Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

assepoesje

assepoesje

02-10-2009 om 08:50

Eten jullie dit nog op?

even een vraag voor het lijstje 'overbodige vragen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig'.
Ik had alvast een grote pan verse groentensoep gemaakt voor het weekend en die in de garage gezet, uiteraard met het deksel er op. Toen ik de volgende dag lekker wilde opscheppen, zag ik een moddervette, inmiddels verdronken 'strontvlieg' middenin de soep drijven.
Yakkie, de inhoud van de pan verdween linea recta in de container (... na afgieten van het water uiteraard
Dit verhaal aan diverse mensen verteld en een aantal reageert verbaasd: 'gooi jij dan die héle pan soep weg ?' 'Ehm... ja, tuurlijk!!' Ik vind het vies, onhygiënisch en ook het idéé... bij elke hap die ik wél zou eten zou ik die vlieg voor me zien, brrrrr...
Wat doen jullie ? Vlieg er uit scheppen, en verder no problem ? Ben benieuwd.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Getver

Jekkes! Nee hoor, dat gaat bij mij ook direct weg.
Ben uberhaupt wars van vliegen rondom etenswaar....

Mij zul je ook nooit een visje op de markt zien kopen in de zomer....brrrrr.

Weg ermee!

Oh nee, zoiets gaat hier ook linea recta de container in, brrrr...

Maxime.M

Maxime.M

02-10-2009 om 09:44

Nee

Hmm nee dit zou ik ook weggedaan hebben. En ik ben op zich niet zo moeilijk met eten. Iets wat een beetje over de datum is (alleen geen vlees) durf ik nog wel op te eten (of eerst te proeven) maar nee, dat met die vlieg zou ik ook weg hebben gedaan.

Maxime

Weg!

Jammer hoor, maar ik ga toch echt geen lijkensoep eten. Griebellllll!

En iedereen..

die het tóch nog zou eten, is de lust wel vergaan na het lezen van Clo's benaming.....lijkensoep.....yúk!

Mmmm

ik kan heel goed selectief geheugen verliezen. En ik heb er de pest aan om werk te doen voor Piet Snot. Dus ik denk dat ik de vlieg met omliggende soep er met een flinke lepel zou hebben uitgeschept en weggegooid, de soep een minuut of tien zou hebben laten doorkoken, vooral niet tegen partner en kind zou hebben gezegd en net zou hebben gedaan of die hele vlieg er nooit was geweest.

Groeten,

Temet
(mijn echte naam is Haas)

Roos Vicee

Roos Vicee

02-10-2009 om 10:33

Idd

Ik denk toch ook dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als Temet. Maar moet er dan eerlijk bij zeggen dat ik minder van de soep zou hebben gegeten dan dat ik normaal zou doen zonde van je werk, toch?
Afgelopen zomer een soorgelijk iets gehad met oorwurmen in de frituurpan (heb ik hier ook over geschreven). Maar ik kieper makkelijker een mandje met friet weg dan een hele pan met zelfgemaakte soep denk ik.
Doet me trouwens ook denken aan het verhaal uit een van de boekjes van Garritjan en Annigien over de jacht en de pan met snert. Een van de jagers had vlak voor ze op jacht gingen een mol gevangen en wilde wat met het velletje. Omdat ze al weggingen had hij die mol tijdelijk in de keuken op een plank gelegd. Op een of andere manier was die mol van de plank gegleden en dus in de pan met snert terecht gekomen die op het fornuis stond te koken.... Daar kwamen ze dus pas achter toen de pan al zo goed als leeg was...
Met die gedachte vind ik een vlieg in de soep niet eens meer zo erg.

Ik zelf niet

maar ik zou het wel aan man en kinderen serveren. Eerst natuurlijk vlieg er uit, dan even goed laten doorkoken.
Wat niet weet wat niet deert, en aangezien ik het wel weet deert het mij
Erg hè

Mees

Mees

02-10-2009 om 10:43

Ha ha sharon*

Dat was net mijn gedachte! Lekker een bakkie soep voor mijn man neerzetten. Of ik niet hoef?? Nee, dank je, niet zo'n trek...

Ik vrees

dat ik gewoon meegegeten zou hebben met man en kinders. Een hele pan soep weg om één zo'n beestje... als er een vlieg in mijn drinken valt, vis ik hem er ook uit en drink het nog op.

Jawel

als hij er net in is gevallen, dreg ik hem er óók wel weer uit en eet verder. Maar zo'n beest dat de hele nacht heeft liggen trekken, bah nee.

ishtar

ishtar

02-10-2009 om 11:16

Haha, lijkensoep?

Ik vraag me af of er ook balletjes (of ander vlees)in de soep zaten
Ik denk dat ik vlieg er uit had gevist, soep even had laten doorkoken, en gewoon opgegeten.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

02-10-2009 om 11:34

Oeh bah..

Ik zou ook alles weggegooid hebben, gedverdegedver.. Bovendien; kan het niet zo zijn dat er met die vlieg ook eitjes van de vlieg in de soep beland zijn, die je dan in je buik krijgt enzovoorts.. Bij het idee alleen al vergaat me de trek

emma43

emma43

02-10-2009 om 13:01

Weg

Een vieze dikke strontvlieg..........ik zie dan meteen al die hopen paardenmest,hondenpoep enz waar die vlieg opgezeten heeft,bah.Die soep gooi ik weg.

Erwtensoep is toch heeel dik?

Zeker weten dat die vlieg geen rondjes heeft gezwommen door de hele pan, toch? En whatever er voor ongezonde troep aan die vlieg zat heeft zich in een nachtje ook heus niet door die hele pan bijna-niet vloeibare soep verspreid. ik zou een mooie grote soeplepel pakken om er een ruime schep uit te nemen, en daarna smakelijk gaan eten!

Ingrid (een deksel op de pan lijkt me trouwens voortaan een strak plan!)

Starry Night

Starry Night

02-10-2009 om 14:06

Ik vrees ook

Ik had het beest er gewoon uitgevist, de soep opgewarmd en het opgegeten. Ik geloof nooit dat je daar ziek van wordt, en als ik er niet ziek van word dan zie ik er geen kwaad in.

Julia64

Julia64

02-10-2009 om 14:07

Ingrid

Het ging om een pan groentensoep volgens mij - maar dan nog, het lijkt me niet dat een vlieg dáár nu echt baantjes in gaat trekken.
Verder; ik zou de vlieg er ruim uitscheppen, soep goed laten doorkoken en er verder geen punt van maken.

groet
Julia

Overigens

Zou ik zeer beslist niet mijn man en kinders iets voorzetten dat ik zelf niet meer wens te eten.

amk

amk

02-10-2009 om 14:45

Ook

vlieg eruit, gewoon doorkoken misschien een minuutje langer als anders en gewoon op eten.
De eitjes die ze eventueel gelegd heeft zijn dat toch ook dood gekookt en als er al balletjes in zitten zitten er toch al stukjes lijk in.

En hier gebeurt het wel hoor dat ik iets kook maar niet mee eet. Voor mijn carnivore schoonvader maak ik speciaal vlees terwijl ik lekker met mijn vegetarisch etende gasten mee eet.

Amk

Ik bedoel natuurlijk in de zin van iets dat ik normaal gesproken wel zou hebben gegeten, maar waarvan ik iets weet waardoor ik het niet meer lust...

Genista

Oh, maar ik zou het alleen maar doen als ik zeker weet dat het hen geen schade zou berokkenen (ik zou hen echt niet iets voorzetten wat misschien bedorven is).
Ik vind zelf de gedachte van een dode vlieg in de soep vies en ook al weet ik dat de soep nog prima eetbaar is, zou ik het niet meer kunnen eten.
Waarom mijn man en kinderen dan zo'n heerlijk kopje soep onthouden?

Prulletje

Prulletje

02-10-2009 om 20:18

Lekker opeten

Maar inderdaad niets tegen de rest van het gezin zeggen

Prulletje

Asa Torell

Asa Torell

02-10-2009 om 20:46

Ik zou het ook opeten

en waarschijnlijk wel aan het gezin vertellen. Wetende dat man het ook zonder meer zou opeten en de kinderen toch nauwelijks soep lusten.
Daarentegen zou ik het nooit meer aan bezoek geven, want ook voor het lezen van de reacties in deze draad had ik al zo'n gevoel dat de meeste mensen het walgelijk zouden vinden... en dat zou ik niemand willen aandoen, ook niet zonder dat diegene het weet.

sw23

sw23

02-10-2009 om 22:50

Weg er mee

haha, stelde net deze vraag aan mijn man. Die vroeg meteen heel achterdochtig of er dan in de groentesoep die ik afgelopen week had gemaakt een bromvlieg had gezeten. Hem verzekerd dat het dan zonder twijfel meteen was weggegooid.

Primavera

Primavera

03-10-2009 om 11:12

Zitten kleine vliegen niet op stront dan?

Hier zou ik de boel gewoon doorkoken en daarna lekker opeten. Ik ga geen hele maaltijden weggooien voor een vervelend idee. Voordat de groenten gewassen en gekookt werden zullen er toch ook ik weet niet hoeveel vliegen op hebben gezeten en wie weet wat nog wel meer.
Ik vind het trouwens grappig dat mensen onderscheid maken tussen gewone vliegen en bromvliegen, terwijl het juist de gewone vliegen zijn die sneller een besmetting overbrengen doordat ze om de haverklap overal op zitten ook op materialen die ziektekiemen bevatten. Daarvoor hoeven ze niet lang op je eten te zitten, een ogenblik is genoeg. Wel kan het zijn dat door het voedsel langer te laten staan de overgebrachte micro-organismen (bacteriën, virussen, schimmels) meer kans hebben om zich te vermenigvuldigen.
Voor eitjes in de soep hoef je niet zo bang te zijn, vliegen leggen hun eitjes in rottend materiaal of als ze de kans krijgen op vlees en vleeswaren. Bromvliegen in de neus of bij de staart van vee, dus de soep zullen ze niet geschikt vinden en al helemaal niet als ze aan het verdrinken zijn.
Als je de soep goed aan de kook brengt en wat laat doorkoken ben je er zeker van dat alles wat een vlieg eventueel overgebracht heeft morsdood is.
http://gezondheid.paginablog.nl/gezondheid/2005/11/zijn_vliegen_in_huis_schadelij.html
Groeten Primavera

mirreke

mirreke

03-10-2009 om 12:50

Geen probleem

Hier zou ik dus écht geen probleem mee hebben. Eén vlieg, in een hele pan soep???
Gewoon uitscheppen en eten, lekker eten ook nog!
Nee, daar zit ik echt niet mee.
Ik vind het eerlijk gezegd zonde van het eten dat je weggooit...

Primavera

Primavera

03-10-2009 om 13:04

Ik denk eerder de blauwe vleesvlieg

Ik denk eerder dat het de blauwe vleesvlieg is, maar het kan ook nog de Roodwangbromvlieg zijn. Dit soort vragen zijn inderdaad goed voor de algemene ontwikkeling. Wil de volgende die een vlieg in haar soep krijgt die er eerst uitvissen, schoonspoelen en classificeren alvorens de soep weg te doen of weer te verhitten

Yvon Meijer

Yvon Meijer

03-10-2009 om 22:17

Vlieg

Wat voor vlieg het ook is, z'n dikke in ieder geval. Ik zat ooit een op een kamp aan tafel, voor het eten, en er land zo'n dikke vlieg op tafel. Tegen over me zat een jongen die zich niet bedacht en de vlieg dood mepte op tafel. Die vlieg lag daar dus plat en meteen kropen allemaal kleine witte wormpjes uit hem alle kanten op. Ik ging zowat over mij nek.. Dus zo'n vlieg in de soep met misschien allemaal kleine wormpjes op zich of parasieten of eitjes wat het ook waren. Neuh, soep weg, zeker weten.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2009 om 23:22

Pietlut

Als ik het zou weten zou ik er toch wel moeite mee hebben om het gewoon met smaak op te eten. Ik ben nu eenmaal vies van dat soort dingen. Ook als ik weet dat een kat een likje van mijn gebakje heeft genomen ben ik daar beslist niet blij mee. Een gebakje gaat dan nog. Dat likplekje kun je ruim verwijderen en lekker verder eten, maar stel dat zo'n kat een likje van mijn soep zou nemen, dan zou ik dat echt niet fris vinden. Geen beestenpolonaise aan of meer ín mijn eten dus. Gek genoeg is zo'n minivliegje dan weer minder erg.
Zo verwonder ik me ook over hoe het werkt met wat eng of vies is en wat niet. Een kever met stevige zwarte poten en een flink lijf moet ik echt niet op mijn hand, maar een vlinder van flink formaat laat ik zo op mijn hand landen en bekijk hem uitgebreid. Een oorwurm griezel ik van, een lieveheersbeestje vind ik grappig. En dat zijn toch net zo hard insecten.

assepoesje

assepoesje

04-10-2009 om 14:26

Hier..

had ik afgelopen verjaardagsbezoek. De ene helft zou rústig de soep gegeten en geserveerd hebben aan evt gasten. Oei, realiseerde één van hen zich meteen: 'durf je nou nog wel iets te eten bij mij?'
'nou......'

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.