Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En wat gaan jullie kopen voor sinterklaas en kerst?

of ben ik nou heel erg vroeg dat ik daar over na aan het denken ben ???

Ik weet even niet zo veel, ik heb een nee-nee sticker op de brievenbus dus reclamekrantjes van Bart Smit en Intertoys komen hier niet binnen (ik heb al wel gezien dat die bij anderen wel op tafel liggen).

Ik heb kleren zoals elk jaar en nu moet ik nog wat kinderbegeerlijkspul verzinnen. Nieuwe haarspeldjes, ehhh mandarijntje zat laatst erg blij met een stoffen dora pop te sjansen dus misschien is dat snel geregeld.

Eigenlijk heb ik geen trek in meer dingen in huis. Ik heb afgelopen tijd lekker opgeruimd en weg gedaan en het is nu weer zo rustig en uitgelijnd aan het worden, kasten gaan ook weer goed dicht... zucht en dan komt er weer een nieuwe bulk binnen. Boeken hebben ze ook allebei te veel, die doe ik niet weg en opa's en oma's hebben een kinderboekentick dus daar ga ik de oplossing ook niet in vinden.

Iemand al iets heel erg leuks gekocht of gezien, maakt niet zo veel uit welke leeftijd, ben gewoon benieuwd.

Ik wil per kind zo'n 60 a 70 maximaal kwijt zijn, minder is ook prima.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jemig manda,

Jongste is dit weekend jarig (wordt 9) en ik ben allang blij dat ik voor haar wat leuke kadootjes gescoord heb. En nou lees ik jouw titel en schiet gelijk in de stress. Moet ik over 2 maanden alweer een volgende stapel pakjes klaar hebben liggen...grrr. Slecht gepland, jarig in oktober.

Maar goed.

Ik ben altijd dol op consumptieve kadoos. Dingen die weer opgaan. Knutselspullen, mooie stiften, kleurboeken, echte meisjesbadschuim. dat soort spul. Mijn dochter is momenteel helemaal weg van droedel-boeken...ken je die? mega dikke kleurboeken waarin 'halve' tekeningen staan die je zelf mag afmaken, vaak met een leuke hint-tekst...'Waar is dit meisje van geschrokken?'(tekening afmaken) 'Wat zeggen ze tegen elkaar?' (allemaal lege tekstballonnetjes) , Oh, wat sneeuwt het (eindeloos vlokken tekenen). Ik vind het erg lollig. Boeken staan bij ons bij de boekhandel, gewoon bij de kinderboeken.

Ook dingen als nieuwe dekbedhoes, extra cool nachthemd, of leuke oorwarmers doen het prima als kadootje vind ik. Boeken heb je nooit genoeg.

Nou, en verder ga ik er lekker helemaal niet over nadenken. Dochter krijgt as weekend naast wat nieuwe playmobil ook een wekker, en een hele mooie trui.

Ingrid

Manda Rijn

Manda Rijn

06-10-2010 om 21:58 Topicstarter

Fantastisch ingrid

alvast gefeli trouwens. Droedelboeken, nooit van gehoord, net gekeken, en erg leuk, dus op het verlanglijstje van bol gezet. Oh ja knutselspul, verf met name is hier op.

Voor mandarijntje had ik net een ingeving om een loopfietsje of loopauto te kopen, die heeft ze nog niet maar zal ze wel erg leuk vinden (oudste had er een stuk of 3, ik ben zo veranderd qua kwantiteit aan kinderspul in huis merk ik)

dochter zelf voor haar verjaardag (kind is pas over dik 4 maanden jarig maar weet al wel wie er wel en niet mogen komen op haar feestje...) wil oorbellen, nieuwe camera, ipod ach ja...

Margriet*

Margriet*

06-10-2010 om 22:10

Hier ook eerst nog een

dochter die binnenkort jarig is. Zij krijgt een nintendo. Ik vind het ook lastig vlak voor Sinterklaas.
Verder zou ik wel investeren in een leuke loopfiets. Hebben onze kinderen jaren plezier van gehad. Verder is hier kapla nog steeds een dikke hit, wat je daar niet allemaal mee kan doen. Maar goed hier een meisje en twee jongens dus is de smaak misschien wat anders.
Ik doe met de Sint ook altijd praktische kado's en leuk gemengd. Dus een coole muts of leuk nachthemd etc.
Verder spaar ik ook dingen op die ik anders wel eens tussendoor zou geven. Ik verzamel eigenlijk het hele jaar. Wat zijn haar hobby's kun je daar nog niet iets voor verzinnen?
Dochter wil bijv. een zakmes (Voor de scouting) en een nieuw turnpak. Ook wil ze op paardrijden kun je ook weer spullen voor aanschaffen.

Manda Rijn

Manda Rijn

06-10-2010 om 22:17 Topicstarter

Al geinspireerd aan het raken

de oudste heeft vooral een nieuwe fiets nodig, maar dat moeten we maar bewaren voor over 4 maanden als ze jarig is.

Goh moeilijk zeg, de oudste is 7,5 en zit op musicalles en zwemmen, beide sporten heeft ze al genoeg spullen voor. Ze zal wel blij zijn met meer cd's, de junior songfestival cd 2010 komt nu in mij op, en misschien is een cd rekje wel handig, nu slingeren die dingen rond in haar kamer, even kijken bij ikea.

Voor de jongste van 1 ben ik er nu uit, een dora pop en een goed stabiel loopfietsje. Ik zag dat puky leuke kleine modelletjes heeft die wat stoerder zijn dan die plastic loopauto's (ik vind meisjespsullen al snel te roze en te plastic), dus ik ga marktplaats in de gaten houden.

Leuk en bedankt ik zit er al weer in !

Guinevere

Guinevere

06-10-2010 om 22:31

Voor jongens

Hier neemt de Sint mee: een Cars-racebaan en een Legotrein. En veel meer dan dat zal het niet worden ook.

vlinder72

vlinder72

06-10-2010 om 22:35

Hmmm

Ik ben ook al wat aan het rondkijken. Voor mijn twee jongens in ieder geval een setje Pokémon kaarten. Ik weet het, het is troep maar zij zijn er gek op. En ze zijn er daarna tijden mee bezig. Verder zag ik net een leuk spel van 999 games. Volgens mij heet het Zoo. Echt iets voor ons. Een dierentuin bouwen, vinden ze vast leuk. En verder weet ik het nog niet.

Voor onze dochter. Een barbie van Disney (zijn overal in aanbieding voor ongeveer 5 euro en zij vindt ze prachtig). En knutselspullen.

Voor baby (ook 1 jaar) denk ik dat ik een setje Cars Duplo koop. Het is onze vierde. Wij hebben echt alles al. En een loopfiets willen wij hem geven voor zijn tweede verjaardag dus moeten iets anders bedenken. Verder geven wij hem gewoon wat kleertjes.

Als losse dingen kopen wij meestal nog een leesboek voor ieder en ik hoop dat tegen die tijd de dvd van Hoe tem je een draak uit is. Wij hebben die film gemist in de bioscoop en daarom lijkt het mij leuk om die film voor Sinterklaas te geven.

Ik ook ik ook ik ook

Zei het vanavond nog in de keuken tegen Beukman. Dat dit een goed moment is om voor Sint en de novemberverjaardag in te slaan.

Wil een chemiedoos maar Ingrid moet me helpen want bij betatoys hebben ze alleen iets van 30 euro en de volgende is 200.... beetje veel. Zou er ergens een doos van 80 zijn? Nog niet kunnen vinden. Zoonlief was aan de teststrips voor pH van tuingrond begonnen, uit de schuur Hij is nu acht dus prima leeftijd voor de bunsenbrander!

Vic

Vic

06-10-2010 om 22:42

Traditie

Er zit ieder jaar wel iets groots van playmobil in de zak. Vroeger voor oudste, tegenwoordig voor jongste. Ze spelen er overigens allebei nog mee. Ook ieder jaar een gezelschapsspel dat geschikt is voor alle gezinsleden. Verder weet ik het nog niet, al geloof ik dat oudste haar verlanglijstje al klaar heeft.

Niks hopelijk

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen al zo lang van te voren hier mee bezig zijn.
Ons huis is al vol, het valt precies tussen de kinderverjaardagen in dus wij pakken het gewoon simpel aan. Twee weken van te voren koop ik een paar dingen en that's it

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Manda Rijn

Manda Rijn

06-10-2010 om 22:55 Topicstarter

Ingeving

een beautycase (zo'n goedkope van kruidvat of hema ofzo) en dan met wat makeupjes erin. Oh dat is wat voor mijn oudste, die smeert zich nu in met schminck en oude makeup resten van andere moeders en dan tref ik weer een half vertrapte lipgloss aan, dus dat is ook wel een handig iets want dan kan als die troep in 1 lelijke beautycase. En dat gaat zo cool vinden.

dus mooi, ook dat is getackeld. Haaa, pffff mooi op tijd klaar en dan ergens komende weken hier en daar wat stiekempjes kopen.

Tadaa! rodebeuk....

http://www.labstuff.nl/contents/nl/d135.html

Goed naar beneden scrollen. Alle prijsklassen. Van 15 tot ver over de 200 volgens mij. En het leukste van alles....de helft is duits Met mega grundliche experimenten, en undendlich detaillierte handleidingen...hahahahahaha!

Have fun!

(eeh...viel Spass!)

Ik ga nu naar bed...

Ingrid

Manda Rijn

Manda Rijn

06-10-2010 om 22:59 Topicstarter

Wauw wat gaaf

misschien wordt mandarijntje nog wel een kleine scheikundige, wat gaaf spul is dat ! Mijn oudste zal sdie disgusting kit misschien nog wel wat vinden, ik ga het ook onthouden voor neefjes !

Sera

Sera

07-10-2010 om 00:41

Nu al?

Ik zit in mijn gedachte nog in de zomer. Ik begin er net aan te wennen dat het (helaas, helaas) weer herfst is geworden. Sinterklaas en kerst zijn nog ver weg... Eerst straks nog halloween en sint-Maarten.

Wel hebben we hier de intertoys gids en bart smit gids ontvangen dus die ik heb weggeborgen voor tegen die tijd.

In elk geval zal ik vast wel weer lego en playmobil gaan kopen want dat willen ze altijd wel hebben. Alleen de oudste komt op een leeftijd dat we niet alleen maar speelgoed gaan geven omdat ze ouder wordt natuurlijk. Daar moet ik even goed over nadenken.

Vorig jaar heb ik in totaal voor de vier kinderen zeker 600 euro uitgegeven. Ik heb nooit echt een vast bedrag maar kijk gewoon naar wat ze willen hebben en waarvan ik weet dat ze er ook echt mee gaan spelen. Ik ben natuurlijk wel enorm gezegend dat ik dat ook gewoon kan doen. Daar ben ik me wel van bewust. Vroeger als kind kregen we altijd maar een paar kleine cadeautjes, meestal iets als een zelfgebreide trui of sokken of iets dergelijks, wat lekkers en dan nog iets van speelgoed. Ook vaak zelfgemaakt. Toch hadden wij het ook altijd zo leuk dus het maakt uiteindelijk toch niet zoveel uit.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-10-2010 om 00:41

Ingrid!

You made my day!
Ik begon dit draadje eigenlijk met tegenzin te lezen... nu al nadenken over Sint? Maar van deze site word ik wel helemaal vrolijk, daar gaan we wat leuks uitkiezen!

Bastet

Bastet

07-10-2010 om 07:07

Poeh

Nou,ik overweeg om rond de 20e oktober lootjes te gaan trekken emt mijn gezin,zodat we ruim de tijd hebben om iets leuks te knutselen.Maar wat ik ze voor kerst geef....geeeeeeeeeen idee!
Bastet

Danjewel ingrid

..en wat lezen we bovenaan die site:

Let op de levertijd van de artikelen op deze pagina, de meeste kits zijn nieuw en worden bij de fabrikant besteld.

Dat bedoel ik dus. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel spullen uit de TroepEnZooiWinkel omdat er geen tijd meer was om iets moois te bestellen. Als ik door een gewone speelgoedwinkel loop wil ik het liefst heel hard wegrennen. We zijn ook zo verwend geraakt door internet, vaak willen ze playmo of lego die dan weer net niet bij de TenZwinkel ligt.

Ik ga trouwens de service van Grimm in Duitsland testen. Jongste heeft puzzelstuk van een houten puzzel kwijtgemaakt. Wat dat soort dingen aangaat ben je in een gewone winkel vaak ook niet beter af.

Oh en Ingrid, die talen da's inderdaad jammer. Ik kan me zelf nog mijn eigen Kosmos-dozen herinneren, maar ja, dat was toen mijn moedertaal. Ik denk dat ik oudste maar even ga vragen wat hij liever wil. Hij hoort veel duits in de familie, maar Engels weer op TV en bij de andere familie.. hmmm... nog even goed over denken.

Kreeg trouwens de indruk dat die Chem1000-dozen hier veel goedkoper zijn. Ook nog even studeren.

Fianna

Fianna

07-10-2010 om 08:57

Haha guinevere

'Hier neemt de Sint mee: een Cars-racebaan en een Legotrein. En veel meer dan dat zal het niet worden ook.'

Dat is letterlijk wat onze jongens 2 jaar geleden van de sint hebben gekregen. Grappig!

Chippie

Chippie

07-10-2010 om 08:58

Hier ook aan het nadenken...

Ik zou de jongens graag een Legotrein willen doen. Echter de jongste wil al heel lang het vliegveld (terwijl je daar volgnes mij veel minder mee speelt). Voor de oudste weet ik niet zo heel veel. Misschien een waveboard. Voor ons kleine trutje denk ik aan een tweedehands fietsje met zijwieltjes. Maar ik weet niet of dat zo leuk is voor de andere kinderen die aanwezig zijn. Daarnaast ieder een mooi boek, knutselspullen, samen een spel, iets nuttigs (skibril, lunchbox, stoere pyjama) en een choclade letter. Vaak nog één kadootje erbij. In de schoen stop ik vaak een tijdschrift (National Geographic, DD extra), een stripboek, etc. Het lastigste vind ik altijd de extra cadeaus: van het werk moet je iets verzinnen rond de 25 euro, van opa en oma idem dito, etc.

ayla

ayla

07-10-2010 om 09:39

Hier

Dochter haar verlanglijst is heel uitgebreid. De barbies horend bij de nieuwe barbiefilm, (film uiteraard ook), van die fashion knutselboekjes, polly pocket spulletjes, spel doolhof en nog heel veel meer
Peuterzoon is snel tevreden; treintjes van thomas en auto’s en oh ja hij wilde graag een keyboard

Manda Rijn

Manda Rijn

07-10-2010 om 10:07 Topicstarter

Mazzel

ik heb net op marktplaats een tuincentrum gevonden die het beoogde loopfietsje zonder verzendkosten gaat versturen, mooi. Een nieuw roze maar toch stoer loopfietsje voor mandarijntje, E 40,- en dan nog een dora pop en wat kleine dingetjes als rompers, shirts en sokken erbij, misschien tref ik nog wat ander vulsel op. En dan ga ik het zo plannen dat het ding op een vrijdag aankomt als de kids niet thuis zijn.

Gelukkig hebben we nog een stuk op zolder achter een oud schot waar de oudste en collega's niet kijken dus daar kan de troep mooi verstopt worden.

Ja het is nog maar oktober, maar toch die oude man komt volgende maand al weer in het land, ik vind shoppen ver van te voren gewoon enig

fryskdumke

fryskdumke

07-10-2010 om 10:13

Vandaag ook maar eens aan de gang

want ik weet het in tegenstelling tot vorig jaar gewoon echt nog niet.
Wat ik nu in mijn hoofd heb: verkleedspullen, een boek en iets van mens erger je niet. Voor de rest zoek ik spullen die op gaan, dus ik denk iets van knutselspullen. Ik geef meestal iets van 25 euro uit en daar bovenop komt dan nog het gezelschapsspel, omdat ik vind dat ze verder wel genoeg krijgt van alle hulpsinterklazen. Daarnaast neemt Sint bij de intocht in het dorp altijd een zak cadeautjes mee, komt hij nog school en de bso en dan de rest dus nog.

Tis inderdaad nog wat vroeg

Maar... ik stel de Sintaankopen meestal zo lang uit dat ik de week van te voren als een stressige kip zonder kop alles nog ergens last-minute moet zien te scoren.

Dit Jaar Ga Ik Het Anders Doen. Dus Manda, bedankt voor de reminder.

Chris

Guinevere

Guinevere

07-10-2010 om 11:53

Fianna

En? Waren de kado's 2 jaar geleden een succes? Of heb je het alweer op marktplaats gezet???

Fianna

Fianna

07-10-2010 om 17:46

Guinevere

Die carsbaan vreet batterijen en is op zich leuk, maar maakt wel veel herrie en je kan er niet veel mee, behalve kijken hoe de auto's rondjes rijden. Wel leuk, maar ze spelen er niet uren mee. Ik moet hem weer eens te voorschijn halen, zeker leuk nu onze jongste een beetje begint met kruipen, kan hij de baan lekker overhoop halen en achter de auto's aankruipen
Die legotrein is ook wel leuk, maar daar zijn mijn 2 oudsten nu wel op uitgekeken en die moet ik eigenlijk weer te voorschijn halen voor mijn dochter van 3. Leuk idee voor de sint, wat rails uitbreiding.

Dus nee, ik zet het nog niet op marktplaats, jammer hè! Ik heb er overigens wel vandaan.

Janna3

Janna3

07-10-2010 om 18:36

Bij Albert Heijn kun je toegangsbewijzen voor pretparken, dierentuinen en musea kopen. Zeer consumptief, maar ook tastbaar. Werkt bij ons heel goed (wij hebben ook alles...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.