Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaring lamelparket op slaapkamers?

Voor ons nieuwe huis zijn we hard aan het zoeken naar een vloer. We zitten te denken aan laminaat, maar ik heb een eikehouten lamelparket gezien die ik meer uitstraling vind hebben.

Ondanks dat de verkoper aangeeft dat het goed geschikt is voor een bovenverdieping (ouder-, kinderslaapkamers en werkkamer) twijfel ik toch ivm schoonhouden en het spelen van kinderen. Ik ken alle voordelen van laminaat, maar vind het moeilijk om daarin een mooie lichte kleur te vinden.

Wie heeft een eiken vloer boven liggen en hoe bevalt het?

Groet,
Mobylette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

22-01-2010 om 14:54

Ja wij

wij hebben eiken lamelparket van solidfloor. Geweldig! Het ligt boven en benenden en zelfs in de keuken.
Boven is de minst 'gevaarlijke' verdieping. Die vloeren kunnen wel wat hebben en hoe vaker je ze dweilt met 'zeep' hoe meer afstotend ze worden. Boven dweil ik eigenlijk nog niet eens, daar loopt niemand met schoenen.
Spelen gaat prima. Lekker glad en toch 'warm'
Het is inderdaad veel mooier dan laminaat. Dat doet toch iets meer 'plastic' aan. Wij hebben drempelloos en dus ook de overloop en alle slaapkamers. Een mooi geheel. Het is alleen wel relatief duur ivm laminaat.

Suk6 met kiezen

Astrid

Astrid

22-01-2010 om 20:43

Hele huis er mee

Ik heb op 3 etages lamelparket liggen, dus ook op de slaapkamers en zolder. Beneden Merbau, andere 2 etages eiken. Ik vind het prachtig en ik zou echt geen laminaat willen. Beneden met de tuin slijt het het hardst. Zand en daardoor schurende schoenen is niet ideaal. Op de kinderkamers ziet het er nog uitstekend uit. Op zolder heeft zoon z'n kamer en daar zitten wel putten in het parket. Maar dat ligt aan zoons gedrag.

mobylette

mobylette

24-01-2010 om 10:39 Topicstarter

Keuze gemaakt

We hebben de keuze gemaakt, het wordt eiken lamelparket. We laten het lakken met een lak die geen kleurverschil geeft, mat en superslijtvast is. Ben heel benieuwd hoe het resultaat gaat worden, het is lastig in te schatten op basis van twee planken. Bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Mobylette

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.