Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

niemie

niemie

28-01-2009 om 13:27

Eten tijdens de verhuisperiode

Binnenkort gaan wij verhuizen (Yes!!!!!Eindelijk!!). En we krijgen best veel hulp van familie. Daar ben ik blij mee natuurlijk, maar iedereen moet wel goed te eten krijgen anders zijn ze gauw uitgeklust denk ik, ha ha. Hebben jullie tips voor mij wat deze mensen voor te schotelen voor het avondeten. Wel iets wat redelijk makkelijk en snel te maken is natuurlijk, ik wil zelf ook lekker klussen in plaats van uren te moeten kokkerellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

28-01-2009 om 13:32

Nou

Chinees, afhaalpizza, patat met berehap.

niemie

niemie

28-01-2009 om 13:40

Bleeh

Af en toe wel lekker hoor, een chineesje of patatje. Maar niet een maand lang

Kersen

Kersen

28-01-2009 om 13:48

Ook zoiets meegemaakt

even nadenken wat wij toen hebben gegeten hoor. Stampot, soep met belegde broodjes, roergebakken groenten met rijst, pasta.
Ik weet het niet of je ook gaat verbouwen? Wij hadden een tijdje geen fornuis, toen hebben wij de elektrische bakplaat en gourmet veel gebruikt, gewoon binnen, het maakt toch niet uit of het binnen stinkt als je aan het verbouwen bent.

an mien

an mien

28-01-2009 om 14:03

1,2,3,en 4.

de 1 2 3 4 maaltijden van AH in de een zit pasta, aardappels, rijst, bami oid in de 2 zit groente, in de 3 zit vlees en in de 4 een saus het is voor 4 pers maar wij eten er met z'n 5en 2 dagen van tenminste als het rijst of pasta is. het kost 9 euro voor de 4 bakken.

an mien

Gigapan snert...

...eens per week van die grote blikken stevige soep met broodjes, chili con carne, hutspot, pasta...

Heb je een vriezer (te leen)?

Niemie, als je ergens een vriezer hebt of ruimte erin kan lenen dan zou ik op voorhand grote hoeveelheden saus/prut voor bij rijst of pasta maken (pastasaus, kip/kerriesaus). Neem de ijsklompen mee naar verbouwing, zet ter ontdooiing ergens neer (bakje eronder), 's avonds alleen nog maar pasta/rijst koken, ev een komkommer in blokjes of een zak kant en klare sla openrukken voor de frissigheid, et voila.
En inderdaad soep met brood (naast snert ook andere soep). Dat dan afgewisseld met afhaal, dan is het best te doen.
O ja, hachee laat zich ook perfect invriezen. Met aardappels of rijst en ev rodekool uit pot.

Vergeet niet je ingevroren voedsel goed te labelen, anders heb je straks per ongeluk pasta met snert

Sterkte met de verhuizing

Temet

Algebra

Algebra

28-01-2009 om 15:06

An mien

Meen je dat, dat je daar 2 dagen van eet? Dus er 10 maaltijden uit haalt? Hier gaat alles met z'n vijfen op in 1 dag- de kinderen (4,6, 9 jaar) eten goed mee, juist met rijst of pasta. Heb je baby-peuter-kleuter, dat er zo weinig wordt gegeten?
Gewoon benieuwd...
Algebra

an mien

an mien

28-01-2009 om 16:45

Algebra

Nee geen baby hoor!! zoon van 6 dochter van 11 zoon van 12.
ze eten niet heel veel of liever gezegt ze eten 1 volle opscheplepel per kind na 2 dagen eten hebben we dus nog over.

groetjes
An mien

Tirza G.

Tirza G.

29-01-2009 om 00:01

Een máánd?

Goeie help. Waar gaan jullie in vredesnaam naar tóe verhuizen? Verhuizen is toch meestal wel in een dag rond?

Tirza

MaximeM

MaximeM

29-01-2009 om 09:54

Zal wel om klussen gaan

Hoi Tirza,

Ja ik dacht ook eerst net als Tinus, ach die ene dag dan haal je wat. Maar als er veel geklust moet worden dan duurt dat meerdere dagen. Niemie, ik neem aan dat je gedurende die maand je eigen huis toch wel aanhoudt, of ga je over en dan pas klussen? Anders zou ik gewoon thuis wat lekkers koken maar bij ons gingen de meeste klussers gewoon lekker zelf thuis eten of kwamen na het eten weer terug. (niet omdat ik niets voor ze wilden maken, maar zij wilden ook even bij hun gezin zijn en even pauze houden)

Maxime

Tinus_p

Tinus_p

29-01-2009 om 10:19

Tirza

Tirza:
"Goeie help. Waar gaan jullie in vredesnaam naar tóe verhuizen? Verhuizen is toch meestal wel in een dag rond?"
Nou je kunt makkelijk een maand wegklussen als er genoeg te doen is, maar als je kunt en wil koken, lijkt t me simpel: Macaroni met saus; saus met macaroni; spaghetti met saus; tortellini met saus; ravioli met saus; bakje salade erbij.
Nadenken over eten heeft geen prioriteit, er moet immers geklust worden. Je kunt beter na afloop een keer iets speciaals maken als je wil bedanken.

maan.

maan.

29-01-2009 om 11:10

Oven verhuizen!

het eerste wat wij deden toen we de sleutel kregen: de oven verhuizen. Zo konden we als we lange dagen maakten in het nieuwe huis makkelijk een ovenmaaltijd of pizza opwarmen of lekker warme broodjes bakken. Diepvriessnackje of kipfiletje in de oven voor op een boterhammetje. Een waterkoker mee om oplossoep te maken of warme chocomel is in de winter ook niet gek.

af en toe aten we ook in het oude huis (wel zo voedzaam) en dan maakte ik soms vooruit extra eten om de volgende dag in de oven op te warmen.

Heel af en toe dat we wat haalden want dat kostte toch vooral veel extra tijd.

Nav tinus

"Nadenken over eten heeft geen prioriteit, er moet immers geklust worden. Je kunt beter na afloop een keer iets speciaals maken als je wil bedanken"

Lijkt logisch, maar als het echt een maand duurt zou ik ermee oppassen. Een maand slecht eten is afzien, en dat breng je zelf nog wel op voor het hogere doel, maar om dat je hulptroepen nou aan te doen... Ik zou toch zorgen dat er in elk geval enige afwisseling in zit als je niet wilt dat je klussers na week 3 steeds vroeger opstappen

Tenzij het natuurlijk van die mensen zijn die thuis leven op patat en appelmoes oid, dan is het wat anders.

Groeten,

Temet

niemie

niemie

29-01-2009 om 12:39

Inderdaad klussen

Het gaat inderdaad om het klussen. 1 van de klussers blijft zelfs 14 dagen overnachten (hij heeft geen gezin). We wonen helaas niet in de buurt van degenen die komen klussen. Af en toe snacken is natuurlijk geen probleem maar ze moeten na die maaand niet lillepotend van het slechte echten omvallen, he )
Ik ga in ieder geval aan de slag met lekkere soepjes, stamppotten, pasta's enz.
En inderdaad gaat de waterkoker, senseoapparaat, en de magnetron vast mee naar het nieuwe huis. En in die ene maand kunnen we ook nog in ons oude huis terecht. Het is meer dat ik niet teveel tijd kwijt wil zijn aan het eten bereiden omdat ik zelf ook wil klussen (en de boel in de smiezen houden daar, hi hi).

Wij hele keuken verhuisd

wij hebben toen we verhuisden ook 1 maand geklust. maar wij hebben de hele keuken verhuist. dat kwam ook doordat de kinderen al bij het nieuwe huis naar school gingen (dus tussen de middag thuis kwamen in 't nieuwe huis). in de keuken hoefde trouwens niks meer geklust te worden.....
bij ons bleven ook een aantal klussers eten. vrijgezellen die best wat bij wilden verdienen/klussen, maar door de week alleen als ze konden meeëten. wij hadden trouwens ook gedeeltelijk een 'inrichting'. oude bank (stond nog op zolder), eettafel van mijn vader+ wat krukken/stoelen van slaapkamers en een kastje met een oude t.v.en wat speelgoed van de kinderen). zo konden de kinderen zich ook een beetje vermaken en was en tussendoor ook nog plek voor wat ontspanning/even lekker zitten.
onze dag verliep ong. zo: slapen in oude huis, ontbijten in oude huis, kinderen naar school brengen (vlakbij nieuwe huis met auto), naar werk (ik dan, man hele dag), 12.00 naar huis eventueel nog wat boodschappen doen, brood eten met kinderen, kinderen naar school ik klussen (met klussers) of overleggen met mensen die aan het werk waren of tekenen voor ontvangst van dingen die bezorgt moesten worden of dingen regelen telefonisch/bestellen, auto uitpakken (we verhuisden elke dag wel wat dozen, dan waren die er al vast), kinderen komen thuis uit school, koffie drinken met klussers/kinderen/man komt ook thuis. man gaat verder waar ik gebleven was, ik bereid avondeten voor en doe ondertussen nog wat werk/boodschappen etc., eten met klussers/man en kinderen/opruimen van vaat, 's avonds verder soms ook nog met wat extra hulp van vrienden etc. 1 van ons gaat rond 20.00 uur naar oude huis, kinderen in bad en bed. alvast weer wat inpakken om morgen mee te nemen naar nieuwe huis, auto inladen en alles klaarmaken voor morgen.22.00 uur de ander komt thuis. badderen/in bed.
zo ongeveer.
dat verliep prima. ik vondt het véél minder hectisch dan de keer ervoor toen we verhuisden. toen hadden we héél veel heen en weer gerij/gefiets. omdat er in beide huizen geleefd/geklust etc. moest worden. dan was ik aan het koken in het oude huis en werd ik gebeld door de klussers of ik even wilde komen in het nieuwe huis want....(vul zelf maar in). we hadden nu ook al heel veel 'los' spul in dozen al oververhuist (elke dag een beetje) en die stonden allemaal op 1 slaapkamer. dat scheelde een boel toen we uiteindelijk verhuisden. en dat hadden we allemaal zelf gedaan dus we wisten redelijk goed wat waar in welke doos was. (vorige keer hadden anderen dat ingepakt en was ik de hele tijd van alles 'kwijt' ). de laatste week was het klussen zover af dat we zelfs de kasten voor de kinderkamers al mee hadden genomen en in elkaar gezet en ingepakt (voor het speelgoed). de verhuisdag zelf moesten eigenlijk alleen nog de meubels/de kledingkasten + inhoud/de zolder worden verhuist. dat scheelde behoorlijk dus qua losse troep/spullen. maar wij hadden het geluk dat de keuken in ons nieuwe huis erin bleef (was net nieuw) dus daarom kon dit ook, als je een nieuwe keuken krijgt lijkt het me niet te doen.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.