Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En-suite maken en stucwerk

Hallo,

Even een redelijk brutaal vraagje... We hebben een jargen 30 woning gekocht. Nu lijkt het me geweldig om daar een en-suite in te maken. Alleen de woonkamer is niet al te groot.

3.30 bij 8.50 meen ik... Wie van jullie heeft er ook een en-suite en hoe bevalt het qua ruimte verlies? Wat zijn de minimale maten die je moet hebben wil een en-suite niet mega klein maken...

Enne ohja nog een vraagje...
In het huis zitten wat houten voorzet wanden... Nu willen wij graag iets van structuur op de muur... Maar dat schijnt niet te kunnen... Is er nog een andere mogelijkheid zodat we mooie strakke wanden krijgen met een ribbeltje/korreltje erin. We willen namelijk absoluut geen (glasweefsel)behang en liever ook geen gipsplaten plaatsen.. Wie o wie heeft hier verstand van...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

25-10-2009 om 21:46

Ons huis is uit 1913

en wij hebben een en suite.
Wij vinden het erg knus en sfeervol in onze woonkamer.
Maar inderdaad, het is vrij klein.

Met een verjaardag zou ik graag wat meer ruimte hebben gehad, dan hebben we niet zo heel veel ruimte.

Maar goed, die paar keer per jaar dat we een verjaardag hebben.
Qua sfeer is het erg fijn.

Annet

Annet

25-10-2009 om 21:54

Structuurverf

Wij hebben ook een oud huis met houten voorzetwanden. Bij ons zit er structuurverf op met de nodige ribbeltjes. Wij hebben gekozen voor vrij grove ribbeltjes, vormpjes, maar strakker kan volgens mij op. Deze structuurverf zit er al weer 10 jaar op en ziet er nog prima uit (tussendoor wel een keer geverfd).
Onze kamer was vroeger ook en-suite. De buren hebben dat nog steeds. Ik ben wel blij dat ons huis dat al kwijt was toen wij er gingen wonen. Ik vind de huiskamer van de buren wel erg popperig voor een gezin (zij wonen met z'n tweeën).

elsbeth

elsbeth

26-10-2009 om 00:16

Niet doen

Ik vind de ruimte klein om op te delen. Bedenk ook dat het laten timmeren van de ensuite (met schuifdeuren?) veel geld kost. Ik zou dat geld gebruiken voor het laten verwijderen van de houten voorzetwanden en de boel mooi laten stucen.
Voor het knusse/stijlvolle aspect zou je eventueel een klassieke schouw kunnen laten plaatsen (die niet werkt), maar wel met een mooie schoorsteenmantel (die zijn ook antiek te koop bij speciale bouwamateriaalzaken).

elsbeth

elsbeth

26-10-2009 om 09:43

Sinilind

Mag ik vragen wat de afmetingen van jouw kamer zijn (waren) voor de ensuite?

Voorzetwanden?

kan je die niet gewoon tot de muur weg slopen en de boel mooi glad laten stucen en dan sausen in een fraaie tint ?

structuurverf in een jaren 30 huis, zonde !

Vic

Vic

26-10-2009 om 14:39

Hoe is het bij de buren?

Zijn de huizen oorspronkelijk met en-suiteverdeling gemaakt? Ik vind 8,50 diep namelijk best krap om daar nog een tussenstuk te plaatsen. Voor je zitkamer heb je toch wel 5,50 x 3,30 nodig, en dan blijft er voor de andere kamer nog maar 2,50 over (0,50 m. ben je minimaal kwijt voor je schuifdeuren en evt. aan een kant kasten).
Persoonlijk heb ik een hekel aan structuurwanden. Heb zelfs een vermogen uitgegeven om hier alle structuur glad te laten stuccen.

Dumbledore

Dumbledore

26-10-2009 om 16:50 Topicstarter

Niet glad

ik vind een gladde muur niet zo mooi eigenlijk...heb liever iets van een korreltje.

Kan iemand me vertellen wat dan het verschil is tussen stuc/spuitverf en als je zelf structuur aanbrengt. Geeft dat niet hetzelfde effect? Of zeg ik nou iets bespottelijks (hahaha ieks)

Annet

Annet

26-10-2009 om 19:43

Je mag best komen kijken

Ons huis is nog ouder. Als we de voorzetwanden eruit slopen, houden we geen isolatie meer over.
Wij wonen al weer 13 jaar in ons huis en de structuurverf ziet er nog steeds goed uit. Anderen zijn verbaasd als ze horen dat onze wanden gewoon gemaakt zijn met structuurverf. Wij dachten toen een betaalbare oplossing te hebben voor een redelijke termijn. Nooit gedacht dat het zo lang zou worden (tussendoor wel geverfd).
Als je wilt komen kijken (en bij de buren, die hebben wel en suite) dan ben je welkom. We wonen in omgeving Gouda.

elsbeth

elsbeth

26-10-2009 om 23:33

Praia

Die afmetingen van jouw kamer(s) maken nou net het verschil. Ik heb zelf een ensuite met 4,50 x 14 meter. Als de enuite eruit is (bij mensen in de straat), zijn die kamers eigenlijk heel lastig in te richten (want te lang - pijpela - zeer donker middenstuk). Ik zou het bij 3,50 x 8 echt niet eens overwegen.

Maxime.M

Maxime.M

27-10-2009 om 09:47

Dumbledore

Woon je al in het huis? Want anders dan zou je iets tijdelijks kunnen creeren om een en-suite uit te proberen. Bijvoorbeeld 2 kasten neerzetten links en rechts, en dan gewoon eens kijken of het past met de meubels en of je het zelf niet te krap vind. Als het je bevalt dan zou je het in het echt kunnen maken. Wij hebben ongeveer dezelfde maat woonkamer als jij en hier zijn de huizen wel ooit zo gebouwd, als en-suite. Alleen bij ons was het er al uit gehaald toen we hier kwamen wonen.
Als ik bij de buren kijk zie ik dat het wel kan, maar ik vind het persoonlijk krap. Maar misschien komt dat ook omdat de buren wat ouder zijn en dus heel veel kleine meubeltjes hebben staan, ik zou zelf denk ik dan toch wat rustiger inrichten om het niet te krap te doen lijken. Bijv. een grote bank, geen salontafel maar een kleine bijtafel en een tv. Verder heb je wel veel aan opbergruimte, want zo'n en-suite bestaat meestal uit kasten natuurlijk.

Maxime

Dumbledore

Dumbledore

28-10-2009 om 23:11 Topicstarter

De reden waarom er voorzetwanden in zitten

Misschien even een fundamenteel verschil... Maar ik woon in Zeeland en ons huis heeft onder gestaan met de watersnoodramp. Voorzetwanden weg halen en gewoon stucen is daarom absoluut geen optie. Want dan komt na verloop van tijd gewoon het vocht en de kringen door de muur heen. Die wanden zijn niet voor niets geplaatst...

Gipsplaten zou ook kunnen maar dan halen we nog meer werk op onze hals.

Ik denk dat ik het idee van de en-suite nog maar eens parkeer gezien de afmetingen van de woonkamer... Maar die structuurverf wil ik weleens eerst proberen... Als het niks is dan kunnen we het altijd nog veranderen.

Helen

Helen

03-11-2009 om 20:48

En-suite tip.. wellicht!?

Wij hebben een paar jaar terug onze 30-jaren woning gerenoveerd. Was in jaren 70 ook onderhanden genomen en dan weet je het wel...Marmeren haardpartij en alles open gebroken..

In een vorig jaren30-huis hebben ik destijds ook en-suite laten plaatsen. Niet van origineel te onderscheiden. Zo mooi! Wilde ik in dit huis ook maar budget was beperkt en ruimte eigenlijk ook.

Toen hebben we een tussenmuurtje geplaatst met brede opening (180 cm), alles gestucd en opening afgetimmerd. Was eigenlijk voorlopige oplossing maar intussen zijn we er blij mee. Neemt geen kastruimte weg en je creeert toch een voor- en achterkamer met bijbehorende hoekjes. Er zitten dus geen deuren in maar het doet toch authentiek aan. En dus stukken goedkoper dan het hele ensuite meubel er in!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.