Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

inky

inky

25-11-2009 om 16:23

Enorme vlekken (vet?) in dure leren tas

haalde net mijn mooiste tas uit de kast (in Rome gekocht, kado van mezelf voor mijn 40e verjaardag en prachtig lichtbruin zacht leer, 400 euries!) en er zitten enorme vlekken op. Nou kan ik me niet meer herinneren wanneer ik 'm voor het laatst heb gebruikt en wat deze vlekkenveroorzaker kan zijn. Heb net al met wasbenzine (ik hoor jullie denken) een vlek op de onderkant bewerkt. Wasbenzine is alweer weg maar de vlek niet. Lederreiniger gaat zeker dus ook niet werken. Wat is nou wijsheid? Olie in een spuitbus doen en de rest ook maar insprayen in de hoop dat ie dan egaal donkerbruin wordt? OOOOO help!
En nee: de oplossing is niet om voortaan goedkopere tassen te kopen, dat doe ik al

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zadelzeep

Je zou zadelzeep kunnen proberen. Te koop bij een ruitersportwinkel.

Advies vragen?

Ik heb wel eens gelezen dat je vetvlekken in leer kunt verwijderen door er eerst talkpoeder op te strooien en dit te laten intrekken. Je kunt het resterende talkpoeder daarna met een vochtige doek opdeppen. Vervolgens kun je de vlek behandelen met een lauw sopje van opgeloste groene zeep. Of dit ook werkt bij oude vetvlekken weet ik niet.

Maar voordat je zelf aan de slag gaat, zou ik bij een goeie tassenwinkel eerst advies inwinnen. Het is wel een tas van 400 euro waar je het over hebt .

Ik kan me goed voorstellen dat je er ontzettend van baalt. Ik hoop voor je dat er nog iets aan te doen valt.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.