Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

20-06-2011 om 20:22

Er komt geen water in de vaatwasser, wat te doen?

Hij bromt wel, pompt ook wel weg zo te zien maar er komt geen water in.
Ik heb van alles al bekeken maar heb er helemaal geen verstand van..
Wie weet wat te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De kraan?

De kraan open draaien? Of is de slang van de kraag geschoten misschien (en loopt er nu ergens liters water weg)? Of zit er een beveiliging op je kraan en heeft die de boel om een of andere reden dicht gezet?
Kronkel in de slang?
Groet,
Miriam Lavell

oregano

oregano

20-06-2011 om 21:10

Miriam

Bedankt voor je reactie.
Hoop dat ik je naam goed heb onthouden ☺
Kraan is open, en onderin het kastje zit de slang goed aan de kraan.
Of bedoel je dat niet met de kraag? onder de kraan zit aan de slang wel een wit doorzichtig iets met een rood knopje erin, misschien een veiligheidsdingetje?
Ik wou dat ik wat technischer was .
Als het mij niet lukt laat ik maar een monteur komen.

Puck

Puck

20-06-2011 om 22:21

Water onder de vaatwasser

Is er misschien lekkage geweest en ligt er water onderin de machine? Dat geeft ook vaak de storing dat er geen water ingenomen wordt.
En voordat je een monteur belt kun je misschien online een gebruikshandleiding vinden met daarin allerlei mogelijkheden.

Brianna F

Brianna F

21-06-2011 om 08:21

Waterslot

Zit er een waterslot op de slang? Als deze op slot springt komt er ook geen water. (Door schade en schande wijs geworden) Er zit een pinnetje op die je dan weer moet indrukken. Tenminste bij mijn waterslot. Ik was toen zo kwaad (monteur voor niks laten komen, maar wel kassa) dat ik 'm ertussenuit heb gehaald.

ol3

ol3

21-06-2011 om 09:13

Verstopt

ik heb dit ook gehad bij onze vrij nieuwe Bosch
ik heb toen bij de onderkant die klep opengemaakt, filter eruit gehaald, hier zaten toen vuil in, een takje een druif of anders klein vuil is denk ik de reden dat de waterstop aangaat.
ik check het nu regelmatig!

hoop dat dit bij jou ook het geval is want dan hoef je geen monteur te laten komen!

Ook als ol3

Hadden wij ook. Inbouwplaatje onderaan losmaken en onder je vaatwasser gluren. Dikke kans dat er een soort veiligheidsstop op zit.

Of dat er iets heeft gelekt. Komt er dan water onderin die plaat te staan dan gaat er een veiligheidsslot in werking.

Even peuteren en gluren met een zaklantaarn dus.

oregano

oregano

22-06-2011 om 15:18

Gepeuterd en gegluurd

Maar ik krijg de klep onder de inbouwplaat er niet voor weg ;(. Dus morgenavond komt er een monteur...Ik heb zelf het idee dat het inderdaad te maken heeft met een waterblock oid. Maar die zal ook wel niet voor niets vergrendeld zijn.. Wat zijn we afhebkelijk geworden van een vaatwasser zeg..En dat in een paar jaar.

oregano

oregano

23-06-2011 om 20:55

Niks kapot........

Alleen is het knopje vd waterblock gereset a 28 euro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.