Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

diane

diane

24-10-2010 om 19:55

Energieverbruik

Graag zou ik willen weten wat een gemiddeld gezin met 2 kindjes onder de 5 jaar aan energie kosten hebben op jaar basis

wij hebben een huis uit de jaren 30 een 2 onder 1 kap
en verbruiken 6600 kwh per jaar.

ik vindt dit persoonlijk vrij fors

wil graag even checken wat een gemiddeld gezin verbruikt, zodat ik een beetje weet of we extreem verbruik hebben of dat we gemiddeld zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

24-10-2010 om 20:42

Elektra en gas

Een gemiddeld gezin met 2 kinderen verbruikt tussen 4000-5000 kWh per jaar. Dat gaat dus om electra. In principe maakt het niet uit wat voor huis je hebt. Dat is vooral van belang voor je gasverbruik.
Kook je electrisch dan zit je vaak aan de bovenkant. Een waterbed en tropisch aquarium en jacuzzi tellen ook hard aan.

6600 kWh vind ik erg fors.
Op www.milieucentraal.nl kun je tips vinden om je energieverbruik te verminderen.

Tihama

Veel

vind het een vrij hoog verbruik.
volgens het nibud verbruikt een gemiddeld gezin van 4 personen 4.304 kWh per jaar.

Met zes personen

wij hebben vorig jaar met 6 personen(4 pubers)5550 kwh gebruikt .
Dat vond ik al erg veel.
maar 4 pc,s ,4 tv,s ,elke dag zes personen douchen,een grote en een kleine vriezer,magnetron,vaatwasser,wasmachine +droger.
het vreet allemaal stroom natuurlijk.

diane

diane

25-10-2010 om 06:53

Bedankt

fijn bedankt voor jullie berichtjes

nu weet ik dat me het uitzoeken waard is
dat we erg hoog zitten.

Ik reageer nog even

..omdat onze gezinssamenstelling vergelijkbaar is. Twee kinderen aan het begin van de lagere school, twee volwassenen.
Verbruik 3100 kwH per jaar.
Vooral om je te inspireren. Wij letten bij alle aankopen op het verbruik, vermijden ook helemaal het gebruik van bepaalde apparaten die veel verbruiken en merken nu dat vele kleintjes een grote besparing maken.
Twee computers die veel aanstaan (ook gebruikt om muziek te luisteren), grote energiezuinige HD-TV, verder de gewone dingen als koelkast, wasmachine e.d. Geen magnetron, waterkoker, droger, waterbed, elektrische bijverwarming.

Bij het bouwen van de computers heeft mijn man erg op verbruik gelet, omdat ze zo lang aanstaan. Hij heeft ze zelf samengsteld. Verder overal spaarlampen. Zo min mogelijk elektrisch speelgoed. Hebben niet het gevoel onszelf iets te ontzeggen.
Succes met besparen!

Tinus_p

Tinus_p

25-10-2010 om 10:20

Idd pcs

Pcs etc zijn onverwachts grote stroomvreters, ook omdatz e lang aanstaan. Verder loont het om te kijken naar koelkast, vriezer (ontdooein? sluit deur wel goed), wasmachine (veel kookwassen?) en wasdroger.

jessica

jessica

25-10-2010 om 15:55

Ik had

ook zo'n hoog verbruik. gezin 3 kinderen. echter begief daarna de droger het, heb ik een andere koel/vriescombi gekocht a++ energielabel en magnetron defect.
mijn verbruik is gehalveerd. de oude koelkast en vriezer verbruikten dus wel enorm veel!!

ik vind het nog wel lastig zonder droger, maar ik red me nog steeds.

Massi Nissa

Massi Nissa

25-10-2010 om 16:43

Hier heel bescheiden

In kilowatt weet ik het niet, maar wij zijn aan energieverbruik ongeveer 150 euro per maand kwijt. We hebben 120 vierkante meter huisoppervlak. Geen droger, wel een afwasmachine (mijn grote vriend). Computer gaat uit als hij niet gebruikt wordt. Alles gaat 's nachts van de standby af (van die stekkerdozen met een rood lampje, ideaal). Stoken doen we heel zuinig, alleen als het te koud wordt met een vest of trui aan.
Wij hebben trouwens volgens Eneco zo'n onwaarschijnlijk laag verbruik qua electriciteit dat ze het kwamen controleren toen ik de standen had doorgegeven. We bleken maar eenderde te verbruiken van wat de vorige bewoners erdoor jaagden.
We hebben wel veel energiezuinige apparaten en maar 1 pc, en dochter is nog niet oud genoeg om spelcomputers te gebruiken.
Groetjes
Massi

Anonix

Anonix

26-10-2010 om 10:22

Wij gebruiken...

..de helft! Minder nog, net boven 3000 kwh/jaar. We hebben 2-3 computers 24/7 aanstaan, werken met twee man vanuit huis (dus altijd iemand thuis), wonen in een pijpenla waardoor we al snel licht aan moeten doen.

We hebben verwarming en warm water op gas, wel een Kickspace en Quooker in de keuken. En een vaatwasser en wasdroger. Gezin bestaat uit 2 volwassenen, 2 kinderen (9 en 11).

Hoe wij besparen: bij aanschaf letten op het label. Alleen nog maar spaarlampen, zodra het kan gaat de was aan de lijn, wasmachine weegt de was en gaat dus voor 100% vol, vaatwasser draait een kort eco-programma. TV staat niet op standby en laders gaan -als het even kan- uit het stopcontact.

Ons verbruik gaat nog elk jaar 'n stukje naar beneden...

Brianna F

Brianna F

26-10-2010 om 11:56

Meer

Wij verbruiken met 3 pubers 9000 Kwh, ik denk dat er wat oudere stroomverslindende apparaten in huis staan, waaronder een 20 jaar oude droger, een cv ketel van 18 jaar en een oude koelkast.
Verder 4 p.c's waarvan eentje de hele dag aanstaat, inductie kookplaat, aquarium met de nodige apparaten erin.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2010 om 21:48

Hoera

Weer minder gebruikt! Nuon heeft wel een beetje vals gespeeld en ongeveer na 10 1/2 maand ipv een jaar een de rekening gestuurd, maar het komt erop neer dat we in die tijd 2792 kwh hebben verbruikt en nu naar een maandbedrag gaan van 108 euro. Ik stel dat weer bij naar boven, voor de zekerheid. We hebben het afgelopen jaar een nieuwe wasmachine gekregen, dat zou weer een stukje van de lage kosten kunnen verklaren. We hebben geen wasdroger en wassen met de hand af. Zuinig met licht, al zoveel mogelijk spaarlampen, voorzichtig met de verwarming... nog even ze gaan zich bij Nuon zorgen maken

Benieuwd

wat onze eindafrekening wordt volgend jaar, nu 2 studerende kinderen het pand hebben verlaten . Er zijn dus nu boven 2 lege, donkere, koude kamers zonder tv en computer.
En de was en droger kosten niet te vergeten, worden we dan nu eindelijk rijk :o)

Ook benieuwd

vorig jaar was zoon 5 maanden op wereldreis,we kregen prompt €350 terug.Dit jaar hebben de twee oudste kinderen het nest verlaten,ik ben heel benieuwd wat ik dit jaar terug krijg.

Gas of electra

Bedoel je gas of electra.

hieronder mijn lijstje:
niet schrikken (heb ik al gedaan)
electriciteit I :3716
electriciteit I :3470
gas : 3421

per jaar.

gr

Christina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.