londen. Hij zal dan in een gastgezin verblijven. Op de bagagelijst staat dat hij een kadootje mee moet nemen voor z'n gastgezin.
Ik kom niet verder dan kaas, maar misschien hebben jullie origineler ideeën ))
gr.
Petr@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Agnet

Agnet

16-04-2009 om 16:07

Niet erg origineel

Stroopwafels, koekkruimels (was vorige jaar een enorme hit), drop, kaarsen of bloembollen.

margje van dijk

margje van dijk

16-04-2009 om 16:36

Ja, stroepwaffels

Stroopwafels in een wit-blauw blikje (bij ons verkoopt de bakker die blikjes ook).

Mijn zus woont in Engeland, en heeft al duizend dingen geprobeerd als kadootje, maar de stroopwafels zijn veruit favoriet. Dat lusten ze tenminste, wat met kaas en drop niet automatisch het geval is.

Zelfs Chinezen lusten stroopwafels.

(Wij noemen ze stroepwaffels omdat ik een keer een mail van een bezoekende brit kreeg die eerder van ons stroopwafels had gekregen: "I'm looking forward to see you and to eat stroepwaffels").

Margje

Inderdaad: stroopwafels

Ik kan inmiddels uit eigen (nou ja, mijn partners) ervaring meedelen dat van New Orleans tot Shanghai en van Birmingham tot Jakarta stroopwafels juichend worden verwelkomd.
Serieus. Mijn vriend moest voor werk naar Shanghai, eén NL collega was er al eens eerder geweest, en prompt kreeg mijn vriend het verzoek van de Chinezen of hij stroopwafels mee wilde nemen. Eindelijk eens een Nederlandse bijdrage aan de wereldeetcultuur

Groeten,

Temet

Stroopwafels

zijn leuk maar die zijn hier ook te koop nu in de supermarkt en starbucks etc. Drop wordt waarschijnlijk niet zo lekker gevonden. Ik vind bloembollen een leuk idee.

Tirza G.

Tirza G.

16-04-2009 om 19:31

Let wel even op

invoer-beperkingen. Bloembollen mogen waarschijnlijk niet, omdat Engeland een eiland is. Eén enge ziekte die ze daar nog niet kennen en heel de Engelse oogst mislukt. Ofzoiets. Mentos. Doet het ook goed.

Tirza

Mentos?

En op youtube staan bakken filmpjes van het effect van Mentos in Coca Cola light... Je mag aannemen dat ze dan toch ook wel 'ns Mentos gegeten hebben
Overigens lees ik geïnteresseerd mee, want wij willen deze zomer ook weer "typisch Nederlandsche geschenkjes" meenemen voor buitenlandse familie en vrienden. Tip van mij, uit eerder jaren: een verjaardagskalender. En er dan bij vertellen dat die op de WC hoort te hangen. Echt heel Nederlands.

Stroopwafels starbucks

De stroopwafels in Starbucks en bij Marks and Sparks zijn toch niet zo lekker als die uit Nederland hoor!

Mijn ervaring is ook dat stroopwafels erg gewaardeerd worden, ik neem ze altijd mee voor mijn steeds veranderende teams en die zijn altijd enthousiast.

Bloembollen mogen volgens mij wel - ik heb ze in elk geval wel eens meegenomen maar ik heb dat nooit heel goed gecheckt of dat wel mocht.

Mariel

Absoluut stroopwafels

Waar ter wereld we geweest zijn, iedereen lust ze en vraagt om meer.

Op een goede tweede: Haagsch hopjes

Beiden zijn vooral in de speciale blikjes leuk als cadeautje.

Mentos is wereldwijd bekend, zelfs in Afrika en Azie ligt dat gewoon in de winkel (ook in allerlei spannende smaken die je in NL niet ziet zoals grape, cinnamon, spearmint, maar weer NOOIT in dropsmaak...)

Bloembollen

Wij reizen heel wat af en nemen bijna altijd bloembollen mee...ook naar engeland. Maar nog nooit gescheckt of dat mag...dus wie weet ben ik al die keren wel illigaal aan het invoeren geweest. (denk het niet, voedsel mag niet, maar bloembollen eet je toch niet?) Zelfs op alle manieren die je kan bedenken al engeland binnen gekomen, met de thalys, met het vliegtuig (favoriet) met de boot, de auto, door de tunnel etc.
Alle onze engelse familieleden zijn dol op bloembollen, ze zijn er erg duur en ze zijn zo 'makkelijk' volgens hun. Hup de grond in en volgend jaar heb je net zo'n 'nice' tuintje als wij....
Stroopwafels heb ik nooit geprobeerd, maar mijn ervaring is dat de meeste buitenlanders hier onze koekjes 'te hard' vinden....wel lekker, maar je breekt je tanden erop, zoiets. Maar stroopwafels zijn afhankelijk van het soort er zo'n beetje tussenin hard/zacht dus dat zou best eens goed kunnen vallen.
Maar die bloembollen gaan zéker enthousiast ontvangen worden. Voor mensen zonder tuin...ze doen het ook goed in bloembakken!
groeten albana

Suzanne

Suzanne

17-04-2009 om 11:42

Bloembollen en plantenziektes?

Ik neem aan dat bloembollen misschien niet mogen omdat ze plantenziektes over kunnen brengen. Hier in NL moet iedere plant die verkocht wordt (in de handel)een 'paspoort' hebben en door de NAK gekeurd zijn. Stel dat je besmette bloembollen meegeeft naar Engeland die naast een perceel aardappels komen te staan en die aardappels worden aangetast, dan heb je de poppen aan het dansen.

reina

reina

17-04-2009 om 14:40

Bloembollen

Mijn ouders hebben Londense vrienden en zij krijgen graag bloembollen, ook nemen ze ze zelf mee als ze hier geweest zijn. Of het mag weet ik niet, wel weet ik dat een kwekerij waar mijn vader veel werk voot doet elk jaar en sneeuwklokjesbeurs organiseert waar ook bussen met Engelsen op af komen, of zouden zij hun aankopen allemaal illegaal meenemen

Wbv bloembollen

Maar de bekendste bloembollen zijn toch wel de voorjaarsbloeiers ('Tulips from Amsterdam') en die kan je nu niet planten. Crocosmia's etc hebben die Engelsen zelf ook te kust en te keur geloof ik.

Drop is ook wel geinig, maar meer voor het griezeleffect (dus niet meer dan een paar ons).

Groeten,

Temet

Terpi

Terpi

18-04-2009 om 13:24

Mijn engelse sm

was heel blij met haar bloembollen, allerlei soorten die ik mee had genomen voor kerstmis. Bloembollen mogen inderdaad gewoon mee over de grens, heb ik toen uitgezocht. Net als kaas overigens, maar alleen als het een gesloten bol kaas is, niet plakjes of een stuk. Vaag maar goed

Op schiphol en op Eindhoven Airport verkopen ze de bloembollen overigens gewoon om als souvenir mee te kunnen nemen, dat zou al een hint moeten zijn dat het dus mag
Groet Terpi (die het ermee eens is dat die stroepwaffels van Starbucks totaal anders zijn dan onze hollandsche stroopwafels)

Tirza G.

Tirza G.

18-04-2009 om 17:07

Terpi

De wereld is groter dan buiten-Europese vluchten Misschien verkochten ze die bollen wel voor díe landen

Tirza

Terpi

Terpi

19-04-2009 om 01:11

Tirza

ik ga een heel eind met je mee in die redenatie... behalve dan dat de vluchten vanuit Eindhoven niet buiten Europa gaan. Maar ik bied me graag aan om het eens te testen op een vlucht naar bijvoorbeeld Brazilie!
Groet Terpi (met behoefte aan vakantie)

Petr@

Petr@

20-04-2009 om 17:15

En hij neemt mee....

Bloembollen heb ik niet meer kunnen kopen dus dat is een mega doos Merci geworden. En dan heb ik er ook nog een pakje stroopwafels bij.

Bedankt voor jullie reacties!

gr.
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.