Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)

(Janneke)

08-09-2009 om 22:24

Energie:direct

Ik ben benaderd via de telefoon om over te stappen naar een andere energieleverancier (tja, wie niet)

Ben daar een jaar of 4 geleden ook eens ingetuind, de overstap naar Durion (nu Oxxio) en dat was achteraf een drama....ben er nu eindelijk vanaf (de annulering binnen 7 dagen was niet goed verwerkt, zat dus toch aan contract vast, veel telefoonverkeer over en weer, uiteindelijk toch vanaf gekomen, maar de incasso's bleven doorgaan, lange tijd dubbele incasso's...het was een ramp) Maar dit is verleden tijd.

Ik had me wel voorgenomen nooit meer over te stappen. Ik zit nu bij Dong Energy.

Maar vorige week kreeg ik een toch wel aantrekkelijk aanbod. Ik betaal nu 262 euro voorschot (gas en stroom) en mijn voorschot zou dan naar 160 euro gaan. Scheelt 100 euro in de maand!! Das veel geld! Dit voorschot was berekend op het verbruik van vorig jaar. Ik vroeg ook nog of er geen extra kosten in rekening gebracht werd ivm netwerkkosten of transportkosten. Maar nee, deze prijs was all-in.

Ik wilde dit alles graag op papier hebben en dat kon als ik me aanmeldde als klant. Dus toch maar gedaan....alles bekeken en alsnog geannuleerd.

Waarom geannuleerd. Ik zag niet waar het verschil in zat..heb de tarieven naast elkaar gelegd en ik zie niet waar het verschil van 100 euro in moet zitten. Kan iemand me uitleggen waar het hem wel in kan zitten?

Ik heb trouwens een verbruik van 5715 kwh en 1691 M3. Zit iemand ook ongeveer in de buurt? En wat betalen jullie?

Wat ik trouwens ook vreemd vond is dat ik vorig jaar een voorschot van 227 euro betaalde, een bedrag van 400 euro bij de afrekening retour kreeg, en voor dit jaar is het voorschot verhoogd naar 262 euro. Dat terwijl ik een 3 jarig contract heb (spijtig genoeg).

Een hoop vragen dus eigenlijk...maar misschien kan iemand me duidelijkheid geven?

Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

09-09-2009 om 12:52

Energie direct

Ik ben daar wel klant geweest. Bij ons is het voorschot ook behoorlijk naar beneden gegaan, maar toen bleek dat we nog steeds transportkosten en nog iets (vastrecht of zo?) bij de Eneco moesten blijven betalen. Uiteindelijk ontliep het elkaar niet zo veel, al was Energie Direct wel goedkoper. Wat bij hun wel vervelend is, is de procedure als je een keer niet betaald hebt. Bij ons is er aan het eind (we zijn verhuisd) iets misgegaan, de rekening werd vrijwel direct enorm verhoogd met bijna 30 euro, doorgespeeld aan een incassobureau wat met hen samenwerkt en werd daarmee ruim 120 euro duurder. Dat ging heel snel. Ik baalde er heel erg van.

mirreke

mirreke

09-09-2009 om 12:55

Contact met dong energy opnemen?

Over je voorschotbedrag? Je kreeg tenslotte 400 euro terug (is zo'n vijfendertig per maand, dan zou je voorschotbedrag naar 200 moeten kunnen, dan zit je al niet meer zo ver van Energie Direct af. Ik vermoed trouwens dat daar toch nog transport- en netwerkkosten bij komen, via de netwerkbeheerder. Dat zijn zij namelijk niet. En dan zit je op die 200 euro.
Nogmaals, ik zou Dong Energie bellen of mailen, misschien kun je ook zelf je voorschotbedrag bijstellen, via de site?

(Janneke)

(Janneke)

09-09-2009 om 20:50

Heb ik gedaan

Ze heeft nogmaals mijn voorschot nagekeken, en dat zou ze toch echt niet verlagen. Het zit hem in het feit de regiotoeslag per leverancier wisselend is. De belasting en kosten netbeheerder wisselen ook.

Het leveringstarief dat we voor 3 jaar hebben vast laten zetten, was volgens haar toch niet zo een slecht idee. Volgens haar gaan de prijzen per januari weer flink stijgen, dus dan zou ons contract toch nog niet zo slecht zijn.

Ik heb haar verteld van een ander aanbod met een voorschot van 160 euro. Ze snapte niet dat een leverancier dat met ons verbruik kon doen. Ze waarschuwde ook voor een eventuele naheffing bij de afrekening.

En daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor. Want eerlijk is eerlijk...wij hebben best een hoog verbruik..en daar betaal je ook naar. Simpel toch?!

Ik denk toch dat ik nog maar even blijf hoor...moet het toch allemaal eens wat beter op een rij zetten. Misschien nog eens energie direct bellen.....daar eens wat vragen stellen.

Bedankt voor jullie luisterend oog!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.