Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Evaluatie sintkadoos: topper=punnikklosje

Ja, wij hebben gisteren al gevierd dus vandaag was D-day. Voor de jongens (hele dag in pyama, geen voetbal een zalige dag, ook al omdat ze natuurlijk eindelijk van die stress verlost waren. Ze weten nu precies wat ze gekregen hebben, en belangrijker nog, wat hun broer gekregen heeft.

Oudste had punnikklosje met wol, Tiroler Roulette, Monopoly in de retro-uitvoering
Jongste letter- en beestjesstempels, Solitaire, Playmotorentje met 2 ridders.
Samen Playmoadventkalender en doos Kapla.
Hele gezin uitbreiding Cuboro knikkerbaan (topsjiek ding)

Jongste bouwt nu enthousiast met 400 ipv 200 Kaplablokjes. Heel schattig, hij is bijna 4,5 en heeft lang plat gebouwd maar gaat nu massief de hoogte in (volgende stap is filigrain de hoogte in).

En.... waar ik dit draadje eigenlijk om begonnen ben: oudste (8) heeft de hele dag zitten punnikken. 2,95 kostte dat ding excl. wol!!!!

Hoe was het bij jullie? Ook zo'n volledig gebrek aan relatie tussen geldwaarde cadeau en speeltijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

05-12-2009 om 22:06

Leuk is dat he

wij hebben het dan vanavond gevierd. Waar ze al mee gespeeld hebben is een gamecube spelletje. We hadden die maar die was stuk gegaan en hebben hem nu weer tweedehands op de kop kunnen tikken. Jongste was echt dol gelukkig. Ook een topper is de nieuwe voetbal voor de jongste (ligt nu bij hem in bed) en nu liggen ze allebei in bed te puzzelen uit hun nieuwe puzzelboekje (idd ook 2.95 per stuk) met hun nieuwe pyjama aan. Al met al een geslaagde avond.

Guinevere

Guinevere

05-12-2009 om 23:01

Hier het populairste

Het populairste was hier: bij 2,5 jarige de houten knikkerbaan, de Thomastrein met herrie en de V-smile. Niet wat ik had verwacht, ik dacht dat ie de hele avond alleen oog zou hebben voor de Duplo-oertijdset met dinosaurussen en grotten.
Bij onze zoon van 7,5 was zijn grote Lego-huis favoriet. En die was ook het duurste. Goede investering dus (maar niet zo goed als die 2,95 van het punnikgeval natuurlijk).

amk

amk

05-12-2009 om 23:17

Doos

bij het zusje van mijn dochter de dozen van de kadootjes. Ze is tenslotte 1,5. En bij mijn dochter mijn aanwezigheid bij het feest.
Hoezo kadootjes belangrijk.

Van de kadootjes denk ik dat de balans het leukste gevonden gaat worden.

Hier

mijn jongste is helemaal verguld met zijn Tobypak mét masker. Ik zelf vind het een afzichtelijk pak en geef het liefst zo min mogelijk geld uit aan de Studio 100 meuk. Zijn blijdschap is echter ontroerend. Het pak hangt nu naast zijn bed, klaar om morgen weer aan te doen. En maandag weet hij ook al wat hij naar school aan trekt

Oudste is helemaal heppie de peppie met zijn geluidsset. Hij wil graag disk jockey worden en heeft een microfoon met draagbare versterker gekregen. Hij liep de hele avond te interviewen en deed dat niet onverdienstelijk moet ik zeggen.

Goed, geen goekope cadeautjes van 2,50, maar ik vond het geregel en gedoe het allemaal weer waard toen ik ze vanavond zag.

groetjes van Purk

rodebeuk

rodebeuk

06-12-2009 om 08:38 Topicstarter

Leuk om jullie verhalen te horen

...voor de goede orde: ik wilde ook geen wedstrijd beginnen.. twas meer zo onverwacht voor mij dat zoonlief de hele dag zou gaan zitten punniken ???

Rafelkap

Rafelkap

06-12-2009 om 09:49

Mijn oudste van 4 3/4

ging ook meteen spelen met de nieuwe stickers van twee euro zoveel en kleuren met de nieuwe stiften. Wat een leuk idee; een punnikklosje, die houd ik in gedachten voor volgend jaar! Ook oudste kreeg een knikkerbaan, een doos die ik toen hij baby was op de kop had getikt. Jongste (3)hoor ik nu de hele tijd fluiten op zijn nieuwe blokfluit. Hij is alleen erg vals (niet op gelet). De uitbreiding van de houten treintjes valt ook erg in de smaak bij beiden. Ik vond het erg leuk weer, die enthousiaste vreugdekreten!

Beer

heerlijke dag gehad gister, echt genoten. het was zeer zeker weer de moeite waard. jammer dat we oudste (nu groep 5) moeten gaan vertellen dat de sint niet bestaat...

Oudste (7) was erg blij met de playmobil piramide, ze spelen nu er mee samen met de pet shop en de andere playmobil. ' het is een stad, met de ijswinkel en het huis en de piramide want Yasmine en Aladin wonen dan gewoon in de piramide'

Jongste (5jr) was ontzettend blij met de beertjes die ik voor 3 euro bij de Hema had gekocht. Die lijkt ontzettend veel op haar volledig versleten, 5 jaar oude beer waar ze heel dol op is maar waar ze zelf ook van ziet dat ie niet lang meer mee gaat.

man is ondertussen het duikelrek in de tuin aan het plaatsen, valt niet mee maar gelukkig regent het niet. Het duikelrek wordt komende tijd vast veel gebruikt.

en wat nemen ze dan maandag mee naar school? heel onverwacht... oudste een knuffelvarken (1,50 euro bij de Action) en jongste een glitterstuiterbal (4 euro bij intertoys). Kijk dat had ik dan weer niet verwacht!

Gruffalo

Hier ook

super avond geweest. Kinderen waren bij alles enthousiast, zo heerlijk, dan weet je ook waar je het voor doet.

Gisteravond heeft zoon (7) vooral met een autootje gespeelt die bleek te kunnen draaien. Dochter (5) heeft vooral met de kruipende little pony gespeelt en had de pompompop op de rug van pony gezet.

Nu zit zoon zijn nieuwe Thomas DVD te kijken en speelt dochter met het nieuwe Thomas station en wasstraat van haar grote broer...

Gr Pham

Sancy

Sancy

06-12-2009 om 11:19

Hier

Is dochter helemaal blij met een paint-by-number schilderij die 4,99 euro kostte en zoon heeft een spionnenset gekregen met bewegingsmelder die hij overal neerzet om vervolgens zelf het alarm af te laten gaan, want anders moet hij te lang wachten tot iemand de deur opendoet

Mayte*

Mayte*

06-12-2009 om 11:43

'wie is het?' en mega mindy

Wie is het?, het spelletje waarbij je door vragen stellen achter de identiteit op het kaartje van je tegenstander moet komen is een groot succes. Kon ik gisteravond nog van haar winnen, na zo'n 10 potjes weet ze precies met welke vragen je het snelst bij je doel komt, en heb ik het nakijken

Daarnaast ben ik ook gezwicht voor een Mega Mindy pak. Dat stond met stip op 1 op haar verlanglijstje. Hoezeer het me ook tegenstaat dat we nog steeds in die akelige Studio 100 marketing-terreur vast zitten; het pak heeft ze gisteravond de hele avond aan gehad en vanochtend meteen weer. Ik hoop maar dat het de schrikbarend hoge prijs waard blijkt te zijn op de lange termijn.

inky

inky

06-12-2009 om 12:45

Dartpijltjes van de action

kreeg zoonlief, naast allerlei ander (duurder) spul. Pijltjes ware volgens mij 1,99 en ze zijn er al sinds gisteren mee bezig (wij deden sinterklaaspakjesmiddag
Volgens hem is zijn beste en mooiste kado wel de radiografisch bestuurbare auto, daar is ie mega blij mee. Dochter kreeg veel boeken, maar da's dan ook een leesmeisje. Ze wilde graag een mp3 speler en dat was haar "grote" kado maar daar is ze nu toch duidelijk minder druk mee...En ja, wij hadden weer veel te veel kado's gekocht maar als je dan die blije koppies ziet, dan word ik zelf ook rondom gelukkig. Wel kind is nou niet dol op kadootjes, ben zelf ook nog een kind . Ik kreeg een mooie pandorakraal van manlief. Kanjer.

Ayanna

Ayanna

06-12-2009 om 12:46

Remise van thomas de trein

Hier het 1e jaar dat zoontje van drie het sintgebeuren echt bewust meemaakt. Gistermiddag tussen de buien door lekker naar het bos geweest en toen naar huis om te gourmetten. Geweldig vond ie het. Rond 17.30 uur ineens flink gebonk op de ramen (buurman!!) en kind schrok zich werkelijk helemaal het apezuur. Papa heel voorzichtig kijken en ja hoor, daar stond een grote jute zak vol met kado's. Kind is een ware Thomas-fan in hart en neiren dus naast de remise nog wat karren en een Thomaspyama en Gordon de trein. Gordon moest zelfs mee naar bed.
Vandaag merken we pas wat de impact van de afgelopen tijd is geweest op het kind. De laatste dagen was ie erg onhandelbaar en strontvervelend en wij hadden al het vermoeden dat het kwam door de spanning. Vanochtend heeft ie doorgeslapen tot 08.00 uur (!). Meteen naar beneden om met de remise te spelen en vanaf 11.00 uur is kind helemaal ingekakt. Ligt nu op de bank te slapen, helemaal bekaf van alle emoties van de laatste tijd....
Maar dat koppie gisteren toen er op het raam gebonkt werd.... En die blik toen na een paar kado's de remise uit de zak kwam... Onbetaalbaar!!!!

Nasha 1st

Nasha 1st

06-12-2009 om 14:18

De jongens

hebben ieder een forse Playmobieldoos gekregen, oudste het dierenopvangcentrum en jongste het Safari-huis. Maar het staat hier helemaal uitgestald en ze hebben er lol mee. Dochter kreeg het Anna Aardbei-cafe (pfoei, wat stinkt die Anna!) maar is er ook erg blij mee. Verder wat DVD's, sjaals en mutsen, t-shirts en pyama's. Die wilden ze ook meteen aan! En Mario en Sonic op de winterspelen zat ook in de zak, voor de Wii...officieel heeft oudste hem gekregen maar wel met gedichtje dat hij hem moet delen met broer en zus

Lou

Lou

06-12-2009 om 14:40

Wel/geen verrassing

Zo gewenst, en niet meer verwacht: de manege van playmobil voor dochter. Ze was echt totaal verrast. Mooi om te zien. Helemaal beduusd van blijdschap. Niet verrassend dus dat dit de grootste hit was van het assortiment in de zak.

groet,

Lou

bibi63

bibi63

06-12-2009 om 14:45

Grappig: 11 jaar en de goedkoopste sint ooit

Zoals de titel zegt: na jaren grote lego/playmobiel/knexx dozen, spellen, puzzels en weet ik niet wat, nu blij gezicht (11 jaar) met schriftjes van 0,39 van de Wibra, weggooicamera en honden encylopedie van de witte boekenwinkel voor een paar eurie, 3D knipvellen voor weinig, modellen tekenboek, olijke tweeling boek bij Kruitvat voor 3 euro zoveel enz. Sint had heel wat pakjes, een verrast en blij kind, maar was dit jaar voor een prikkie klaar!
Groetjes,
Bibi

Yta Chalne

Yta Chalne

06-12-2009 om 15:29

Spelen

Jongste hier speelt nu met de nieuwe Baufix. Papa speelt ook met de nieuwe Baufix.
De klei met kleipers is ook een groot succes. En de knikkerbaan (maar niet zo'n mooie als jij Rodebeuk, hier een simpele van gekleurd plastic van Kruidvat van 6 euro

Nasha 1st

Nasha 1st

06-12-2009 om 15:46

Playmobiel

heeft oudste zoon zelf in elkaar gezet....ook goed voor gisteravond meer dan 1 uur voorpret en vandaag ook nog meer dan een uur gepuzzel (die van zoon 2 was iets lastiger....)

Bastet

Bastet

06-12-2009 om 18:28

Surprises

Iedereen had zijn best gedaan op de surprises,de kadootjes,a 5 euro maximaal waren bijzaak eigenlijk.Al was de witte sjerp die mijn man kreeg wel heel hilarisch: Mr Universe staat erop,die hangt nu achteloos over de deur van zijn kledingkast..
Bastet

Zoon

van 10 is heel de dag al blij met zijn Slymmie; smurrie die scheten laat als je je vingers in dat potje doet. En zo'n spiraalding wat van de trap afloopt.
Ook het theaterkaartje om met oma en neefje naar toe te gaan viel supergoed.
( al dacht ie even dat ie alleen moest toen er 1 kaartje uit zijn pakje kwam haha)
En de luister cd's die vindt hij ook erg leuk.
Van oma kreeg hij een soldeerbout. Dat vond ik ook gaaf.

Wii

Zoonlief begon spontaan te huilen van blijdschap toen de Wii zichtbaar werd onder het pakpapier! Dat was duidelijk een goede aankoop van de Sint. En ook met alle andere cadeautjes die ze gisteren en vandaag gekregen hebben waren ze erg blij. Geen miskopen hier dus.

kien

kien

06-12-2009 om 21:31

Prullenbakje

Mijn dochter van 8 vanavond bij het naar bed gaan: 'Mamma, mijn leukste cadeau was eigenlijk het prullenbakje'.(Je kent ze wel, zo'n klein plastic bakje met deksel, 1 euro) Zus van 10 had er ook één, voor op dezelfde kamer.
'Ja, want eerst moest ik steeds ergens anders punten slijpen en nu kan het gewoon in mijn kamer. Oh ja, het rekenmachientje is ook erg leuk (ook 1 euro!). En natuurlijk de Spirograph en het ponyspel'.
Gelukkig hadden we geen dure dingen gekocht, was voor haar dus echt niet nodig.

Kien

En hier

voor 2 jongens van 8 en 6..

De legotrein! Een regelrechte verrassing!

En een grote hit!

Evenals andere legodozen, Kapla, Cluedo Harry Potter

grVersie, en nog meer...

Kortom hier helemaal geslaagd!

mijk

mijk

07-12-2009 om 09:13

Met dank aan Ouders Online

een heel gelukkige zoon (7) dat het hele weekend met zijn spectro doos gespeeld heeft en gisteren zijn moeder verpletterend verslagen heeft met UNO.

Dochter (bijna 5)was heel erg blij met een sew your own bunny kit van sissy boy homeland. Tot mijn stomme verbazing zat dat helemaal goed in elkaar en heeft ze echt zelf in een weekend een knuffel in elkaar gezet!

Wisselend

Babydochter heeft heerlijk zitten kluiven op haar melamine bordje, maar ook de stapelbekers vond ze erg lekker. Zoon zei bij het naar bed gaan "de veegauto (afgeprijsde playmobil, gescoord door Oma) vind ik het allermooiste". Maar hij was ook bijzonder ingenomen met zijn sheriff-kleren, bestaande uit hoed en klapperpistool, en door oma genaaid hesje en holstertje. Omasint had op het laatste moment toch maar besloten de klappertjes er niet bij te doen, en daar was ik wel blij mee.
De dino-dvd was ook een succes trouwens, helaas moeten wij meelezen (Walking with dinosaurs, die is niet in het NL ingesproken).

Niet heel enthousiast was hij over de Duplostenen. Maar dat had ik ook niet echt verwacht, en dat was ook mede voor zusje bedoeld, op de groei zeg maar.

Qua prijs-plezierverhouding scoorde de cowboykleren het hoogst denk ik

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

07-12-2009 om 10:19

Deze keer wat simpeler

gehouden en met succes.
Jongste is erg blij met zijn Cars auto die uitklapbaar is(aangeschaft door man, wel leuk maar niet erg hufterproof), pokemonkaarten en playmobil.
Middelste dochter is blij met jurk, wekker, oorbellen en pimp je eigen kamer tot kerstkamer (slingers en lampjes).
Oudste is blij met Stabilo pen, playmobil en horloge.
Toppers waren de auto, wekker en horloge.

Het leukste was dat we met zijn allen lekker hebben staan dansen op de muziek die papa had gekregen (Mano Chao en de Kooks).

Tango

Tango

07-12-2009 om 10:23

En hier

Was de topper een simpel autobaantje met looping van de Zeeman favoriet. Tangozoon had er al eerder 1 die kapot was gegaan en was heel blij met een nieuwe. Het ding kosste volgens mij 1 euro 40.
Verder heel favoriet bij Tangozoon: een Diego-spel met ladders en glijbanen van 5 euro en zijn playmobil politieauto met echte zwaailichten, iets duurder natuurlijk.
Wat niet echt boeiend was voor hem: de boswachterset van playmobil met een dierenuitkijkpost en diverse bosdieren. Mijn moeder vond deze zo leuk voor hem, maar ik zag dus al aankomen dat hij er niet mee zou spelen.
Tangodochter was helemaal weg van haar K3-cd en haar tweedehands gescoorde playmobil vakantiebungalow (15 euro, dus echt een koopje).

toja

toja

07-12-2009 om 11:19

Leuk

gisteravond heb ik ook zitten punniken; om het even uit te proberen..
Mijn dochtertje heeft zo'n magicworm gekregen (met zo'n onzichtbaar touwtje waarmee je het wormpje door je vingers kunt laten glijden) en daar zijn ze gisteren de hele dag druk mee geweest....En vanmorgen weer.
(Mijn zusje had het voor haar gekocht en in de zak gestopt; jeugdsentiment....)

margje van dijk

margje van dijk

07-12-2009 om 14:55

Bij ons vorig jaar dat punnikklosje, rode beuk

Volgens mij heb ik dat hier toen ook gepost, dat het punniksetje van mijn 6-jarige de topper was. Hij nam het mee naar school en een week later zat de halve klas te punniken

Dit jaar weer zo'n succes-ding: een klein boekje van 1,50 waarin 'schaduwfiguren' staan die je met je handen kunt maken voor een verlichte muur (12-jarige).

Lievelingscadeau van jongste was dit jaar een pakketje 'wirrel-warrel-kubussen' (van die schuim-spul kubus-puzzeltjes). Ook niet duur.

En middelste was het blijst met zijn plectrum voor de gitaar...

Margje

Tango

Tango

07-12-2009 om 16:42

En over punniken

Ik heb dat dus nooit gekund, ben wat handwerken betreft echt errug onhandig: breien kan ik alleen recht, niet averecht, haken helemaal niet, alleen vingerhaken. Punniken dus vaak geprobeerd, maar ik begrijp er werkelijk niets van. Toen Tangodochter dus eens een punnikklosje kreeg heb ik het maar aan mijn moeder doorgegeven. Zij kreeg het (natuurlijk grrr) wel voor elkaar net zoals ze ook veel handiger is in naaiklusjes e.d.

Petr@

Petr@

07-12-2009 om 18:32

Khet

De heren zijn er meteen mee gaan spelen en ik was gisteren de klos. Ik heb het nog niet helemaal door dus dat ik gisteren van oudste zoon won was meer geluk dan wijsheid ))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.