Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mayte

Mayte

05-05-2009 om 18:45

Ervaringen kunsthouten terras buiten?

Heeft iemand ervaring met kunsthout ipv hardhout voor een terras buiten?

Het kunsthout ziet eruit en voelt als gewoon hout alleen is het duurzamer (en vooral ook veel duurder). Maar goed, als het echt veel langer mee gaat en mooi blijft, vinden wij het de overweging waard.

We hebben nu een gewoon hardhouten terras dat na de 15 jaar dat het erin ligt echt helemaal af is.

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die voor kunsthout gekozen hebben en hoe het bevalt.

Groet, Mayte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

06-05-2009 om 20:37

Dank je terras

Goed te lezen dat het zo mooi is geworden. Je kan inderdaad pas na een flink aantal winters iets zeggen over de daadwerkelijke duurzaamheid. Volgens mij is het een vrij nieuw product en zijn er simpelweg nog niet zoveel ervaringsverhalen.

Zus

Zus

07-05-2009 om 21:39

Bedoel je techwood?

Dat hebben wij namelijk op ons dakterras. Het is wel echt hout, maar vermengd met een soort plastic. Het bevalt erg goed: het wordt niet glad als het nat is, voor de rest alle eigenschappen van hout (dat het vergrijsd en net zo verwerkt wordt). En een groot voordeel is dat het niet krom trekt en inderdaad langer schijnt mee te gaan.

Mayte*

Mayte*

08-05-2009 om 12:10

Ja idd techwood is 1 van de merken kunsthout

Op de site van Techwood staat ook het vergrijzingsverloop. Er blijft toch volgens mij meer kleur zichtbaar dan bij gewoon hout (is dat zo?). Fijn te lezen dat het niet glad wordt en krom trekt. Hoe lang hebben jullie het al?

Zus

Zus

08-05-2009 om 17:21

Grijs

Het gedraagt zich qua kleur precies als het hout, het hek is namelijk wel gewoon hout, daar vergelijk ik het mee.. Dat het niet glad wordt is echt een groot voordeel, vooral met kleine kinderen die meteen na de regen buiten willen spelen. Wij hebben het nu 3 jaar. Als ik het vergelijk met het hek, zie ik dat in het hout van het hek kleine scheurtjes zitten en in het techwood totaal niet. Het ziet er eigenlijk net zo uit als in het begin, maar dan iets grijzer.
Het is wel een stuk duurder, maar ik moet echt zeggen dat het dat ook meer dan waard is, tot nu toe. Ik weet niet hoe het er over 15 jaar uit ziet natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.