Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stenna

Stenna

10-03-2015 om 22:13

ervaring ladress

Iemand ervaring met jurkjes van Ladress? Ik vind ze nogal duur, maar als ze echt heel goed zijn heb ik het er misschien voor over. Eigenlijk geen jurkje (draag ik nooit) maar een tuniek (Blake), ik ben nogal lang en meestal kan ik als jurkje bedoelde dingen sowieso als tuniek dragen. Die ik op het oog heb zijn echter nog duurder (199) dan de gewone jurkjes. Dat weerhoudt me toch wel. Zijn ze echt zo goed van kwaliteit en blijven ze mooi? Wat zijn de ervaringen?

geen ervaring

Maar ik vind ze wel mooi. Kende ze eerst alleen van online maar heb ze laatst in de Bijenkorf voor het eerst echt gezien/gevoeld. Vind het stofje wel synthetisch ogen, maar het zal daardoor misschien minder snel kreuken??

Ely

Ely

13-03-2015 om 18:32

Bijenkorf

Na een paar keer op de site te hebben gekeken heb ik in de Bijenkorf een keer eentje gepast. Het rare was dat het me totaal niet stond, tegen mijn verwachting in. Zelden eerder meegemaakt. Waar het aan lag weet ik eigenlijk niet...

ikke

ikke

14-03-2015 om 00:38

goed

Ik moest een keer dringend een mooi fijn goed net maar niet stijf zwart jurkje hebben. Ik had weinig tijd, druk en hektisch. Ik ben toen heel goed geholpen bij een ladress boetiek. Ladress zit dan een paar dagen met een hoop jurken ergens op een tijdelijke locatie waar je rustig kunt passen en kopen.

Wat mij opviel is dat de verschillende modellen vaak heel anders zitten. De dame die mij hielp kende al die modellen en kon goed inschatten wat goed past bij mijn figuur en mijn wensen. Sommige modellen staan mij goed, andere vreselijk.

Ik zou de eerste keer niet online bestellen maar naar zo'n boetiek gaan of naar het kantoor van ladress daar kun je ook passen en daar hangt de hele collectie (op zaterdag of op afspraak). Bijenkorf kan ook maar daar is het assortiment niet zo groot.

De coupe en de stof van de jurken zijn heel mooi en van hoge kwaliteit.
Mijn twee jurkjes zijn van hoge kwaliteit kunststof, enigszins stretch. Valt mooi en heel comfortabel. Voelt niet naar aan zoals normaal bij kunststof. Heel makkelijk te wassen, 30 graden fijne was. Heel snel droog. Blijft heel mooi. (Let op er zijn verschillende soorten stoffen, sommige kun je niet wassen.) Ik heb een Bette en een Anais.

Ja de jurken zijn wel duur. Ik heb twee 'goedkopere' van rond de 150 euro, dat vind ik al erg duur, maar er zijn nog veel duurdere. Voor de gelegenheid waar ik de jurk in eerste instantie voor nodig had was dit geen gekke uitgave en ik heb er een fijne jurk aan over gehouden die goed met de vanalles te combineren is, voor verschillende gelegenheden.

Nadeel vind ik dat veel jurken wat aan de korte kant zijn, mogen voor mij wel ietsje langer zijn. De nieuwere modellen lijken iets langer.

ikke

ikke

14-03-2015 om 00:39

kreukt niet

O ja en het kreukt totaal niet.

Klinkt goed!

150 euro is veel geld, maar zou ik wel over hebben voor een tijdloos jurkje waar je jarenlang plezier van kan hebben. Ik vond de stof erg polyesterachtig aanvoelen en daardoor stond het me niet zo aan, maar misschien moet ik toch gewoon een keertje passen.

Mooi

Ik zou er wel een kast vol van willen hebben, ik draag graag jurken. Ik vind veel modellen leuk en in houd van effen stoffen, over het algemeen vind ik het aanbod in de winkels maar mager. Ze zijn wel een stuk goedkoper dan voorheen, eerst waren alle modellen rond de 300 euro. Maar ik vind 150 euro nog een bak geld.

skik

Naaister

Naaister

17-03-2015 om 22:46

zelf maken

Ik maak zelf eenvoudige jurkjes van mooie stoffen. Als je een paar patronen in huis hebt, kan je eindeloos variëren. Ik koop alleen hele mooie katoen of zijde, zo'n 50-80 euro per jurk, met voering 70-100 euro. Er komt nog wel een euro of 10 bij voor ritsen of knopen, garen, etc.

Niet echt goedkoop dus, maar wel mooi en lekker zittend.

Stenna

Stenna

17-03-2015 om 23:01

geweest

Ben zaterdag in de Bijenkorf geweest en heb ze bekeken en wat gepast. Nu overtuigd dat ik ze niet koop. Vond de prijs in verhouding tot de kwaliteit toch echt te hoog. Het is maar polyester, zelfs als is het goede polyester. Voor die prijs verwacht ik toch wol of zijde. En ik vond ze ook een beetje saai. Met mijn lengte is een effen jurk of tuniek wel meteen een heel lang stuk van hetzelfde, beetje lijzig vond ik.

Dameintrood

Dameintrood

24-04-2016 om 22:03

Ervaring Ladress

Ik raad u aan een keer langs te gaan in de showroom van LaDress in Amsterdam. Je wordt daar heel goed geholpen en ze hebben er veel meer modellen dan in de bijenkorf.

De stof is van goede kwaliteit, ze werken ook met meerdere stoffen en pasvormen. Het lijkt op het eerste gezicht een beetje synthetische stof te zijn maar je zweet er niet in, het draagt heel lekker en je kan het zelf wassen. Het droogt snel en kreukt niet. Ik ben echt een LaDress fan!

De modellen zijn allemaal tijdloos, dus je hebt over 10 jaar een nog steeds een mooi jurkje in je kast hangen. Geld zeker waard!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.