Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Keukenmiep

Keukenmiep

07-03-2011 om 11:32

Even klagen, en wie helpt?

Vandaag heb ik 2 keukenkastdeurtjes van de bovenkastjes uit mijn keuken naar de spuiterij gebracht omdat ik, in mijn schoonmaakwoede, een schuursponsje heb gebruikt op mijn hoogglansdeurtjes. Dat is natuurlijk vreselijk dom, maar nu is het nog veel erger!

Ik zit namelijk een groot deel van de dag aan mijn keukentafel te 'werken' en kijk nu tegen de inhoud van die kastjes aan, en nog erger, de helft van die klepkastdeurtjes (van glas) staat wagenwijd open boven de zooi waar ik tegenaan kijk. Ik wil ze naar beneden doen, maar dat gaat niet omdat deze delen het gewicht van de afwezige panelen missen, dus zo weer omhoog schieten.
Wie heeft een oplossing voor mij om niet een week lang tegen deze zooi aan te hoeven kijken?

(PS deze vraag stel ik vooral in het kader: Mag ik even miepen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

07-03-2011 om 12:03

Uhmm

ik snap niet helemaal hoe het zit, maar kan je niet een gordijntje ophangen? Gewoon met tape aan de bovenkant? Of een witte theedoek/handdoek?

Tijgeroog

Tijgeroog

07-03-2011 om 12:24

Andersom

Kun je niet aan de andere kant van de tafel gaan zitten, met je rug naar de kastjes toe?
(ik zou elke keer dat ik me er aan stoor bedenken dat ik straks weer hele mooie gespoten deurtjes heb hangen)

Puck

Puck

07-03-2011 om 12:27

Ga gewoon in een andere ruimte werken?

Keukenmiep

Keukenmiep

07-03-2011 om 12:59

Reakties

eeehhhhh, die theedoek/handdoek met tape....dan zal ik eerst de bovenkant moeten ontvetten vrees ik )

En ja, ik zou andersom kunnen gaan zitten, maar dan heb ik een groot deel van de dag de zon in mijn beeldscherm staan, en dat werkt niet fijn.

Ja, in een andere ruimte zou kunnen, mits het niet zo was dat we 1 werkkamer hebben, en daar mijn partner zo ongeveer de hele dag aan het werk is.

( wat heerlijk dat mijn gemiep serieus genomen wordt )

Ahum

je schrijft net dat je het heerlijk vindt dat je gemiep serieus genomen wordt. Tja, ik was net van plan om te gaan posten dat ik het wel gemiep vind. Nog vijf dagen en die deurtjes hangen weer. Kijk naar je beeldscherm en erger u niet. Dat is mijn advies!
En een doek of wat dan ook kan je ook best op een vette achtergrond plakken denk ik zo.

groetjes van Purk

Bellefleur

Bellefleur

07-03-2011 om 13:10

Meid!

Wat naar allemaal! Ik kan me wel voorstellen hoe vervelend je je voelt. Hoeveel dagen zeg je? 5? 5 lange dagen? meid hoe hou je het vol! Gossie, je hebt nu echt wel een doos bonbons verdiend als troost. Of misschien wel een fles sherry!
Zo goed? Of moet er misschien nog een schepje bij?

Sancy

Sancy

07-03-2011 om 13:37

Ik stel voor

dat keukenmiep een Femke doet; alle keukenkastjes die niet meer kunnen sluiten gewoon leeghalen en wat leuke rieten mandjes ervoor in de plaats zetten.
En dan met een glas witte wijn genieten van het uitzicht!

Maxime.M

Maxime.M

07-03-2011 om 15:09

Luie donder

Jaaa uhh wel zeuren over die kastjes maar niet eens de bovenkant even willen afnemen met een doekje ?? nou ja...misschien blijft het wel aan de vette bovenkant plakken?? (mijn tip van de handdoekjes)

kees

kees

07-03-2011 om 15:33

Ach

Mens, ik wou dat ik jouw probleem had!!!! Dit is toch niet serieus bedoeld he.

Vettige bovenkant

Meid, wat een probleem!!
Maar die vettige bovenkant is natuurlijk wel het toppunt. Die moet schoon! Ik ben zelf niet echt een geweldige huisvrouw. ( Lees, met afstand de slechtste van de straat), maar zelfs ik zou toch echt de bovenkantjes van de keukenkastjes ( ja zelfs de binnenkant) schoonmaken als er mooie als nieuw gespoten deurtjes voor komen te hangen. Dus hop in de benen, schoonmaken en opruimen.
Zo en nu leun ik weer achterover achter m'n computer, want mijn keukenkastjes worden tenslotte niet opnieuw gespoten....

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2011 om 16:53

Bovenkant

Keukenmiep, in plaats van te miepen moet je aan de slag hoor! Heb je straks knappe deurtjes maar een vette bovenkant. Dus erger je niet maar klim op een kruk en sop die bovenkant. Als je het nu niet doet schiet het er weer een jaar bij in.
En nu nóg serieuzer: geef je zelf even een schop onder je kont, want ik kan het niet doen. Als dat zeer doet heb je tenminste een échte reden om te miepen. Meid, waar gáát het over! (Lees dit alles niet al te serieus)

Keukenmiep

Keukenmiep

07-03-2011 om 17:30

Dank dank

Dank voor alle tips en de schop onder de kont, en ja, ik ga zeker die bovenkantjes vetvrij maken voordat de deurtjes er weer ingehangen worden
En nee, ik ga geen Femke doen Sancy, er staan al erg ordelijke kunststof bakken in om een en ander in toom te houden, die kan ik afnemen, die mandjes dan weer niet
Die doos bonbons en de fles sherry neem ik graag aan! Heerlijk, zo'n welgemeend medeleven!
En wijkgenoot van me, ik verwacht jou hier persoonlijk om de mooie lappen op te hangen!

Oja, ik ben ongelooflijk lui, al heb ik vandaag wel mijn keukenraam gelapt (dat was volgens de zonnestralen al te lang niet gedaan).
En Kees, als je mijn posting goed gelezen had, en de reakties daarop, dan had je gezien dat ik gewoon even lekker wilde zeuren. Iedereen pikte het ook zo op, behalve jij. Maar ook voor jou een reaktie: als jij dit probleem wilt, wat krijg ik dan van jou?

Tijgeroog

Tijgeroog

07-03-2011 om 20:33

Ramen lappen?

Je had beter nooit je ramen kunnen lappen. Dan had je nu zonder problemen aan de andere kant van de tafel kunnen gaan zitten...

Keukenmiep

Keukenmiep

07-03-2011 om 23:19

Tijgeroog

Hoe kon ik zo stom zijn! AARRRGGHHHH

koentje

koentje

08-03-2011 om 10:15

Of gewoon

goed concentreren op je beeldscherm?☺
Ik snap Kees wel! Ik zou ook wensen dat zoiets mijn grootste probleem was!
En weet je, misschien is het wel goed voor je om maar eens goed naar die open kastjes te kijken.
Opdat je noooooooooooooit meer je kastjes met een schuursponsje oet.
Heb je overigens wel eens gehoord van Cif powercream? Kun je vlot je bovenkanten mee ontvetten en als ze terug zijn je deurtjes mee schoonhouden...
Heb je niks meer te miepen.......... nou ja, misschien dat je niks te miepen hebt?☺

kees

kees

08-03-2011 om 11:35

Keukenzeur

En Kees, als je mijn posting goed gelezen had, en de reakties daarop, dan had je gezien dat ik gewoon even lekker wilde zeuren. Iedereen pikte het ook zo op, behalve jij. Maar ook voor jou een reaktie: als jij dit probleem wilt, wat krijg ik dan van jou?

Nou, dat even zeuren van je pikte ik heus wel op hoor….maar mens het idee alleen al dat je DAAROVER gaat zitten zeuren en dan ook nog een posting hierover plaatst…..Heerlijk toch dat je in Nederland woont…kun je lekker blijven miepen en zeuren over dit soort pietluttige zaken….

Keukenmiep

Keukenmiep

08-03-2011 om 11:57

Kees?

Is dat alleen aan in Nederland wonende mensen voorbehouden?
En Kees, je hoeft niet te lezen in zeurdraadjes, en reageren hoeft al helemaal niet als je mij een keukenzeur vindt. Ik gaf nl. al in mijn eerste posting aan dat ik gewoon even lekker wilde miepen, bij deze dus :p

Maxime.M

Maxime.M

08-03-2011 om 13:17

Kees

nu ben jij aan het zeuren hoor....

Kees

Kees

08-03-2011 om 14:45

Nee toch

toch geen zeurkees hoor….ik ben weg.

+ Brunette +

+ Brunette +

08-03-2011 om 17:54

Gemiep over niets

Ja, dat is toch wel heel Nederlands hoor. Hier in Spanje wordt ook veel gezeurd maar niet over een perfect interieur, dat kan de mensen minder schelen, ze hebben wel ergere dingen om zich druk over te maken.

pecas

pecas

08-03-2011 om 19:53

Tja, daar zeg je wat brunette

Ik vind persoonlijk dat mensen daar zich toch wel ietsiepietsie drukker over mogen maken, ik sta nog vaak versteld als ik eindelijk eens "het huis achter de persoon" zie, net zo erg als "het kind achter de vrouw" trouwens. Lopen ze er zelf hipperdepip bij, loopt het kind erbij alsof het de 18e eeuw is!

Maar ja, een week lang een open kastje in de keuken, ja, er zijn ergere dingen, maar aan zoiets zou ik me ook vreselijk kunnen ergeren! (Ik werk ook thuis, de rest van de familie ka het allemaal niets schelen maar ik loop de hele dag langs zo'n "stoorvlek"!
Pecas

Margriet*

Margriet*

08-03-2011 om 20:50

Dus

"En nee, ik ga geen Femke doen Sancy, er staan al erg ordelijke kunststof bakken in om een en ander in toom te houden"

What's the point? Het is toch al ordelijk? Als je de binnenkant schoonmaakt kun je wel een week genieten van je schone kastje (dat je anders nooit ziet)

jippa

jippa

08-03-2011 om 21:18

Of... de vrouw achter het kind (ot)

Tja, ik ben vaak juist verbaasd over vrouwen die dan geld & moeite stoppen in een hip gestyled kind en er dan zelf bijlopen als een eersteklas slons.
Wat betreft huizen vind ik vooral dat er geleefd moet worden. Het ziet er hier gezelig uit, maar niet erg gestyled. Hoeft ook niet van mij. Je ergeren aan een keukenkastje kan ik me ook niet echt in verplaatsen, maar zeuren mag toch? Zeker als je zelf al aangeeft dat je even lekker wilt zeuren. Er is altijd erger leed....dat houd je toch.

Mooi moment

Om de inhoud van die kastjes eens flink onderhanden te nemen. WEGgooien en schoonmaken, alles leeg en dan weer netjes er in.

Het is in Nederland toch bijna schoonmaaktijd?
Lente enzo??

Dat heb je hier in Indonesie niet, maar ja, meeste buurvrouwen hier hebben een maid die dat voor ze doet.

Schoonmaaktijd? (ot)

bestaat dat nog? de *De Grote schoonmaak*?
Dat ken ik uit mijn jeugd,elk jaar begon mijn moeder op zolder,en werkte zo alle verdiepingen in huis af,alle plafonds werder gewit,alle kasten uitgesopt,en alle vloerbedekking geschrobt.in drie weken tijd werd het hele huis onder handen genomen.
maar nu praat ik over 40 jaar terug.
of doet er hier nog iemand aan de grote schoonmaak?

Chippie

Chippie

09-03-2011 om 22:11

Wel de grote/schoonmaak/vibe

Af en toe heb ik wel eens zo´n grote schoonmaakwoededrang. Voor het reguliere werk hebben we een hulp. In onze vakanties doet zij wat dingen extra (ramen bv) en-of extra goed. En in bv kerstvakantie doen we (kinderen/ik/hulp) boven de boel. Hulp geeft badkamer goede beurt en lapt de ramen, kinderen en ik doen de slaapkamers. Kasten uitmesten, rommel opruimen, meubels van de kant, goed afstoffen, kasten uitsoppen, ramen lappen, zuigen en dweilen. En dan kan ik echt de drang niet onderdrukken om de gordijnen (alleen op onze slaapkamer hangen gordijnen) in de wasmachine te stoppen. Dat is dan wel een mini/grote/schoonmaak.

En bij de eerste lentezaterdag gooi ik de ramen open, gooi alle dekbedden in de was, zet de matrassen op zijn kant, etc. Heerlijk, dan is de lente voor mij begonnen!
Beneden houden we het sowieso wel redelijk goed bij.
Witten, vloerbedekking schrobben is niet nodig. Dan blijft er niet heel veel meer extra´s over toch? Dan sop ik inderdaad de keukenkastjes en de voorraadkasten een keertje uit. Half dagje werk.

Ja hoor, ik!

Heerlijk vind ik het! Winterkleren uit de kast,kasten soppen, winterjassen wassen en opruimen. Plafonds schoonmaken. Kastjes van de muur wegtrekken en ook daarachter de plinten schoonmaken. Kleed naar buiten, gordijnen wassen.Eettafel in de was. Stoelen en bank op de kop zetten en de onderkant schoonmaken. Voorraadkast leeg en opnieuw sorteren. Dingen die kapot zijn repareren of vervangen.
Ik sluit de grote schoonmaak af met nieuwe kamerplanten, kussentjes op de bank en bos bloemen op tafel.
Daarna kan ik met de schuur en tuin beginnen!Ik heb er zin in!Graag een graadje of 18 met zon. Kunnen alle ramen en deuren open en is het niet tè heet.

Grappig

grappig dat het nog bestaat,ik ken in mijn omgeving niemand meer die nog net als mijn moeder*grote schoonmaak* houdt in het voorjaar.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2011 om 14:26

Wil40

En bedankt! Ik dacht dat ik echt alle mogelijke schoonmaakklussen wel op mijn nesteldranglijst had staan (het is lente EN ik ben hoogzwanger, leuke combinatie), maar plafonds schoonmaken? Hoe dan, met een doekie? Stoelen en bank op de kop en dan de onderkant? Nog nooit, nooit bij stilgestaan dat dat ueberhaupt KAN. Lord almighty.
De rest ken ik wel hoor, al doen wij niet zo heftig aan zomer- en winterkleding (het meeste kan het hele jaar door wel zo'n beetje aan, met of zonder vest). Die verse planten ken ik dan wel weer, die staan hier sinds een week in de keuken te glimmen. Ze hebben nog niet door dat ze bij mij dood horen te gaan.
Groetjes
Massi

Massi nissa

Jij laat die rare dingen van mij lekker zitten hoor! Je gaat niet hoogzwanger je bankstel op de kop zetten!En geen plafonds raggen en met een doekje langs de balkjes en plintjes. Ik heb ook inbouwspots in het plafond en ja, die neem ik ook even mee met de lap.
Winter -en zomerkleren lopen hier ook wel door elkaar heen, maar toch moet alles even uit de kast en geïnspecteerd worden.
Succes met je zwangerschap en neemm je rust tijdens de nesteldrang!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.