Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

toja

toja

13-12-2009 om 21:06

En wat doe ik met mozzarella

ik kom niet verder dan over de pasta. Hebben jullie nog lekkere recepten? (Ik geef toe; dit is de eerste keer dat ik het in huis heb...)
Ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

13-12-2009 om 21:16

Salade caprese!

Tomaat in plakjes snijden en op elk plakje een plakje mozzarella leggen. Daarover heen olijfolie sprenkelen en op elk plakje een blaadje basilicum.
Vaste prik voor ons bij de pasta!

Pizza

erg lekker op de pizza, smelt mooi. En inderdaad salade caprese....erg lekker.

groetjes van Purk

Petr@

Petr@

13-12-2009 om 21:18

amk

amk

13-12-2009 om 21:20

Tosti

pitabroodje, mozarella in plakjes, tomaat, pesto en dan in het tosti-ijzer.

in een hartige taart, korstdeeg bodem maken en dan bedekken met om en om mozarella en courgette plakjes (dakpansgewijs in een cirkel leggen) klodders pesto er op en 20 minuten afbakken in de oven.

komkommer blokjes, kerstomaatjes, mozarella in blokjes, zout, peper en een beetje olie erover klaar is de salade

mijn heimelijke genoegen is dan om de komkommer en de kerstomaatjes gewoon achterwege te laten en de hele bol voor mezelf te houden met een beetje peper en zout.

Yta Chalne

Yta Chalne

13-12-2009 om 21:27

Amk!

Wat fijn om te lezen dat er nog meer liefhebbers zijn voor mozzarellasalade zonder salade, en dan helemaal zelf opeten Dat is nou helemaal psies mijn lievelingsmozzarellarecept.

Petr@

Petr@

13-12-2009 om 22:04

Haha

Hier ook een zoon die het liefst alleen de mozzarellabol opeet! Hij is degene die altijd de salade maakt en ik moet dan goed opletten dat er nog wat mozzarella in de salade komt ))

reina

reina

14-12-2009 om 11:04

Eens met petr@

Het allerlekkerste receot met mozarella is zo simpel, inderdaad met tomaatjes en basilicum, als salade of als spiesje.

Tijd vh jaar

alleen jammer dat dit nou niet de beste tomatentijd is. mozzarella met tomaat is vooral erg lekker als er echte lekkere rijpe tomaten te koop zijn.

Ingrid

toja

toja

14-12-2009 om 15:57

Klinkt lekker!

ingridt heeft wel gelijk wat betreft de tomaten. Van de zomer dus met tomaten. Op dinsdag eet ik altijd iets makkelijks met de kids; dus dat worden de tosti's en de broodjes uit de oven.

jippa

jippa

14-12-2009 om 16:39

Flapjes

Favoriet:
* Mozzarella in de staafmixer met een flinke hand knoflookolijven. Het mengsel in bladerdeegflapjes stoppen, flapjes insmeren met een beetje geklutst ei en dan bakken in de oven
* ovenschotel van Jamie Oliver met tomatensaus, pasta en mozzarella
* zonder tomaat op de pizza en dan met groene pesto erop
(verse is het lekkerst)
* in de pastasaleade met een flinke schep roide pesto erdoor
Jippa

jippa

jippa

14-12-2009 om 16:40

Roide =?

ik bedoel niet iets heel speciaals, ik bedoel rode pesto

Margriet*

Margriet*

15-12-2009 om 22:55

Op een broodje

vind ik de mozarella gemaakt van buffelmelk wel veel lekkerder!

100%mama

100%mama

22-12-2009 om 16:25

"salade"

Mozarella in stukjes gesneden, tomaten (pitten ed eruit) in stukjes, pijnboompitten licht roosteren en er door heen doen, dan een beetje olie, peper en zee-zout erover en naar smaak basilicum.....MJAM!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.