Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

klaver

klaver

04-01-2011 om 18:39

Ervaring met traagschuimmatras (tempur)

Ik overweeg een Tempur matras aan te schaffen, maar in de winkel (waar ze geen traagschuimmatrassen verkopen) werd mij verteld dat dat met koud weer een drama is. Je zou op een 'blok beton' slapen. Nou heb ik de slaapkamerramen altijd open en kan de temperatuur daar 's winters wel dalen tot 10 graden (of lager). Heeft iemand ervaring met traagschuimmatrassen in koude ruimtes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

04-01-2011 om 18:51

Wij hebben m-line matrassen

Die zijn wel iets naders maar ook wel van dat traagschuimbovenop. We hebben altijd de ramen open maar snachts wel de luiken dicht. Geen verwarming aan.
Ik vind het wel even hard als je gaat liggen maar je voelt je als het ware in het bed "zakken"
De eerste keer dat het bed bij ons stond, net geleverd en min 6 buiten, schrok ik ook wel hoor. Ik probeerde het bed uit en het was echt hard!
Maar toen ik savonds in bed stapte met de nodige scepsis bleek het zo zacht te zijn. Nu is het hier wel wat warmer dan 10 graden, dat wel.

Leony

Leony

04-01-2011 om 18:52

Niet doen

Wij hebben tempur. Man houdt van een koude slaapkamer. De matrassen zijn dus altijd koud. Je moet zo'n matras opwarmen met je eigen lichaamswarmte. Dat voelt alsof je in een bak koude vla wordt gegooid die je vervolgens naar 37 graden moet verwarmen. Het is dus geen beton - integendeel!
Voor warmbloedige mensen is dit allemaal geen probleem. Maar als je nogal kouwelijk bent, zoals ik, dan is het echt een ramp.
Ik lig dus in mijn bed in een pyama, in dikke fleece deken gerold, met dikke wollen sokken en soms nog een hittepit erbij.
Leony

Vind het niets

Heb er van de zomer een week lang opgeslapen bij mijn schoonouders, en ondanks dat het niet koud was, vind ik het heel hard. Ik zakte er nagenoeg niet in weg, zal vast een koudbloedigtype zijn want ik vodn het heel hard.
Muizemeis

ol3

ol3

04-01-2011 om 21:39

Heel fijn

wij slapen nu 3 jaar op Tempur en ik vind het heerlijk!
ik herken de verhalen over een hard matras als het koud is absoluut niet!!

Annet

Annet

04-01-2011 om 22:01

M-line en traagschuim topmatras

Ik heb een M-line matras. In de winter vind ik dat koud. Ik heb er een wollen dek op liggen. Het valt mij reuze mee hoe het matras zich toch nog naar mijn lichaam vormt, ondanks de wollen tussenlaag.
Dochter heeft een traagschuim topmatras (ik geloof 4 of 5 cm). Ook zij is een koukleum. Zij gebruikt een electrische deken die 70 minuten aanblijft vanaf aanzetten (ongeveer 15 minuten voor het slapen gaan). Voor haar is dit helemaal goed.
Zonder electrische deken zou zij het absoluut te koud hebben.
Te koud vind ik het als je meer dan 10-15 minuten in je bed ligt en nog steeds ligt te rillen. Of dat je met fleecebroek moet gaan slapen omdat het anders te lang koud blijft, en halverwege de nacht heb je het veel te warm door die fleecebroek.

Chippie

Chippie

04-01-2011 om 22:56

Annet...

Tempurschuimmatrassen moeten ietwat door lichaamswarmte worden opgewarmd. Daarvoor hoef je echt niet warmbloedig te zijn. Maar je moet er geen wollen deken opleggen! Dan haal je het hele tempureffect weg. En al helemaal geen electrische deken!

Tempur is juist warmer dan gewone matrassen!

Hier ook een Tempurachtige toplaag. Heel erg fijn, juist niet koud!

Tirza G.

Tirza G.

04-01-2011 om 23:22

Niet doen

Ik heb een maand proef mogen liggen. Nou, na een week was ik het al meer dan zat. Ik heb een doorbloedingsprobleem in mijn bovenrug en dat krijg je dus níet rechtgebrejen met een Tempur. Dat blijft koud. En een elek.deken erop maakt hem zacht, inderdaad net of je in een bak vla stapt, brrrrrrr.
Ik heb daarna een lucht-matras gekocht en ik zwéér er bij. www.matrair.nl

Tirza

klaver

klaver

05-01-2011 om 10:27

Proefliggen

Dank voor alle reacties. De dame in de beddenzaak had dus zeker wel een punt. Ik ben zelf niet erg kouwelijk en ga nu een matras van twee weken (!) thuis uitproberen. Kostenloos! Ik houd jullie op de hoogte.

bibi63

bibi63

05-01-2011 om 10:40

Mijn ervaring

1e week: overal pijn (schouders, heupen, rug).
Na de 1e week: heerlijk, ik slaap er fantastisch op.
Na 2 weken vakantie: weer een week overal pijn. Daarna weer heerlijk.
Mijn conclusie: je lichaam moet er aan wennen, maar daarna lijkt het zeer goed te zijn voor je lichaam.
Wat betreft hard bij kou: klopt, maar dat is alleen bij het in bed stappen. Als je er een paar minuten op ligt wordt het vanzelf weer 'normaal' door je lichaamswarmte.
gr. Bibi

Annet

Annet

05-01-2011 om 12:32

Foutje gemaakt

Ik bedoelde dat dochter het ook koud had met een toplaag traagschuim, hoewel ze die in lente, zomer, herfst prima vindt. Nu is de toplaag eraf gehaald en gebruikt ze een electrische deken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.