Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Enorme winkelhaak in mooie jurk => help!

hoi
Dochter is vanmorgen supertrots in een nieuwe jurk gaan buitenspelen, zo blij dat ze 'm eindelijk aankon. Het is een roze jurk met over de hele jurk een bloemenpatroon: grote bloemen op een heel fijn patroontje (cakewalk).

net kwam ze weer even hier, en zie ik aan de achterkant een winkelhaak van zo'n 15 bij 15 cm

Hoe kan ik deze repareren? bij elkaar halen gaat niet, dat ga je heel erg zien. Bestaat er ook iets wat je er bijvoorbeeld achter de stof kunt plakken ofzo? help!

Gruffalo & heel verdrietige dochter

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

10-04-2009 om 13:46

Gruffalo

Je hebt plakkatoen, verkrijgbaar bij stoffenzaken, dat kun je over de scheur heenstrijken, het is natuurlijk niet echt mooi, maar je kunt het proberen (neem de dunste soort)

MaximeM

MaximeM

10-04-2009 om 13:50

Inderdaad

Hoi,

Je hebt inderdaad van dat plakspul wat je dan aan de achterzijde erop strijkt. Neem anders de jurk mee naar de fournituren winkel (daar verkopen ze dat) alleen zie je soms het opgestreken materiaal vanaf de buitenkant zitten, dat is wel jammer. (dan is daar ineens een mooie gladde streep in de glooiende stof, het glooit en kreukelt niet mee, maar misschien wel als je hele dunne kunt vinden)

Maxime

amk

amk

10-04-2009 om 13:58

Kleermaker

daarmee zou ik dus gewoon naar mijn turkse klerenmaker gaan. Volgens mij kunnen die alles op kledinggebied.

Suzanne

Suzanne

10-04-2009 om 14:00

Strijkvlieseline

Voor dit soort ongelukjes gebruik ik strijkvlieseline. Kun je het redelijk netjes mee herstellen. Tuurlijk, als nieuw krijg je het niet meer, maar iemand die het niet weet ziet het niet. Succes!

gruffalo

gruffalo

10-04-2009 om 16:41 Topicstarter

Gebracht

hoi
bedankt voor de tips. ik heb gezocht naar een fournituren winkel in de buurt en ben er al even langs geweest. Een stel degelijke oudere dames die me precies konden vertellen hoe je dit klusje moet klaren, met idd plakstof en dan nog weer verder repareren... zij uitlegden daar ging ik niet aan beginnen. Voor 'maar' 5,50 euro gingen zij er mee aan de slag.

Je zult het blijven zien, maar dan is het iig gerepareerd. Als 2e oplossing hadden ze een mooi roze lint wat er over heen kan indien de scheur straks nog erg zichtbaar is. maar aangezien de rok erg wijd is hoop ik dat de scheur in een plooi valt.
afwachten tot vrijdag, dan kan ik 'm weer ophalen.

bedankt

Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.