Huis, Tuin en Keuken
IngridT
16-03-2020 om 11:58
En nog meer grotere en kleinere corona-dilemma’s .....de hulp. De kapper....
Ik heb een hulp die al jaren 2 keer per week komt. Ze is eigenlijk ook een goede vriendin geworden. Ik heb vanochtend even met haar geappt....wat doen we nu? Ik neig naar alle niet perse nodige ‘bezoekers van buiten’ weren. Heb nu ook tijd genoeg om zelf schoon te maken. Qua risico lijkt t me trouwens voor hulp ‘gevaarlijker’ om hier rond te lopen & alles aan te raken en schoon te maken dan andersom...
Objectief gesproken natuurlijk beter om alles even op hold te zetten. Zij heeft daar ook alle begrip voor appte ze terug, als ik dat liever heb. Ze is er zelf ook nog niet helemaal uit. Maar als ik haar de komende weken ( maanden?) niet laat komen....zal ik haar alsnog (een deel van) haar salaris betalen? T is al vervelend genoeg allemaal...
En dan (volstrekt minimaal ding vergeleken met de hulp) ...ga ik woensdag nog naar de kapper? Met mijn korte haar ga ik normaal gesproken elke maand, en t is echt weer tijd. Ik vind t zo achterlijk van mezelf dat ik hier zo over loop te dubben....ik woon in een stukje Nederland waar tot gisteren nog geen enkele positieve test was gedocumenteerd...maar op een of andere manier voelt t vreselijk ‘fout’ om me alleen uit ijdelheid een minuut of 20 binnen een meter van een ander mens te begeven......of is ‘afspraak afzeggen’ een op dit moment / op deze plek vreselijk overtrokken paniek reactie? En ook nog eens niet leuk voor de kapper? Ik mag toch aannemen dat ze inmiddels zowel klanten als personeel met maar het minste kuchje weren...ll
Ingrid
tsjor
07-04-2020 om 22:34
de kapper
'En om die haren nou al die tijd maar te laten groeien.'Wat wil je dan doen als je niet naar de kapper kunt?
Het jaar was geen pleidooi om te herhalen wat daar gebeurde in het kader van 500 jaar Columbus en de gevolgen daarvan voor de mensen die in de america's woonden.
Nu zou het zijn: tot de kappers weer kappen mogen.
Tsjor
Chrono
08-04-2020 om 09:28
Haren
Nou, ik heb het er op gewaagd hier. Keukenschaar, simpele tondeuse zonder opzetstuk en een kam.
Ik moest wel, oudste was zelf al begonnen. Overal happen uit zijn kapsel, ik had nog gewaarschuwd.
Het resultaat valt me mee. Natuurlijk niet van heel dichtbij kijken. 💇🏼♂️
Maar de rare happen zijn minder zichtbaar, de nekken weer vrij en er hangt geen haar meer over de oren/ogen.
Ik was wel lang bezig, heel voorzichtig gewerkt.
Paasei
09-04-2020 om 09:30
Tuincentrum
Gewoon even vragen of het jullie ook opvalt. Ik wilde met dit mooie weer en zoveel tijd thuis iets leuks voor in de tuin. Het is vroeg, ik weet het, maar je moet ergens beginnen. Het lokale tuincentrum is groot genoeg en open, dus daar heb ik mij heen gewaagd. Voor de paasdrukte uit.
Nu zou het daar, zo vlak voor pasen, toch vol moeten staan met eenjarigen, bakken met bolletjes, etc. Maar het aanbod was echt bedroevend! Weinig keuze en veel leeg. De dagen daarna viel het me op dat de plekken die hier lokaal vaak aanbod in groen hebben (bouwmarkt, supermarkt) ook niet veel te bieden hebben.. zelfs niet nadat de folder met de 'plantjesmarkt' (Praxis) in de bus viel.
Ligt dit aan mij of is dit lokaal? Is het gewoon zo (te) vroeg in het jaar? Of is alles direct verkocht? Worden er plantjes gehamsterd ipv toiletpapier?
Lou
09-04-2020 om 09:36
Gamma ook niet
Toevallig, ik ging gisteren naar de Gamma voor iets anders, maar wilde meteen wat plantjes meenemen. Niets! De Aldi had dan gek genoeg wel al geraniums en fuchsia's en vlijtige liesjes.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.