Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Renata

Renata

24-02-2011 om 19:02

Ervaringen aldi thermosstaatkraan

Zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met de thermosstaatkraan van de Aldi?

Ooit heb ik een keer een goedkope gekocht en dat was een miskoop, daarom ben ik er iets huiverig voor.

Zaterdag heeft de Aldi ze voor 50 euro.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

24-02-2011 om 19:28

Prima

Hij heeft hier jaren dienst gedaan zonder problemen. Hij moest helaas het veld ruimen bij de installatie van een complete douchecabine, maar hij ligt nog in prima staat te wachten op een volgend leven

Pluk53

Pluk53

24-02-2011 om 20:32

Prima2

hier ook al een meer dan 15 jaar in gebruik. Let wel op dat je de juiste hart-afstand koopt.

Puck

Puck

24-02-2011 om 21:48

Ook prima

Toen onze megadure Grohe-thermostaatkraan het binnen een paar jaar begaf (en je dus maar 1 jaar garantie hebt op die krengen) hebben wij ook een Aldi kraan gekocht en die overleeft zijn voorganger al ruimschoots. Niets mis mee.
Wat dat betreft hoef ik geen dure kranen meer. In de keuken hebben wij een Damixa en die is ook flut.

Geen goede ervaring

De kraan die wij hadden mengde een bepaalde hoeveelheid heet water met een bep hoeveelheid koud water. Hij reageerde dus niet op de watertemperatuur, niet echt een thermostaatkraan dus. Wij hebben een HR ketel die een kleine hoeveelheid heet water van 80 graden heeft, zodat je gelijk heet water hebt,en als dat op is schakelt hij over op een soort geyserfunctie en verwarmt hij het tot 60 graden. De thermostaatkraan van de Aldi geeft dan dus ook niet dezelfde warmte water. Als je niet zo'n soort ketel hebt, gaat het dus wel.

Sancy

Sancy

25-02-2011 om 11:53

Karin*

Dat ligt toch niet aan die thermostaatkraan, maar aan het feit dat je ketel daar minder geschikt voor is?

Thermostaat

Nou, ik vind een kraan een thermostaatkraan als hij reageert op de watertemperatuur en niet als hij sowieso altijd dezelfde hoeveelheid koud water bijmengt. Dan kan je net zo goed met een zwarte stift een streepje op de kraan zetten tot waar je hem open moet draaien.
Wij hebben boven thermostaatkranen op de radiatoren, die sluiten de radiator af bij een bepaalde temperatuur. Beneden hebben we gewone kranen die je open en dicht kan draaien.

Pluk53

Pluk53

25-02-2011 om 19:58

Wel thermostaat

"die van mij " werkt wel als een thermostaatkraan. Ik moet hem wel regelmatig schoonmaken en afstellen volgens gebruiksaanwijzing. Als je hard water hebt, dan kan hij vast lopen.

Puck

Puck

28-02-2011 om 10:06

Karin, inregelen?

Karin, de thermostaatkraan die wij hebben kun je inregelen. Met een thermometer bepaal je de watertemperatuur van 38 graden en dan moest je binnenin iets verdraaien zodat het streepje dan bij de 38 graden stond. Zo kan hij aangepast worden aan iedere ketel.

Karin, je hebt gelijk

Een goede thermostaatkraan regelt tot een bepaalde temperatuur, niet op "de hoeveelheid koud water die erbij moet". Want wat wil je ermee? Dat hij op temperatuur blijft als plotseling elders in huis de koude of warme kraan wordt opengedraaid. Je wilt een emmer warm water kunnen tappen terwijl er iemand onder de douche staat. Daar dienen die dingen gewoon voor.
Volgens de Europese en Nederlandse normen moet een thermostaatkraan dat dus ook doen, ongeacht de temperatuur van de warmwateraanvoer. Hebben die Aldi-kranen een keurmerk? Een keurmerk gaat per type, niet per merk (!). Een kraan van Damixa of Grohe is dus niet per definitie een heel goede.

Puck

Puck

01-03-2011 om 15:24

Keurmerk, geen idee

Ik heb geen idee of onze Aldikraan dat keurmerk heeft. Wel is het zo dat als ergens in huis warm water getapt wordt tijdens het douchen je dat wel even bemerkt, maar dat de temperatuur zich wel snel herstelt. Dat lijkt me dus ook de bedoeling van een thermostaatkraan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.