Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jm

jm

15-03-2011 om 13:03

Eten maken/bestellen voor 20 mensen

heeft iemand een idee om voor circa 20 volwassen en 10 kinderen een maaltijd te verzorgen. Of zelf doen of iets te bestellen. Het gaat er om dat mijn vriend 50 jaar wordt en we willen dit graag doen met iets speciaals.
Het gaat om 2 april en dan is een bbq te koud.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Frietkar?

Wij hebben met ons feest (we waren met zn 4-en 100) een frietkar laten komen. Wij vonden het ideaal, iedereen lust het, geen afwas, geen voorbereiding, en kinderen vonden het geweldig om zelf friet en snackjes te bestellen.

liora

liora

15-03-2011 om 15:40

Heu

Dat is toch niet zoo veel? Ik zou lekkere kazen doen, Turks brood, aardappel- of pastasalade, vullende salade met sperziebonen, tomaat, hard ei en avocado, eiersalade, tonijnsalade met witte bonen, heerlijk toch?

Liora

Anja

Anja

15-03-2011 om 17:05

Chinees?

Hier had mijn vriendin een chinees buffet laten bezorgen, ze had dus van die zilveren bakken met heet water onderin en dan van die bakken eten. Erg lekker en veel variatie waardoor er voor iedereen wel wat bij zit. (en volgens mij betaalbaar want vriendin is heel prijsbewust)

Catering

Wij hebben wel eens een feest thuis gegeven (12,5 jaar getrouwd+nieuw huis) en toen koud en warm buffet laten komen van de cartering.
Groot voordeel....we kregen de borden+bestek er (gratis was geen meerprijs op) bij én ze brachten het en haalden het (leeg en vies) weer op.
Dus je hebt er geen 'werk' mee.
groeten albana

Wat wil je besteden

je kan het best ook zelf doen als je ambitie niet heel hoog ligt, anders lijkt het mij een hele klus. Of voor de kinderen zelf en voor de volwassenen wel catering.

Voor de kinderen lekker simpel friet, kippenpootjes of chipolata worstjes, appelmoes, ijsje etc.

Hier heb je een indische cateraar die regelmatig dit soort dingen doet, met van die metalen bakken indd, heerlijk.

Chippie

Chippie

16-03-2011 om 13:21

Indien zelf...

Chinees, patat, etc je kunt van alles bestellen. Als je rond googlet is er vast ook een cateraar of restaurant te vinden die een bescheiden koud-warm buffetje kan aanleveren.

Maar zelf doen lijkt me niet zo´n heel groot probleem. Een winterbbq is hardstikke hip. en dan niet tig soorten vlees maar gewoon 2/3 sateetjes per persoon, salade, stokbrood, satesaus, kroepoek erbij en klaar!

Voor kinderen maak ik altijd een mini/kinderbuffetje. Ze vinden het altijd gradioos. Knakworstjes in een pannetje, broodjes op een schaal, poffertjes in magnetron en pizzaatjes in de oven, schaaltje appelmoes en pot poedersuiker. Soms warm ik even wat gehaktballetjs of kippenpootjes op. Eventueel wat patatjes of stokbrood erbij.

En voor de volwassenen kun je denken aan een Mexicaans buffet. Drie pannen met respectievelijk kip en gehakt met paprika. Schaaltjes met tomaat, mais, sla, geraspte kaas, guacamole, salsa op tafel. Taco´s in de oven, tortilla´s in magnetron.

liora

liora

16-03-2011 om 13:56

Grappig

Als ik iets vier met alleen naaste familie hebben we al 12 volwassenen en 10 kinderen, kinderen boven de 14 reken ik mee als volwassene. Ik vind 20 volwassenen en 10 kinderen helemaal niet veel!

+ Brunette +

+ Brunette +

18-03-2011 om 16:37

En een pastamaaltijd?

Heel veel pasta koken en twee of drie goede sauzen maken dat kan van tevoren, waarvan eentje ook kan bestaan uit een pot pesto die je in een schaaltje lepelt.

Verder: één hele grote salade en geraspte kaas, liefst zelf geraspt (pardano of parmezaan) want dat is lekkerder maar je kunt natuurlijk ook een paar zakjes leegschudden.

Eventueel voor het royale effect hier en daar een schaaltje olijven of iets dergelijks op tafel zetten.

Als je het nog uitgebreider wilt kun je bij een pizzeria in punten gesneden pizza of focaccia bestellen. Focaccia is misschien het handigst, daarbij maakt het niet zoveel uit of het warm of koud is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.