Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En wat geeft sinterklaas dit jaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

03-11-2009 om 12:05

Linda

En hebben ze niks nodig voor hun kamer toevallig?
Een kledingstuk vinden meiden vaak leuk,spulletjes voor hun haren,nieuwe pyama,sneeuwlaarzen,etcetc?
Groetjes,bastet

Yta Chalne

Yta Chalne

03-11-2009 om 12:40

Geloven

Surprises maken kan op elke leeftijd. Helemaal onafhankelijk van wel of niet geloven in de Sint. Wij hebben zowel sintgelovigen als helemaal niet sintgelovige kinderen die meedoen aan het surprises maken.

Overigens (en nu begeef ik me helemaal op glad ijs.. vind ik sintgeloof helemaal niet belangrijk. Bij de eerste de beste vraag die ze erover stellen krijgen ze meteen eerlijk antwoord. Dus met zes is het echt wel voorbij. Dat sintgeloof dan he, de lol beslist niet. De pubers vinden sinterklaas ook nog steeds geweldig!

Linda99

Linda99

03-11-2009 om 13:38

Bastet

Ha, hun kamers! Daar hebben ze vooral behang voor nodig! (lang verhaal, iets met verbouwing, aannemer, bank die niet meewerkt en kredietcrisis)

Maar goed, ik zat zelf ook al aan een mooie jurk voor beide te denken en sneeuwlaarzen hebben ze inderdaad ook nog nodig. Moet alleen wel vriendlief nog overtuigen, die vind nuttige dingen die ze toch moeten hebben onzin om te geven op 5 dec. Maar ja, ze gaan er wel blij mee zijn dus waarom niet?

Ga toch maar eens een lijstje maken. Elk jaar weer die stress en het gepieker wat te kopen.......Nuttig draadje dus!

Bastet

Bastet

03-11-2009 om 13:56

Linda

Ik heb het altijd gedaan,nuttige dingen erbij die je kind dan toch al nodig heeft.Spulletjes voor een evt. huisdier zoals extra lekekre snoepjes vd hamster was hier ook een succes.Of een biosbon,we gingen toch altijd naar de film in de kerstvakantie..
Bastet

Luxeprobleem

Hier hebben we de Kerstman en zoon wordt ook nog eens 3 op kerstdag. Wat een timing had dat kind zeg.

Ik heb 2e hands een set Thomas de trein duplo op de kop getikt (treintjes/helicopter/hijskraan/brug/rails/stationnetjes). Dat zal ik apart verpakken dus voor verjaardag en kerst zijn wij wel klaar. Ik heb nog een spelletje liggen van vorig jaar nog ook.

Maar dan zijn er nog 5 stellen (grootouders en ooms/tantes) die dus ook allemaal iets willen geven voor de verjaardag en voor kerst (vorig jaar minstens 3 kados van iedereen!). Aaargh, waar laten we het allemaal?

Als ik geen ideetjes geef dan komt er allerlei troep binnen (lees: mega knuffels, speelgoed dat te jong voor hem is) maar op een paar dingen na weet ik het gewoon echt niet. Zoon speelt nu al voornamelijk alleen met de duplo.

Misschien toch maar ons gekochte Thomas spul aan een paar mensen doorgeven zodat zij dat kunnen geven? Zucht.

Rafelkap

Rafelkap

03-11-2009 om 17:08

Petal

Ik maak tegenwoordig verlanglijstjes, die zet ik op een zelfgemaakte uitnodiging. Familie snapt ook wel dat we niet teveel willen. Jij kan er bv opzetten: alles van duplo. Ik zet er ook bij: geen speelgoed op batterijen, geen grote cadeau's, dat scheelt ook weer. Dit jaar vraag ik schleichbeestjes voor jongste en van mijn ouders mocht ik zelf wat uitzoeken, duplo hebben we genoeg. Titels van boeken of dvd'tjes is ook handig.

Rafelkap

Ik zal inderdaad wel wat ideetjes/wensen doorgeven maar ik weet echt niet genoeg. Boeken zijn altijd goed maar ja, die lenen we ook bij de bieb. En (helaas) wordt er hier zoveel uitgegeven (rond de 30 euro per kado) dat het meestal per definitie grote/meerdere kadoos worden.

Ik denk dat ik maar een peuterdekbed op de lijst zet, die moet hij toch nog hebben en dat scheelt ons dan weer Zal wel niet leuk gevonden worden.

maan.

maan.

04-11-2009 om 13:55

Niet nuttig..

Voor de kinderen al wat ideetjes bedacht en zelfs al een dingetje gekocht, makkelijker wordt het zeker niet.

Gisteren toevallig bij topshelf een glazen schaakbord voor vijf euro tegen het lijf gelopen; erg leuk vorige week hadden ze schaaklessen op school en ze waren erg enthousiast wilden ook meteen een schaakbord! (waar we voor gingen dat hadden ze helaas niet.. zucht).

Oudste wil graag een mobiel, daarover zijn we nog aan het denken (is wel een groot kado..) en een sieradensetje (drogist, koopje). Jongste wil een diabolo en barbies maar dat laatste krijgt ze niet ze heeft er al zo'n twintig ofzo.

En weer een nieuw ideetje opgedaan.. scheurkalender lijkt me erg leuk!

Manlief weigert om nuttige kado's in de zak te stoppen. Op zijn vraag wat ik van sint wilde, ik wil graag een nieuwe ovenschaal, kreeg ik te horen dat ik de pot op kon.. dat is nuttig daar doen we niet aan. PFFFF ik kan echt niks anders bedenken en die schaal wil ik echt graag hebben.

Ohja we zijn ook voor een bordspel aan het sparen, maar of de spaarkaart vol komt is nog even de vraag.

Asa Torell

Asa Torell

04-11-2009 om 20:27

Handige draad

Bijvoorbeeld alweer een webwinkel gezien die ik nog niet kende, dank je wel amk!
Hier is tot nu toe in huis gehaald door man: ministeck (voor zoon van 5) en chocoladeletters. Verder wil ik waarschijnlijk gaan kopen: 1 of 2 nieuwe dvd's voor elk kind (zoon van 5, dochter van 2), houten puzzel en nog wat houten treinonderdelen voor dochter, iets van lego voor zoon en misschien ook nog een puzzel.
En als het goed is komen opa en oma dit jaar ook meevieren, dus die nemen vast ook nog wel iets mee. En daarmee wordt het zeker de meest uitgebreide sinterklaas die we tot nu toe gevierd hebben.

Piet

Piet

04-11-2009 om 20:43

Maan (nuttige kado's)

Ik heb ooit iemand een ovenschaal kado gedaan. Ik had er een zak potpuorrie (hoe schrijf je dat?) ingeleegd en gezegd dat hij voor de sier was. En toen mocht het wel

Margriet*

Margriet*

05-11-2009 om 15:43

Cobi

"nu zoek ik het vooral in volume en ik ga voor dirt cheap - Action is hier sints hofleverancier - en dan het liefst zo gammel mogelijk zodat het probleem "waar gaan we dit nu weer opbergen" zich binnen luttele weken vanzelfs oplost."

Ik doe dit ook wel eens, maar qua milieu overwegingen vind ik dit niet ok. Ik investeer liever in bijvoorbeeld lego of playmobil oid, kun je prima doorverkopen op Marktplaats.

Verder heb ik geen idee wat ik ga kopen. Alleen voor dochter heb ik oorbellen en een leuke beker in mijn gedachte. Voor mijn zonen heb ik nog geen idee. Wat zijn jullie op orde.....

Al Gore

Al Gore

05-11-2009 om 18:10

Dear cobi

Dear Cobi,

I'm very dissapointed in you, you should know by now

Yours sincerely,

Al (plastic heroe)

Al Gore

Al Gore

06-11-2009 om 15:01

Dear dan (otot)

Well, I suppose it was to tempting to push the send-button. Mea culpa.
Anyway, nobody's perfect!

And for now I will stop and shut my big mouth forever; very convenient for the rest of the world.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.