Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Even een tientje per maand bespaard

ik was aan het shoppen op autoverzekeringen, kwam ik op inshared terecht met een ns reispas korting van 50% die heel voordelig uitpakte echter de kleine lettertjes waren weer minder gunstig.

Dus ik mijn eigen verzekering gebeld (fbto) en daar kan je dus je oude verzekering opzeggen (hier E 78,- per maand all risk, geen eigen risico) en meteen een nieuwe aanschaffen (precies dezelfde) en dat scheelt je dus E 10 per maand.

Misschien een handige tip, is toch weer E 120 per jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

05-07-2010 om 12:48

Manda

Heb je wel echt goed de kleine lettertjes gelezen. Toen wij ivm een nieuwe auto de verzekering opzegden en een nieuwe afsloten was het maandbedrag ook lager en ondanks dat de miep aan de telefoon beweerde dat de verzekering hetzelfde was bleek dat in de polisvoorwaarden toch anders uit te pakken. Mijn idee is dat een verzekeringsmaatschappij jou nooit een goedkoper produkt aansmeren als het alleen voor de klant beter uitpakt, ze zullen dat alleen doen als zijzelf er beter van worden.
De boodschap om je verzekeringen zo nu en dan eens onderde loep te nemen om te kijken of je voordeliger uit kunt zijn is absoluut goed, maar aanvullend wil ik zeggen: let heel goed op de voorwaarden.

Puck

Puck

05-07-2010 om 12:49

Even aanvullen

Onze nieuwe verzekering was voor een nieuwere auto met een hogere cataloguswaarde dus dat verklaarde een lagere premie allerminst.

Manda Rijn

Manda Rijn

05-07-2010 om 16:12 Topicstarter

ehh, tja enige wat anders was dat bij de nieuwe voorwaarden je niet per maand maar per jaar een lagere premie ombouwt als je geen schade maakt.

ik denk dat ik volgend jaar weer de boel ga vergelijken.

mirreke

mirreke

06-07-2010 om 18:03

Zoiets heb ik gedaan met gas en energie

Ik heb precies hetzelfde verbruik bij een andere leverancier. Gas en energie samen scheelt een kleine honderd euro per maand. Nu zit ik op ongeveer 175 pm. gas en licht, daarvoor was dat 270. Het verschil, nu krijg ik de nota's per mail, en eentje heeft geen telefonische helpdesk, maar een email helpdesk, die wel binnen twee uur reageert. Misschien ook een tip... Ik zat overigens wel bij dure leveranciers.
En ik wil ook een andere telefoon/internetprovider, maar durf het nog niet aan omdat ik absoluut niet zonder telefoon en internet wil/kan zitten.

Puck

Puck

07-07-2010 om 13:36

Is toch anders mirreke

Jij bent geswitched van de ene naar de andere aannbieder. Volgens mij is Manda bij dezelfde verzekeraar gebleven en komt toch goedkoper uit. Dat kan dus zoals Manda en ik allebei hebben ondervonden. Soms worden er dan kleine lettertjes veranderd of soms is de betalginswijze veranderd waardoor je goedkoper uit bent.
Het is sowieso verstandig om eens in de (paar) jaar je uitgaven eens onder de loep te nemen om te kijken of er ergens te besparen valt. Dat geeft met wat zoekwerk soms leuke meevallertjes.

Manda Rijn

Manda Rijn

07-07-2010 om 19:17 Topicstarter

Gas en licht, welke heb je nu?

100 euro schoon per maand is best veel ! Jeetje en bij wie zit je nu dan ? Telefoon en internet hebben we 2 jaar geleden laten overzetten, vreselijk wat was dat een maandenlang gedoe wat ons vreselijk veel geld heeft gekost (dubbele rekeningen van een telefoonnummer wat we niet meer hadden, nummerbehoud mislukt, hoge kosten mobiele telefoon, uren en uren en uren bellen met de klantenservice....) wat we tot de dag van vandaag niet in zijn geheel terug hebben gekregen. Pfff ik adviseer de sprong niet te wagen als het slechts een tientje oid per maand scheelt, maar goed dat geld is er inmiddels wel uit want we betaalden een stuk minder met de nieuwe leverancier.

mirreke

mirreke

08-07-2010 om 15:35

Jazeker veel geld

Het is niet helemaal te vergelijken, omdat we sinds twee jaar in Duitsland wonen. Maar ik zat hier (dld) bij de standaard lokale aanbieder. RWE voor stroom en de lokale aanbieder voor gas en water. Juist standaardbedrijven handhaven nog de oude tarieven en zijn een beetje gezapig als het gaat om concurrentie en zo.
Beetje googlen (in Nld www.gasenlicht.nl) en dan kun je bij meerdere aanbieders je verbruik invullen en dan gewoon vergelijken.
Ik heb niet de allergoedkoopste genomen, omdat ik ook heb gegoogeld op tevredenheid en klantenservice. De allergoedkoopste in Duitsland schelen nog een stuk meer, omdat je daar vooraf betaalt op jaarbasis, dus dat is een best groot bedrag. Zoiets heb je in Nld nog niet, meen ik.

Puck

Puck

09-07-2010 om 11:17

Herkomst stroom?

Toch vind ik bij stroom niet alleen de prijs belangrijk. Als een goedkope maatschappij vooral kiest voor kolengestookte centrales en kernenergie dan kies ik toch liever een iets duurdere aanbieder die groenere stroom levert. Dat vind ik wel een afweging bij energieleverancie.

mirreke

mirreke

12-07-2010 om 15:34

Groene stroom

Ten eerste bleek, want ik heb het nagekeken, dat de nieuwe aanbieder groenere stroom levert dan de oude. Bovendien, in Duitsland zijn ze helemaal groene-stroom-minded, dat is nog veel erger, en veel verder, dan in Nederland.
Ten tweede ben ik helemaal niet persé vóór groene stroom. Ik ben bv. voor het bouwen van grote dynamo's in zee, om zo te profiteren van de getijden, maar ook alleen maar als het niet ten koste gaat van het dierenleven, en ik ben helemaal niet voor die vreselijk lelijke nieuwe windmolens die lang niet zoveel rendement hebben als je zou denken. Hele wouden van die dingen moeten er staan voordat het wat oplevert, zonde van het uitzicht en zonde van het land. Daar moet eten verbouwd worden, want dat is er nodig op aarde. Zonne-energie, a lá, maar die windenergie valt best tegen. Ik ben voor kernenergie, dames en heren, en trouwens die nieuwe kolengestookte energiecentrales verbranden heel erg schoon. Gelukkig worden er heden ten dage in Europa steeds meer besluiten genomen om de kerncentrales open te houden, of opnieuw te openen. Mijn nieuwe aanbieder levert dus én meer groene stroom én meer stroom afkomstig van kerncentrales.
Ondertussen stroomt er trouwens dagelijks een criminele hoeveelheid olie in de oceaan, waardoor ons gehele ecosysteem waarschijnlijk definitief mee om zeep geholpen wordt, dus eigenlijk zijn we met ons geneuzel om wat groene stroom, een promiel CFK minder of zo, belachelijk bezig.
We moeten iets anders vinden ipv benzine/olie, eindelijk eens waterkrachtverbranding of hoe-heet-het-ook-weer gaan ontwikkelen. Kunnen we in de toekomst tenminste dit soort rampen, ook met olietankers, gewoon voorkomen.
Zo, dat moest er even uit.

mirreke

mirreke

19-07-2010 om 11:55

Pelle

Ik heb nog geen windmolens in het bewerkte veld zien staan. Hier (Duitsland dus) staan er echt heel erg veel, her en der door het land, soms in groepjes of rijen, maar overal waar ze staan zit eronder een enorme lap teer. En ik zie er ook echt geen koeien onder lopen. Het ziet ernaar uit alsof de boeren hier een stuk van hun land verkopen pf leasen aan een energiemaatschappij, en daarmee hun stuk land waar dat ding op staat kwijt zijn. En dat vind ik zonde.
Windturbines in zee schijnen ook niet zo optimaal te zijn. Er worden enorme zingende/zoemende geluidsgolven door veroorzaakt die weer slecht zijn voor de hogere (en wie weet ook wel lagere) zeedieren. En even voor de duidelijkheid, de zee is de bron van alles. Als we de zee verpesten houdt het op. Ik heb vaak de indruk dat niet overal goed over wordt nagedacht.
Iets wat ik wel zag zitten: Laatst zag ik een docu over zonneenergie in de woestijn. Een stuk land waar je toch niet meer veel mee kan (helaas), met enorme lappen van die zonnecollectoren, en dat dan weer verbonden aan allerlei energiecentrales elders. Het schijnt ook dat binnen nu en een aantal jaar de zonnecellen veel goedkoper en dunner (bv. oprolbaar) gemaakt kunnen gaan worden, zodat het handig aan te brengen is. Dan wil ik ze ook wel op het dak. En dan zag ik ook laatst hoe erg het is in Nigeria ed. waar o.a. de Shell aan oliewinning doet. We moeten eigenlijk natuurlijk gewoon af van de fossiele brandstoffen... Maar windmolens zijn volgens mij een grote misser.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.