Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Examen stress...

Het is utterly unimportant, ik weet het, maar ik heb vanmiddag om 4 uur mijn praktijk-examen voor mijn GVB (golfvaardigheidsbewijs), en geloof het of niet...ik heb stress!!!! Ik geloof niet dat ik sinds mijn rij-examen ooit nog een echte 'praktijk-test' heb hoeven doen voor iets. En hoe onbelangrijk het ook moge zijn (waar gaat het nou helemaal om!)...van het idee dat ik ten overstaan van een examinator moet laten zien wat ik kan (en dan nog wel 2 uur lang), stijgt mijn adrenalinegehalte toch best heel aardig....

Ik zal blij zijn als het klaar is!

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

25-09-2009 om 10:22

Duimen

Ik zal voor je duimen!
En voor nu, ga aktieve dingen doen als de badkamer poetsen of het gras maaien. Dat leidt je gedachten ten minste af.

Amarins

Amarins

25-09-2009 om 10:40

Succes!

... en wat een herkenning. Twee maanden terug examen gedaan voor het wijnbrevet, en er geen moment bij stilgestaan dat geexamineerd worden eng is, hoezeer je je best ook hebt gedaan . Bibberdebibber, bang om af te gaan etc., nog even naar de wc, en nog een keer. Maar, geslaagd. En dat doe jij vanmiddag ook!

Herkenbaar

ik zou ook stijf staan van de stress. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik me opgegeven via mijn werk voor een e-learning cursus, medisch indiceren. Je mag examen doen wanneer je wilt
Maar goed dat zit me dus dwars. Het is interessante stof, maar tijdens het lezen denk ik alleen maar, moet ik dit onthouden, help help, wat gaan ze vragen. Ik ga af als een gieter als ik het examen niet haal....brrr.
Het is gewoon zo lang geleden dat ik een examen gemaakt heb.

Goed te lezen dat ik niet de enige ben.

Maar kortom, veel succes vanmiddag!! Zet 'm op en sla lekker van je af.

groetjes van Purk

margje van dijk

margje van dijk

25-09-2009 om 12:44

Succes!

Ik heb de afgelopen jaren in het kader van een promotietraject heel veel vakken gevolgd, en ook examen in gedaan. Sommige waren echt "PhD-vakken", ander woord voor "minder schools", waarbij ook de toetsing was in de vorm van een essay en/of een presentatie, maar sommige vakken waren gewoon MSc-niveau (maar dan niet op een terrein waar ik voldoende van wist) en zat ik tussen de gewone studenten te buffelen tijdens een schriftelijk examen (ik dus twee keer zo oud als de rest ongeveer).

Nou man. Wat ben je dat ontwend, om even wat erin te stampen en het er dan weer uit te laten vloeien. Je bent die hele routine kwijt. Het ergste was een examen voor een vak wat ik bij mijn eigen collega volgde (da's nóg erger dan gewoon bij een docent die je verder toch niet kent), ik zat te trillen als een rietje.

Gelukkig heb ik wel alles ruimschoots gehaald, dus dat maakt het allemaal wel weer goed, maar toch.

Maar goed, IngridT, bij jou is het een praktijkexamen, en dat vind ik wel heel wat anders. Dat zou ik nog veel enger vinden dan een schriftelijk examen, want dan staan ze je inderdaad letterlijk op de vingers te kijken. Ik ben daar zo ontzettend slecht in, mijn rijexamen heb ik om die reden ook pas met de 5e keer gehaald. Ik ben zo blij dat ik geen chirurg ben geworden (wat ik als kind wilde).

Dus ik voel geheel met je mee! Heel veel sterkte, en veel succes.

Overigens leerde iemand mij laatst een trucje wat ik wel heel grappig vond. Hij kietelde mij even in mijn zij (ik had iets verkeerds gezegd of zo), en ik schrok en trok me terug. Toen zei hij: je kunt daar ook anders op reageren. (Ja daag, ik ben extreem kietelig en schrikachtig). Hij legde zijn hand op mijn zij, op dezelfde plaats, en zei: "Stel je nou voor dat die hand daar gewoon je eigen hand is. Stel dat mijn hele lichaam eigenlijk bij jou hoort". Ik deed het (denkend: waarom ga ik mee in deze onzin). Daarna begon hij weer te kietelen, en wat hij ook deed, hij kreeg geen vat op me.

De verklaring was: je hebt de neiging je terug te trekken als er iemand zich naar je uitreikt (om wat voor reden dan ook). Maar je moet je juist niet terugtrekken, je moet je voorstellen dat datgene wat op je af komt gewoon bij je hoort. Dan blijf je veel rustiger.

Ik bedacht bij mezelf dat ik dat misschien wel eens zou kunnen toepassen in een enge situatie, bij een presentatie of iets anders engs, dat ik me gewoon voorstel t.a.v. die ander: Jij bent eigenlijk gewoon een deel van mij, ik kijk echt niet op van de bewegingen die jij maakt of van de dingen die jij zegt.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Dus, IngridT, misschien kun jij het even in praktijk brengen, ik ben benieuwd

In elk geval succes!
Margje

IngridT

IngridT

25-09-2009 om 13:38 Topicstarter

Dank jullie wel dames!

voor de opbeurende woorden en de herkenning. Manlief vertelde me vanochtend geruststellend dat hij echt niemand kent die voor zijn praktijk gezakt is. Nou, eerlijk gezegd word het daar niet beter. Als ik het niet haal ben ik dus pas echt een kluns....LOL!

Nou ja, ik ga nog wel even relaxen, heb alle kinderen op school, danwel al uit spelen, dus ik heb nog ruim een uur om wat yoga oefeningen te doen of zo...hahahaha!

Ingrid

Ingrid

Veel succes, ik duim voor je!

En?

ben benieuwd of je het gehaald hebt.

groetjes van Purk

IngridT

IngridT

25-09-2009 om 21:44 Topicstarter

Jippie!

Yes! Gelukt!!

Ingrid (de eerste hole ging absoluut flut, daarna was de stress over!)

Gefeliciteerd

en nu maar lekker golfen zou ik zo zeggen. Gefeliciteerd!

groetjes van Purk

Puck2

Puck2

27-09-2009 om 10:14

Gefeliciteerd

Ook van mij: gefliciteerd. Mep ze van de green!

IngridT

IngridT

27-09-2009 om 14:09 Topicstarter

Bedankt dames, enne ...lol puck!*

'Mep ze van de green!'

Eehm, het is juist de bedoeling dat je de bal OP de green mept, niet eraf! Hahahaha!

Ingird

Puck2

Puck2

27-09-2009 om 17:11

Nou ingrid..

Meestal begrijpen we elkaar wel aardig. Ik bedoelde eigenlijk: mep je tegenstanders van de green, niet het balletje... Enne voor daar weer misverstanden over bestaan: ik bedoelde het niet letterlijk
In ieder geval veel plezier met golfen.

Wilma

Wilma

28-09-2009 om 17:02

Wát zeg je, únimportant?

Haha, hártstikke belangrijk zul je bedoelen . Proficiat hoor, goed gedaan. Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die 't níet gehaald heeft, maar dat maakt niet uit, je hebt 't. Kun je fijn met de rest van je gezin aan de gang en de 'echte' baan op, leuk !!

Waar spelen jullie eigenlijk ??

Enneh leuk, kun je met je kleur- en kledingadvies je golfgarderobe ook meenemen, leuk !

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.