Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

guera

guera

11-10-2010 om 11:03

Enkellaarsjes en dikke kuiten

Hoe zat het ook alweer?
Maken de huidige mode enkellaarsjes je kuiten en enkels optich alleen maar dikker?
Ik vind ze wel leuk en zal ze dan veelal onder een broek dragen. Maar kunnen ze ook onder een rok, ook bij een stevigere kuit dan gemiddeld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sterre42

Sterre42

11-10-2010 om 11:12

Dikker

Het ligt eraan. Heb je zelf een stevig postuur en daarbij ook dikke kuiten, dan kunnen enkellaarsjes dat nog eens keer benadrukken onder een rok. Vooral ook als je wat kleiner bent. Onder een broek ziet niemand dat natuurlijk.

Maar ik denk dat je het zelf moet zien als je het aan hebt. Want sommige gezette dames zie ik weleens lopen met een zwierige rok en enkellaarsjes en dat staat hardstikke leuk.

Heb je gewoon dikke kuiten en verder ben je slank, dan valt dat allemaal veel minder op.

Het ligt ook aan het soort laarsje trouwens.

Er is dus maar 1 manier om dat te testen: met rok aan de winkel in en passen

Kan wel toch

wat maakt het eigenlijk uit of je dikke kuiten laat zien ? Je kan als je het wel erg vindt natuurlijk altijd bij zwarte laarzen een zwarte maillot of panty dragen dan loopt het optisch door.

klaver

klaver

11-10-2010 om 11:44

Klein

Ik houd niet van enkellaarsjes onder een rok. Ze hakken optisch je benen af; killing voor kleine mensen. Onder een broek draag ik 's winters alleen maar enkellaarsjes (dan zie je geen sokken/kousen). Mocht je toch enkellaarsjes onder een rok dragen, dan met dikke panties in kleur van enkellaarsje.

guera

guera

11-10-2010 om 12:13

Ja dacht ik al

ik had inderdaad ook beetje idee dat het optisch je benen afhakt. Ik vind het soms best moeilijk te beoordelen bij mezelf. Ik ben 1.70, slank maar heb relatief korte benen. Geen goed plan onder een rokje....tenzij er misschien een fikse slanke hak onder zit. Dat scheelt ook.

Sancy

Sancy

11-10-2010 om 12:18

Korte benen

heb ik ook. Ik waag me niet aan enkellaarzen. Guera, misschien hebben de heilige Trinny & Susannah er iets over gezegd ooit?

Yta Chalne

Yta Chalne

11-10-2010 om 13:32

Nou..

..ik heb ook niet veel op met enkellaarsjes. En ik ben 1.80m en heb hele slanke enkels (ook weer geen gezicht met enkellaarsjes, als ze totaal niet aansluiten). Misschien is het eigenlijk wel een overbodig product, als niemand ze aankan

Astrid

Astrid

11-10-2010 om 19:15

Wel enkel laarsjes en dikke kuiten

Ik heb zowel grijze als zwarte cowboy enkel laarsjes en ik ben 1,60 en heb dikke kuiten. Lange laarzen kunnen zelden dicht in de winkel (om een idee te geven).
Ik draag de grijze (de zwarte heb ik net er bij) alleen onder een lange trui met legging of onder een tuniek met zo'n brede band onderaan. Zowel de trui als een tuniek zijn bij mij halverwege het bovenbeen of net iets langer, maar nooit dicht bij de knie. Je moet vooral veel been zien. Ik vind ze zelf dan geweldig staan, mijn benen lijken veel langer en dunner en ik krijg altijd heel veel complimenten als ik ze aan heb. Verder oogt het geheel stoer omdat het een cowboy model is. Voorheen dacht ik dat het 3x niks zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik draag voornamelijk jurkjes en lange truien/ tunieken en per item kijk ik of er lange laarzen of kuit laarsjes bij moeten.

Vic

Vic

11-10-2010 om 20:03

Oooow

Enkellaarsjes horen voor mij in dezelfde categorie als leggings en tuniekjes. Dat trek je toch niet aan als je boven de 12 bent?! Nou ja, ik heb dan ook geen smaak maar no way dat ik ooit een legging (ach, doe dan gelijk maar een witte) aan doe. Een tregging, dat kan dan weer wel, nét.

Ja hoor!

Leggings of treggings met tuniek (natuurlijk niet te kort) zijn helemaal mijn smaak..

En nee, het staat me niet ordinair, ik vind het gewoon leuk staan (en nee, geen liplees toestanden, gewoon een jurkje (tuniek) dat boven de knie valt met daarbij een legging of tregging, ballerinaatjes of laarzen..

Heerlijk en leuk!

Ja!

als je geen hakjes kúnt lopen, dan zijn ballerinaatjes een prima alternatief (vind ik dan he)

Ps dus geen

want al is de halve bevolkingsgroep nu into the birckenstocks, die fase heb ik 20 jaar geleden al gehad, toen ik als verpleegkundige werkte, ik vond (en vind) het lompe dingen, dan liever ballerinaatjes (hoewel ik liever op kekke pumpjes zou willen kunnen lopen, maar dat lukt me helaas niet)

Nee, joh..

ik bedoel FLATjes

Margriet*

Margriet*

12-10-2010 om 22:53

Interesting vic

Waarom kan een tregging wel en een legging niet? Volgens mij maakt het vooral het verschil hoe je het draagt. Legging alleen met korte dingen voor slanke mensen. Met lange jurkjes prima te combineren. Ik heb niet zoveel met een tregging. Ik heb er 1 en draag daar een lange blouse over met enkellaarsje of flatjes. Ik heb van alles maar het ligt er alles aan hoe je het combineert.

Jujube

Jujube

13-10-2010 om 00:42

Tregging

Brrr, treggings vind ik echt heel lelijk staan. Tikkie ordinair...maar ja, smaken verschillen. Ik heb namelijk heel vaak enkellaarsjes aan Bij een broek, dat dan weer wel! Maar ik heb meerdere paren in verschillende kleuren.
Groet,
Jujube

Wilma

Wilma

13-10-2010 om 13:26

En waar slagen jullie voor een tregging?

Ik heb er wel onlangs eentje voor m'n dochter van zes gekocht, maar voor mezelf ooit eentje bij VenD aangehad en dat vond ik tien keer niks.

Waar vinden jullie mooie treggings??

Groetjes,
Wilma

Rembrand

Rembrand

13-10-2010 om 13:35

Jegging.

Ik heb vorige week een jegging gekocht van het merk Not your daughter's jeans. Die zit fantastisch en kleed ook nog eens één maat af.
Voor mij niets anders meer voortaan.
M.

Vic

Vic

13-10-2010 om 15:14

Jegging?

Die ken ik niet. Wat is dat?

Wilma

Wilma

13-10-2010 om 15:19

Joggingbroek en legging

Nee, geintje. Zal wel Jeans en Legging zijn denk ik.

Groetjes,
Wilma

Vic

Vic

13-10-2010 om 15:54

Hmmm tja

Dat is gevoelsmatig, dat een tregging minder ordi is dan een legging. Overigens heb ik ze zelf allebei niet. Ik doe onder een minirok gewoon een panty, en tunieken draag ik niet. Die hebben vaak een A-lijn en da's met mijn postuur geen succes. Als je geen dikke kont hebt van jezelf, lijkt dat vanzelf zo met zo'n A-lijn

Back on topic

Ik heb heel dikke kuiten en draag mijn enkellaarsjes óf onder een (spijker)broek of bij een rokje met legging. Maar dan wel de legging over het laarsje heen. De legging die ik draag zijn ook nooit super-strak, das geen gezicht met die dikke korte pootjes. Ik krijg vaak complimentjes, dus het zal wel goed zijn... Suus

Rembrand

Rembrand

13-10-2010 om 18:55

Jegging.

Is inderdaad een legging van soepele jeansstof.
M.

Guinevere

Guinevere

13-10-2010 om 21:13

Verbaasd

Goh, ik ben verbaasd over enkele van jullie meningen. Ik heb onlangs enkellaarsjes gekocht. Ja, die draag ik bij voorkeur met een legging, in dezelfde kleur. Een lange legging, en dan zorg ik ervoor dat er nog een stukje been te zien is tussen de schoen en de legging.
Hoezo ordinair? Absoluut niet! Dat ligt er volledig aan wat je erboven draagt, wat de kwaliteit van de stof is en hoe je het combineert. En de pasvorm. Ik zou zeggen, kijk gewoon in de spiegel hoe het staat.
Overigens, ik ga gewoon in mijn tregging naar het werk. Wel met een net jurkje eroverheen. Want zodra je ook maar iets van het achterwerk ziet, ja, dán wordt het ordinair. Voor de rest zie ik weinig verschil met een maillot of dikke panty. Het bedekt allebei je been, en bij allebei moet je de kont royaal uit beeld houden.

Guinevere

Guinevere

13-10-2010 om 21:16

Sterker nog

Ik realiseer me nu dat ik heb gesolliciteerd met die enkellaarsjes en een legging erboven. Met een nette jurk erover. En lees het resultaat maar in Werk en recht.
Overigens maakt die combi mijn stevige kuiten helemaal niet optisch dikker. In tegendeel. Dat gebeurt wel als ik mijn kuiten in een strakker model laars pers.

Anna3

Anna3

13-10-2010 om 21:51

Modepolitie

Ik geloof niet dat er een ander kledingstuk is waar vrouwen zo verschillend over denken dan de legging.
Voor mij ook geen legging. Ik weet ook nooit hoe ik moet reageren als ik in de winkel iets pas, en de verkoopster zegt dat het ook zo leuk is met een legging...
Ik vind ook leggings bij kinderen (meisjes) niet leuk. De combinatie met blote voeten vind ik ook raar. Als het warm genoeg is voor blote voeten dan hoef je toch ook geen legging aan?

Pippin

Pippin

14-10-2010 om 09:18

Legging

Ik draag zelf altijd spijkerbroeken (behalve bij begrafenissen van streng gereformeerde tantes) voor mezelf kan ik dus niet meepraten.
Maar, ik vind die leggings en treggings echt een uitkomst. We gebruiken ze als maillots, maar dan zonder afzakkend kruis (dochters hebben lange benen, dus maillots passen eigenlijk nooit goed) en kriebelstofjes. Mijn dochter loopt 's winters bijna altijd in een legging of een tregging. Zit heerlijk, staat leuk. Ik vind er werkelijk niets ordinairs aan. Leggings zijn eerder een beetje degelijk vind ik. Nette bedekte benen, rokje of jurkje erover, mijn gereformeerde tantes knikken goedkeurend.
Of bedoelen jullie van die doorschijnende leggings met luipaardprint? Tja, dat is andere koek. (en dan rode naaldhakken eronder met een zilveren enkelbandje) Zo kan het inderdaad wat ordinair zijn.

Bastet

Bastet

14-10-2010 om 11:30

Ideaal

Mijn dochter heeft katoenen leggings in allerlei effen kleuren,ze draagt nu in de herfst daarop zomerjurkjes af,en dat staat prima met laarzen.Soms ook een rokje met een tuniek,of met een korte broek zelfs,zie je hier heel veel.

Guinevere

Guinevere

14-10-2010 om 12:27

Pippin

"Of bedoelen jullie van die doorschijnende leggings met luipaardprint? Tja, dat is andere koek. (en dan rode naaldhakken eronder met een zilveren enkelbandje)".
He, jammer dat je zo laat komt met je kledingadvies! Dan was een hééél andere baan voor mij binnen bereik gekomen!

Legging

ik heb wel veel legging's, ik vind ze erg prettig en mooi en stijlvol. Aangezien ik er nooit ordi uitzie (althans dat vind ik) kan ik dus zeggen dat de leggings zoals ik ze draag (onder een rok of jurk of tuniek) er niet ordi uit zien. Ik vind ze ook lekkerder zitten dan een panty. Ik heb alleen donkere kleuren en ze sluiten aan. Mijn dochter draagt ze ook, met een lang shirt en een lang vest, bij gym etc. De jongste heeft ook leggings, van die smalle tricot dingen of als maillot zonder voeten, ze draagt ze als pyjamabroekje of onder een jurkje

vroeger toen ze ook hip waren (jaren 90) toen heb ik ze nooit gedragen, ik heb daar ook direct een ordi associatie bij maar nu zijn leggings gewoon prima hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.