Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Klaartje

Klaartje

18-09-2010 om 11:32

En weer een hapjes vraag.

Hoi,

Als ik gehakt te veel heb, maak ik er vaak balletjes van die ik kook en met kookvocht invries. Altijd makkelijk voor een snelle soep of de pastasaus. Nu heb ik van de week de balletjes nogal groot gemaakt (had haast en gehakt wilde ik niet meer rauw bewaren), en de balletjes zijn wel wat groot uitgevallen voor soep. Ze zijn meer type snackballetjes. Het kalfsgehakt is bij de slager gekruid, dus ze zijn niet flauw van smaak.
Nu krijg ik morgen bezoek en ik bedacht me dat ik daar best een soort tapas van kon maken, maar hoe?? Als ik ze na ontdooien bak in olie waar ik bijv. knoflook o.i.d. in meebak, zou dat lekker zijn? Of had ik dan het gehakt daar mee moeten aanmaken?
Wie heeft dus een idee om met voorgekookte, lichtgekruide kalfsgehaktballetjes tapas te maken??
Ik ben benieuwd.

Groetjes, Klaartje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

18-09-2010 om 13:03

Klaartje

je kunt een kruidige tomatensaus maken en ze daarin serveren ( met een prikkertje erin)

(Janneke67)

(Janneke67)

18-09-2010 om 13:22

Als ze wat groot zijn uitgevallen

snij je ze toch gewoon in 4-en? voor in de soep?

Doe ik ook wel eens, het maakt toch niet uit of het balletje rond is of in stukjes?

Vond die tomatensaus van Reina ook wel een lekker idee!

Klaartje

Klaartje

18-09-2010 om 13:27

Reina en janneke

Die saus is wel een goed idee. Maar zijn de balletjes dan niet te flauw? Ze zijn natuurlijk maar licht gekruid. In de soep of pasta kan natuurlijk ook, maar ik bedacht me dat er misschien wel iets lekkers van te maken is voor de visite
In ieder geval alvast bedankt. Ik wacht eventuele andere ideeën nog af.

reina

reina

18-09-2010 om 13:56

Klaartje

Als je de saus pittig maakt en ze daar even in meekookt en ze er daarna een in laat liggen nemen ze het pikante van de saus ook een beetje op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.