Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En wat geeft sinterklaas dit jaar?

Ik besef mij net dat ik alles wel weer in huis heb want zoals altijd koop ik alles ver vooruit voor weinig/minder op ebay en marktplaats. Ben benieuwd wat jullie gaan kopen.

Oudste van bijna 7 krijgt:
* E 25,- playmobil poppenhuis, (2eh van marktplaats haal ik morgen op).
* E 10 3 boekjes Isa Belletje (nieuw, marktplaats)
* playdooh potjes (nog niet gekocht)
* dikke winterpyjama van petit bateau (nieuw, ebay)

op haar lijstje staan nog een tekenprojector en een knuffelpaard, geen idee wat die dingen kosten anders moet ze maar wachten voor d'r verjaardag of zwemdiploma.

Jongste van 4 mnd krijgt:
* een vestje (nieuw ebay)
verder heb ik geen idee, laat ik verder aan vriend over die sputtert dat hij nooit wat kan kopen omdat ik het al gedaan gedaan heb.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

02-11-2009 om 12:41

Leuk,

misschien doe ik nog wat tips op

Zoon 6 krijgt iets van star wars lego
en een spel Doolhof
nieuwe schoolrugzak

Dochter 4 krijgt dokter Bibber en verder weet ik het nog niet (Mega mindy verkleedpak denk ik)

Verder nog wat dingen van opa's en oma's en nog wat frutsels in de schoen.
Voor ons allemaal waarsch een sjoelbak.

groet

amk

amk

02-11-2009 om 13:51

Ben al klaar zelfs

dochter van 4 krijgt: houten kassa met houten geld set
een houten poppenkinderstoel
een doktersset

en in haar schoen een centimeter en een springtouw.
Wat ze bij haar vader gaat krijgen weet ik nog niet.

Mamvantwee

Mamvantwee

02-11-2009 om 14:16

Moet nog beginnen

Probleem hier is dat zoonlief net vorige week jarig was, papa is deze week jarig. Eigenlijk staat mijn hoofd nog niet naar de Sint, elk jaar hetzelfde.

De kinderen zijn allebei overspoeld met kado's, omdat de jongste dus jarig was (sommige familie snapt maar niet dat 1 kado genoeg is en komt letterlijk met een doos vol kadootjes aan).

Qua snoepgoed is het ook al genoeg geweest: ze hebben net Halloween gevierd in de straat en er staan twee zakken zoete rommel in de keuken.

Ik weet dus echt niet wat wijsheid is voor de Sint!

groet, Mamvantwee

liora

liora

02-11-2009 om 14:38

Hier

We vragen voor zoon (6 jaar) een schaakspel, want hij kan ineens schaken en neemt dat ook bloedserieus.

Verder nog wat kleinigheidjes. De baby krijgt denk ik een coole rammelaar.

En ik hoop op een chocoladeletter Z maar meestal kan Sint die niet vinden.

Liora

Maxime.M

Maxime.M

02-11-2009 om 15:09

Ik weet het niet

Pff ik weet het niet hoor.
Zoon (11) wil alleen maar playstationspellen, maar omdat ik vind dat hij er al te vaak op zit wil ik dat niet nog meer stimuleren. Naast playstationspellen, is het iets voor op de computer of anders voor op de ds....zucht. Het is geen lego, knex of playmobiel kind (wel in huis maar hij speelde daar weinig mee) en hij houdt van voetbal, maar we hebben hier in de tuin al zeker 8 ballen liggen, voetbalschoenen enzo heeft hij dus dan weet ik het ook niet meer. Dochter (14) weet het zelf ook niet. Is wel dol op kleding kopen (heeft kleedgeld) dus ik denk dat ik maar wat extra kleren voor haar koop, of samen met haar ofzo (en dan ingepakt weer geven met kerst (we vieren geen sint meer maar kerst dit jaar)

Maxime

Bastet

Bastet

02-11-2009 om 15:10

Surprises

Wij gaan ons tweede surprisejaar in,we hebben lootjes getrokken,met als bedrag 5 euro voor het kado.Ik heb nog wat letters gehaald,en inmiddels mag niemand meer de schuur in,daar werkt mijn man aan zijn surprise...
Bastet

Chantelle

Chantelle

02-11-2009 om 15:25

Uhmmm...

Jongen, 8: microscoop (sinterklaas op werk), proefjesdoos, dvd Guus Meeuwis, skisokken
Jongen, 5: horloge, skisokken .......................
Meisje 1: houten keukenspulletjes, tentje, boek
Samen: Wii spelletje?

Kortom; ik moet nog flink nadenken en shoppen. De jongens zijn echte Lego/Knex/buitenspeel/spelletjeskinderen. Maar daar hebben we al zoveel van, dat doen we maar niet. Ze willen allebei een Nintendo DS, maar die krijgen ze niet van Sinterklaas.

Nou...

mijn meiden hebben al zoveel... dus dit jaar krijgen ze waarschijnlijk samen een duikelrek voor in de tuin. Die hebben ze op school ook en daar zijn ze helemaal dol op.

daarnaast
oudste 7 jaar: sterrenkijken (werk), little pet shop clubhuis(oma), potloden, kleurpapier, chocoladeletter
jongste 5 jaar: makeupsetje (werk), little pet shop (oma), potloden, kleurpapier, chocoladeletter
samen: wie-is-het spel

misschien nog wat kleine dingen van 1 of 2 euro er bij van de action (bv stickers van bratz, iets van prinsessen,...) , voor in de schoen.

Groetjes
Gruffalo

Vic

Vic

02-11-2009 om 16:40

Wat snel

Hoe kan het dat jullie alles al in huis hebben, of in ieder geval al weten wat het wordt? Ik heb nog werkelijk geen idee wat ik moet kopen.

Rafelkap

Rafelkap

02-11-2009 om 16:58

Hier

is jongste jarig vlak voor de sint. Zoontjes zijn dan 3 en 4 3/4 jaar Wij doen geen grote cadeaus, wel ieder een boek en een puzzel, voor allebei een paar houten treintjesrails-aanvulling, allebei een spelletje (kleurentorentje en krokoloko of hamertjetik), een thomastreintje en insectenpotje voor oudste en schleichbeestjes voor jongste. En voor samen cd met sesamstraatliedjes. Bijmekaar ieder zo'n 8 cadeautjes dus een volle zak straks. Ze mogen drie keer hun schoen zetten: 1 keer playmobielpoppetjes, 1 keer zaklampen en 1 keer autootjes.
Ik zit vanaf oktober al voor te genieten om te bedenken wat voor cadeautjes we kunnen geven! Ik heb nog niks in huis trouwens.

Jacoline29

Jacoline29

02-11-2009 om 18:27

Even zien.

Jongste van 3:
handdoek Winnie de pooh (gaat vanaf 10 nov op peuterzwem met mamma)
Bordje voor haar naam
drinkbeker dora
broodtrommel dora
stempels dora
klei
memo dora.

zoon 7 jaar
naam bordje
klei
lego raampjes
lego ton met bouwstenen.

Dochter 5
naambordje
klei
strijkkralen pakket

mamma een jaar kalender
pappa sokken en we zijn bijna klaar alleen dochter van 5 moet ik nog 1 dingetje voor kopen.

Sera

Sera

02-11-2009 om 19:20

Ideeën

Ik heb nog (bijna) niks gekocht maar al wel ideetjes. Wij vieren zowel sinterklaas als kerst dus ik moet voor beide gelegenheden cadeautjes hebben. Geen probleem want ik vind het altijd erg leuk om dingen uit te zoeken en te bedenken.

Voor mijn dochter van 11:
- boeken. Ze leest heel graag en ik koop graag boeken dus ze krijgt zeker een paar boeken.
- oorbelletjes, ketting of andere sieraden. Geen dure sieraden maar gewoon van de six of zo.
-DVD van tiener film. Ik zat te denken aan ET bijvoorbeeld. Ik geloof niet dat ze die al kent.
- knutselspullen

Voor mijn zoon van 8:
- Star Wars lego. Dat heeft op dit moment zijn grote voorliefde. Hij heeft er al verschillende dozen van. Ik ga binnen kort even kijken bij de winkel welke dozen hij graag wil hebben.
-Playmobil. Hij is nu de safari serie bij elkaar te sparen.
-Boek

Voor mijn dochter van 4:
- poppenwiegje
- my little pony spullen
- barbie spullen
- boek

Verder krijgen ze allemaal een chocolade letter. Ik wil ook nog een gezelschapsspel kopen. We spelen altijd heel veel spelletjes. En ze krijgen nog een spel voor de wii.

Ik heb dus wel wat ideeën maar heb nog niks gekocht eigenlijk. Alleen het poppenwiegje heb ik al in huis.

Ik heb hier wel speelgoedgidsen liggen dus die ga ik nog even goed door kijken.

amk

amk

02-11-2009 om 19:47

Vic

gewoon in 1x bestellen bij lobbes. Wordt het ook binnen 2 dagen geleverd. Ik heb de doos zo in de berging geschoven. Straks alleen nog even inpakken.
Dochterlief is erg standvastig in haar speelwensen en verder krijgt ze niet zo veel door het jaar.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-11-2009 om 20:10 Topicstarter

Vic dat gaat zo

ik weet ongeveer wat dochter leuk vindt (playmobil) en wat ze nodig heeft (dikke pyjama).

Verder hier geen reclameblaadjes in huis vanwege de nee nee sticker dus ze kan niets uitknippen. Ze heeft wel een lijstje gemaakt en daar staat dan op wat ik al wist en al toevallig in huis had, behalve dan opeens die tekenprojector en dat knuffelpaard daar moet ik dan nog voor naar de winkel.

pietje

pietje

02-11-2009 om 21:04

Hier

een boek (reclame in juni)
een puzzel (marktplaats)
een stabilo-pen
een horloge (kruidvat)
gameboyspelletje (2,50)

Voor het andere kind
een afvalbakje met de wereldkaart erop
een gameboyspelletje (3 euro)
een puzzel (uit de reclame)
een moppenboekje

daarnaast een letter
Voor kind 2 wil ik nog 1 iets erbij zodat ze allebei 5 dingen hebben.

Voor mezelf een super gave werktas (marktplaats) en een portemonee.

Nu nog inpakken ...
Een microscoop vind ik een super leuk kado maar wel duur. Dat schuif ik door naar de verjaardag.
Elk jaar probeer ik niet teveel uit te geven. Dit jaar vroeg begonnen met zoeken en ik vind het geslaagd.

Linda99

Linda99

02-11-2009 om 21:10

Wie heeft de gouden tip?

Sint valt precies tussen de verjaardagen van de kinderen in. Daarbij hebben ze al zo onwijs veel (twee meiden met ook nog dezelfde interesses) en vervelen zich nooit. Ik heb dus echt geen zin om NOG meer speelgoed het huis in te brengen. Maar wat dan? Hoe los ik dit "probleem" op?

Het enige wat ik kan bedenken is een nieuwe step voor de oudste omdat haar step stuk is.

Guinevere

Guinevere

02-11-2009 om 21:25

De plannen hier

Voor zoon van 7: strijkkralen, extra afstandbediening voor de WII, grote lego grondplaten, extra lego.
Voor zoon van 2: Vtech peuterspelcomputer, een houten brio-trein op batterijen, extra rails en wissels voor de houten treinbaan.
Voor in de schoen een tijdschrift van Spongebob ofzo.
Tot zover de inspiratie tot op heden.

Hier so far...

voor alle kinderen: golfballen (heerlijk, die raken ook weer kwijt, dus kan volgend jaar gewoon weer op de lijst.)

Dochter van 8 ga ik verwennen met een afschuwelijk little pet shop huis waar ze al een jaar verliefd op is. Ik wilde er nooit aan, maar ze blijft maar met die beestjes spelen, dus ze gaat er vast een boel lol van hebben. En een legpuzzel van 1000 stukjes, met een disneycollage achtige prent. Verder weet ik het nog niet.

Zonen (9,12) krijgen allebei nog wat golfattributen, ik heb een scheurkalender gekocht (ook altijd vaste prik, vaak Donald Duck, nu van de Quest, met allemaal leuke wetenschappelijke weetjes) en een boek zal er ook wel bij zitten. Voor middelste heb ik al iets liggen met 1000 goocheltrucs.

Dan nog een moooie poster (voor elk 1) voor op hun recentelijk heringerichte slaapkamer. Iets van Micheal Jackson denk ik, en dan nog wat anders. Nieuwe dekbedhoezen staan ook nog op de lijst. En als ik er niet uitkom kunnen ze altijd nog samen een of ander DS spel krijgen (zag iets leuks staan op de start pagina/recensies van OOL)

Eigenlijk vind ik dat ik wel goede ideeen heb, al zeg ik het zelf. niet te veel rotzooi, niet te veel elctronica, en een aardige mix tussen dingen die vanzelf weer opraken, of ondanks dat ze een leuk kadoo zijn toch in de kategorie 'gebruiksartikelen' vallen.ik ben geloof ik wel blij dat we de echte speelgoedfase langzaam aan het verlaten zijn....

Ingrid

Manda Rijn

Manda Rijn

02-11-2009 om 21:40 Topicstarter

Linda hoe oud zijn ze?

simpele goede digitale camera's (45 euro), bevalt hier heel goed.

Dochter krijgt op haar 7e verjaardag een portable cd speler, ze is erg gek op muziek cd's. Ik heb al gekeken op vergelijkingssites en het wordt bijvoorbeeld een akai portable cd speler van E 37,- Toen ze kleuter was heeft ze een keer zo'n ding gehad met microfoontjes uit de speelgoedwinkel en die ging heel snel stuk, ik koop dus voortaan geen specifiek 'kinderelectronische' dingen.

Linda99

Linda99

02-11-2009 om 21:51

Manda

Oudste is net 8 en jongste wordt in januari 4. En echt, ze hebben alles al wat ze naar mijn idee "nodig" hebben en leuk vinden. Nog meer is gewoon onzin. Maar ja, niks geven is ook onzin natuurlijk.

Camera's hebben we trouwens al genoeg in huis dat dat wordt hem niet. Sowieso wil ik echt niet te veel uitgeven, is niet zo verstandig voor ons nu. Als we bakken met geld hadden kon het me misschien niet zo veel schelen

Katrien

Katrien

02-11-2009 om 22:05

Hier

Dochter (9) krijgt:

- dominospel
- toverlint (zo'n lint die ze bij acrobatisch turnen gebruiken, maar dan natuurlijk de speelgoedversie ervan)
- een panfluit (goedkope versie)
- set kleurpotloden
- set voor natuuronderzoekers (vergrootglas ed)
- houten draak
- jongleerset (tweedehands)

Het jongleerset is dus tweedehands, de houten draak is nieuw (dat is het "grote" cadeau) en de rest is gekocht met kortingsbonnen die ik verzameld had.

Sinterklaas komt ook nog bij de grootouders en haar meter.

Grootmoeder 1: PlayDoh
Grootvader 1: DVD van Tinkerbell
Grootouders 2: gezelschapspel
Meter: schaakbord + schaakstukken

Katrien

Chantelle

Chantelle

02-11-2009 om 22:28

Linda

Verjaardagscadeaus die hier in de smaak vielen (voor 7 jarige): bureautje, discobal, dvd-speler, ipodje (goedkoop dingetje), boekenplanken, skeelers, goocheltrucdingen en moppenboekje. En die step, dat is toch een prima, groot cadeau? Nog wat knutselspullen erbij, klaar?

Linda99

Linda99

02-11-2009 om 22:41

Chantelle

Ha, zelfs knutselspullen breek ik mijn nek ook al over in huis! Maar thanks voor het meedenken.

Denk inderdaad dat ik voor 1 duurzaam ding ga en dan de tip van Cobi erbij: zooi van de Action ofzo.

Moet ik alleen nog wel een duurzaam iets voor jongste bedenken. Weet het al niet eens voor d'r verjaardag. Alles wat leuk voor d'r is hebben we al (van de oudste, en die vind het prima dat zusje met haar spul speelt dus waarom meer kopen?).

Chantelle

Chantelle

02-11-2009 om 23:04

Linda99

Yep, de Action is hier ook hofleverancier, vooral voor dingen die toch wel op gaan (knutselspullen, glitterpennen, een multomap (was hij heel blij mee!), schilderijtje-met-tekening, foamstikers, dino-uittikei etc.). Daarnaast één groot cadeau (of twee kleinere) plus een boek, dvd of cdrom en samen een spel.
Ik ken je probleem; hier twee jongens dicht op elkaar die 80% van de tijd bouwen (Lego, Knex en Kapla) en buitenspelen. Maar dáár hebben we alles voor.

Bastet

Bastet

03-11-2009 om 07:25

Linda

En spelletjes?Ik heb ooit via MP een pakket met tien bordspellen op de kop getikt,nog helemaal als nieuw!
We hebben er nu,jaren later,nog plezier van.
Groetjes,bastet

Yta Chalne

Yta Chalne

03-11-2009 om 09:09

Nou, zo dus

Wij gaan voor de optie: één kado van ongeveer 15 euro (via lootjes trekken), groots verpakt met surprise en gedicht, en daarbij een chocoladeletter en pyjama(o.i.d.) van oma. Doen we al jaren en jaren, geen gezeul langs speelgoedwinkels en gedoe met budgetten ('heeft iedereen wel evenveel..')en wel de lol van de sinterklaasavond. Is ook geschikt voor alle leeftijden. We vieren het met 14 mensen, dus dan staan er 14 enorme surprises in de kamer, dat is al zo'n feest. En al die voorpret van je eigengemaakte surprise, ook onbetaalbaar.

Maar ik weet inmiddels van alle voorgaande jaren dat sommige OO-lezers dat zielig vinden voor onze kinderen

Manda Rijn

Manda Rijn

03-11-2009 om 09:42 Topicstarter

Surprises

dat is toch pas aan de orde als ze niet meer geloven toch of doen jullie dat ook met gelovige kinderen ?

Als de oudste niet meer gelooft moet ze het ook heel lang voor zich houden aangezien haar zusje 6,5 jaar jonger is.

Linda99

Linda99

03-11-2009 om 10:51

Bastet

Helaas, ook qua spelletjes heb ik al een grote kast vol. Vooral ook met dank aan oma's die van hun bordspellen af wilden. Ook wat nieuw spul (verjaardagen), wat sint-spul en dochter heeft ook al wat zelf gekocht.

Geloof toch dat mijn kinderen best wel verwend zijn (oeps). Dat is ook de reden dat ik niet NOG meer van hetzelfde in huis wil halen. En deels dus ook omdat ik het zonde van het geld vind.

Oudste gelooft trouwens al een tijd niet meer, maar voor de jongste vieren we denk ik nog wel een paar jaar pakjesavond.

M-choice

M-choice

03-11-2009 om 11:29

De gouden tip

@ Linda99

Misschien is de gouden tip wel niet meer spullen maar een ervaring. Neem ze mee naar een toneelvoorstelling, een bijzonder museum, een concert, een schoonheidsbehandeling (vooral ook handen/voeten) of het circus.

Als er toch iets tastbaars moet komen voor de verjaardag zelf kun je iets kleins toepasselijks kopen dat bij de "ervaring" past.

Haha pelle...

De laatste tijd hebben we vaker identieke dingetjes dan dat we het oneens zijn. We moeten maar weer weer eens een wat-is-nou-lekker-eten-draadje starten voor de broodnodige onenigheid (wel brood van de warme bakker dan he, dat snal je wel!)

Zeg eens even...was die Quest scheurkalender niet leuk of zo? (hier hangt ook al jaren een donald Duck op de wc, maar de kinderen zijn alle 3 dol op proefjes, en beta dingen, en op de Quest, dus ik dacht, kom, ik doe eens gek!

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.