Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heirthe

Heirthe

11-07-2010 om 19:16

Ergernis; het zwembad staat scheef

O ik zit me zo te ergeren.. We hebben zo'n intex zwembad gekocht, maar onze tuin is niet waterpas, dus het zwembad staat hardstikke scheef. Ja waar kan je je druk om maken he Maar ik kan daar dus niet tegen (autist he) en erger me er dood aan.
Is hier een oplossing voor want ik wil een perfect recht zwembad!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

11-07-2010 om 19:40

Misschien

Hoi,

Ik weet niet hoe groot het zwembad is maar je moet dan de ondergrond waterpas maken. Dus bijvoorbeeld een plateau met vlonders maken en deze water pas maken en dan het zwembad erop. Maar hoe groot is het verschil dan? Anders gewoon niet meer naar kijken, het is maar een zwembad en het zal hooguit een paar weken staan dit jaar

Maxime

Geen oplossing maar acceptatie :-0

Ons zwembad staat in een mega-scheve tuin

Maar dat boeit me echt voor geen meter. Kind kan lekker in het bad spelen, moeders past er ook in en ach, dat het water aan de ene kant wat hoger staat dan de andere? We rollen er nog niet uit van de scheefheid.

Het bad legen is een ander verhaal, dat moet echt me beleid omdat anders de schuur blank staat

Knijp even een oogje dicht deze zomer?

mirreke

mirreke

12-07-2010 om 15:42

Ik was laatst bij een vader van een vriendje

die volgens mij ook autisme heeft, die vader. Hij heeft een perfecte waterpasvlonder gebouwd. Vlonder gebouwd, erg veel zand erin gestort voor stabilisatie (of andersom eerst het zand, dat weet ik niet meer), vlonder waterpas gebouwd (lijkt me een rotwerkje) met beplating, daaroverheen speciale soort piepschuimplaten die ook nog eens de warmte vasthouden. Dan nog een speciale pomp die het water door een zandreservoir (niet de zandbak onder het bad...) filtert. Enfin, het bad koste 89 euro, de rest samen zo'n 1.000. Maar hij stoort zich tenminste niet aan een scheef bad. En mijn zoontje kan heerlijk spelen daar.

Wilma

Wilma

12-07-2010 om 17:56

Dan is 't net de zee

Dat hadden wij ook, paar jaar terug. Zwembad op 't megascheve gras en ja hoor, net de zee en 't strand. Ene stuk had water, andere stuk nauwelijks. Net als eb en vloed, maar dan zonder vloed...

Nu staat 't megading op 't terras, daar is 't redelijk recht.

Een oplossing heb ik niet voor je, behalve die vlonder dan, wij hebben er toen ook aan gedacht, maar uiteindelijk is 't 't niet geworden (nu blij, want wat moest ik met die vlonder?).

Groetjes,
Wilma

Heirthe

Heirthe

12-07-2010 om 21:36

Zo'n man daar heb ik wat aan)

Ik bedoel die vader van dat vriendje Mirreke
Zo'n man wil ik ook, hahaha, die van mij vindt ook dat ik er maar niet naar moet kijken, maar ja, je bent een autist of niet he
Het zwembad staat heel scheef maar ik zal het er mee moeten doen dit jaar vrees ik. Man is niet van plan om de tuin nu nog op te hogen/af te graven o.i.d.
Nou ja, de kinderen hebben lol, daar gaat het om he...
Maar volgend jaar gaat het echt anders!

mirreke

mirreke

13-07-2010 om 13:04

Ja ja, foske )

Het ideale span zou je zijn, haha
Ik heb altijd het idee dat die arme vader, als hij bij ons zijn zoontje komt ophalen of die van ons komt meenemen, snel weer wegrent, griezelend van onze ongeordendheid...
Enfin, probeer dan maar de hele komende zomer je scheve bad uit je blikveld te bannen...

Heirthe

Heirthe

13-07-2010 om 17:09

Hahaha

Om nou te zeggen dat het hier geen chaos is is weer erg overdreven hoor, ik ben zelf de grootste chaoot die er hier rond loopt denk ik, maar ik hou gewoon niet van scheve dingen Ik heb dan ook nog een timmermansoog en als manlief iets maar een klein beetje scheef ophangt zie ik het meteen en moet ik er steeds naar kijken.
Irritant ben ik eigenlijk he...

Inge M

Inge M

14-07-2010 om 17:07

Foske, ga nooit in een oud huis wonen

Ons huis is erg scheef ivm verzakkingen.
Als wij iets recht ophangen (waterpas) dan is het voor het oog scheef.
Onze oplossing is om het scheef op te hangen zodat het klopt met de vloer en de raamkozijnen. Ook het dressoir hebben we van onderen (de poten) scheef afgezaagd zodat het op het oog recht is. Maar een timmermansoog ziet vast dat het toch scheef is.
Hoe zou jij dat oplossen

Heirthe

Heirthe

14-07-2010 om 18:39

daar heb je gelijk aan Pelle
Inge, ik hou anders wel heel erg van oude huizen, maar ze moeten van binnen wel aangepast zijn aan het huidige comfort, dat dan weer wel.
Ik weet niet hoe ik het op zou lossen met zo'n scheef huis, ik denk heel snel weer verhuizen want zoals jij woont daar zou ik dan weer niet tegen kunnen)

Pelle

"alleen perfectionistisch is al genoeg"

en zelfs dat is niet nodig. Ik ben niet echt met perfectionisme behept, maar ik kan dus niet tegen scheefhangende schilderijtjes (en moet dan altijd denken aan 'Schatjes' als ik zo'n ding recht hang). Het heeft geloof ik inderdaad ook met een timmermansoog te maken, kennelijk heb ik dat (of toch in elk geval een beetje), de rest van de timmermansvaardigheden werden helaas niet bijgeleverd.

Groeten,

Temet

Ja maar

Het werd er niet bijgeleverd zei ik toch? Dat oog kreeg ik cadeau, als het ware. De rest moet ik inderdaad zelf aanleren. Ik doe het niet eens zo heel slecht, maar ik heb zeer getalenteerde DHZ'ers in de familie, onder wie mijn moeder, en daar steken mijn vaardigheden dan weer povertjes bij af. Gebrek aan oefening inderdaad.

Mijn moeder heeft dat timmermansoog ook trouwens. Mijn vader bouwde vroeger modelvliegtuigjes en die moeten uitgelijnd worden: kijken of de vleugels goed recht en in éen lijn staan. Dat moest zij altijd controleren, want hij kon dat niet zo goed.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.