Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elektrische melkopschuimer

Ik zit eraan te denken een elektrische melkopschuimer aan te schaffen voor een mooi laagje melkschuim op onze filterkoffie. Ik heb al in het archief gesnuffeld, maar het enige elektrische alternatief dat ik daar tegenkwam was de Nespresso Aeroccino. En daar heb ik weer van gelezen dat deze zo aankoekt aan de bodem en lastig is schoon te maken.

Enfin, Ik zoek er dus een die makkelijk schoon te maken is, goed, stevig schuim geeft en niet na tien keer al uit elkaar valt. Of kan ik toch beter met de hand kloppen en de melk in de magnetron opwarmen?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Chris

ik ben al jaren blij met mijn melkopschuimer. Gekcoht bij de Bijenkorf. Het is een cremkleurige porceleinen beker en op de rand staat: Cappuccino Creamer Frabosk Italy.

echt....een paar keer op en neer met de klopper, 40 seconden in de magnetron op 900 wtt en je hebt prefect schuim.

groetjes van Purk

Yta Chalne

Yta Chalne

30-09-2009 om 17:08

Altijd

De melkopschuimer is er ook van andere merken, en die zijn inmiddels (derde generatie) prima. Maar aankoeken doen ze allemaal, dat is nu eenmaal met melk.
Frabosk heeft idd geweldige handopschuimers, eventueel ook voor op het gas (mocht je geen magnetron hebben), die van purk heb ik zelf ook
Maar, op het werk gebruiken we een electrische en dat schuim krijg je absoluut niet met een frabosk (die al veel beter is dan hema of bodum), het wordt schuim dat doet denken aan van dat witte verpakkingsmateriaal Je kunt het ondersteboven houden en er gebeurt niets.

ChrisH

ChrisH

30-09-2009 om 17:24 Topicstarter

En juist dat dikke schuim...

Yta, juist dat dikke schuim, daar gaat het mij om! We waren laatst ergens op bezoek en daar kreeg ik een kopje koffie met opgeklopte melk uit zo'n elektrisch ding en je kon je lepeltje er gewoon opleggen. Ik heb toen niet opgelet van welk merk het was. Ik bedacht me achteraf wel dat ik thuis zo ook wel vaker koffie met melk wil drinken in plaats van zwart.

Ook al houd ik dus Purks Frabosk zeker achter de hand als alternatief, tips voor elektrische apparaten zijn nog welkom.

Chris

Was je bij mij?

Hai Chris,

Was je bij mij? ik heb sinds een maand een Nespresso met een Aeroccino erbij en dat is gewoon helemaal super! Melk erin, knopje drukken en 1 minuut later warme geklopte melk. Schuim zo dik dat het net slagroom is. Ik hoef nooit meer de deur uit vor de cappuccino's. Ik spoel de melkopschuimer na gebruik uit en soms even met de borstel erdoor, er blijft soms iets op de bodem zitten, maar aankoeken, nee.

Dorry

Majda

Majda

30-09-2009 om 20:16

Ook aeroccino

Sinds kort heb ik ook de Aeroccino. Wat een feest. Na elk kopje spoel ik 'm om en aan het einde van de dag, na het laatste kopje, gebruik ik de afwasborstel. (En soms mijn nagel, gaat ook prima.)

ChrisH

ChrisH

30-09-2009 om 22:05 Topicstarter

Die aeroccino van jullie

Ik heb eens even gegoogled op de Aeroccino en hij ziet er leuk uit. Het punt is dat ik hem overal alleen maar zie in combinatie met een (n)espresso-apparaat. Het gaat mij echter alleen om het melkschuim, want wij drinken tot volle tevredenheid filterkoffie.

Kun je die Aeroccino ook los kopen? En zoja, waar dan?

Chris

Toch nog even...

het schuim dat ik uit mijn beker haal is ook stevig. Kan er inderdaad een lepeltje opleggen.

groetjes van Purk

Majda

Majda

30-09-2009 om 22:39

Bijenkorf

Ha Purk,

Ik heb mijn Aeroccino bij de Bijenkorf gekocht. Zonder Nespresso-apparaat. Ik meen mij te herinneren dat-ie iets van zeventig euro kostte.

Groet,
Majda

Majda

Majda

30-09-2009 om 22:40

Purk?

Purk? Purk? Ik bedoelde natuurlijk Chris.
En nu naar bed.

Puck2

Puck2

01-10-2009 om 09:45

Waarom elektrisch?

Ik heb net als Purk een handopschuimer. Een gatis krijgertje ooit bij cappucinomelk van de Friese vlag. En die geeft werelds schuim, lepel is er niet doorheen te slaan, idd net verpakkingsmateriaal zoals al genoemd werd. Hij is alleen niet in de winkel te koop, maar je ziet hem nog wel eens staan bij kringloopwinkels. Hij is van glas met een lila plastic voet en deksel.

Yta Chalne

Yta Chalne

01-10-2009 om 14:24

Deze

Dit vind ik een hele goede: http://www.lattemento.nl/

Meerdere modellen, prijs wat lager dan de nespressodinges, geweldig resultaat. Een aanrader.

Anne

Anne

01-10-2009 om 15:28

Hier ook aeroccino

los bij de Bijenkorf gekocht voor ik geloof 65 euro.
Ook wel een andere melkopschuimer gehad, maar deze is echt ideaal. Ik maak er ook warme melk en chocomel mee voor de kinderen (apart dopje wat er bij wordt geleverd). Mijn dochter houdt van frappuccino en maakt er koud melkschuim mee (knopje langer indrukken).
Bij de Nespresso hoek (in Den Haag) kunnen ze hem demonstreren voor je. Je kunt hem ook via internet bestellen bij Nespresso.
Melkschuim kun je het beste maken met ijskoude magere melk (de houdbare versie van AH gebruik ik).

ChrisH

ChrisH

02-10-2009 om 11:29 Topicstarter

Heel erg bedankt

voor jullie suggesties. Ik ben een beetje aan het zoeken en vergelijken geweest op internet en de Lattemento en Aeroccino zijn denk ik qua prestaties vergelijkbaar. De Lattemento is momenteel bij Oldenhof zelfs in de aanbieding. Alleen, ik vind de vormgeving van de Aeroccino leuker. Maar hij is een stuk duurder.

En ja, dan kom ik in mijn luxe-onzin-dilemma. Ga ik geld uitgeven aan een apparaat dat ik strikt genomen niet eens echt nodig heb, want het kan ook met de hand? Mijn drog-oplossing in dat soort gevallen is dat ik wacht tot mijn verjaardag (over twee maanden). Als ik hem dan nog steeds graag wil hebben, spendeer ik mijn verjaardagsgeld eraan.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.