Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elektrische fiets, waar op letten met kopen?

We willen wellicht over gaan tot het kopen van een elektrische fiets.
Waar moeten we op letten met kopen?
Eventueel willen we een tweedehands, weet dan dat ik op de staat van de accu moet letten.
Weet iemand wat het uitlezen kost van een accu?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tips

ga in elk geval voor een dichte kettingkast.

Actieradius

Let op de acceradius, hoe ver je kunt fietsen met die accu.

Het uitlezen van die accu is een fluitje van een cent. Kwestie van stekker erin bij de fietsenmaker en hij kan het zo uitlezen.

Wij hebben een Sparta Ion, maar hebben er veel problemen mee gehad. Veel storingen, accu liep snel terug enz. Ook de service van de winkel liet ernstig te wensen over. Gelukkig (ja, soms ben je daar blij om) werd die fiets gestolen, en kwam er een nieuw exemplaar. Andere fietsenmaker gekozen voor onderhoud en deze zelfde Sparta Ion heeft geen enkel probleem. We houden het er maar op dat die eerste op een slechte maandagmorgen was geboren....

Verzeker dat ding dus, want het is een dure fiets.

Monet

Monet

02-03-2011 om 18:16

Moppeke, actieradius?

Ik denk dat je de actieradius bedoelt? Ik heb echt 3 keer gekeken.....en dacht: huh? Wat staat daar nu ?

Constante trapondersteuning

mijn tip is dat je zorgt dat je constante ondersteuning hebt en dat deze zich dus aanpast aan een helling, bruggetje etc.

groetjes van Purk

Monet

Ja, dat bedoelde ik

Gelukkig had jij door wat ik bedoelde LOL

Als je verzekert

Let dan even goed op hoe je hem op slot moet zetten om uitgekeert te krijgen bij diefstal. De elektrische fiets van vriendin is al twee keer gestolen. Die ene keer was ik erbij. Sta je raar te kijken hoor. We hadden onze fietsen bij elkaar gezet, mijn afgeragde fiets stond er nog naast een eng lege plek. Zij moest zowel de fiets op slot zetten, als het displayschermpje eraf halen. Een los kettingslot erbij werd aanbevolen.

Mamarijke

Mamarijke

03-03-2011 om 11:05 Topicstarter

Verschil accu/batterij

Bedankt alvast.

Ik ben me verder aan het inlezen. Maar vroeg me af wat het verschil is tussen een accu en een batterij.

Wij wilden al gaan voor een gesloten kettingkast.

Puck

Puck

03-03-2011 om 11:47

Geen verschil

Batterij en accu is toch gewoon hetzelfde?

lennest

lennest

03-03-2011 om 19:53

Je eigen fiets ombouwen?

Er zijn sets op de markt om je eigen fiets om te bouwen naar een elektrische. Google maar eens op ombouwen fiets naar elektrisch. In ieder geval een stuk goedkoper dan een nieuwe fiets, tenminste als je zelf nog een goede fiets hebt!

soepstengel

soepstengel

03-03-2011 om 21:13

Ombouwen hebben wij ook naar gekeken

en onze fietsenmaker, die het dan voor ons zou doen heeft het ook helemaal voor onze zoon uitgeplozen. Hij wilde nml graag een omafiets en dan omgebouwd, in totaal zou het op 1350,00 euro uitkomen.( 350 fiets,800 ombouwset en ombouwkosten) Zij hadden echter toch het advies om het neit te doen omdat ze nergens duidelijk kregen hoe het nu zat met de garantie etc. Bovendien zijn de goedkoopste fietsen van Sparta even duur als een omgebouwde.

Mijn moeder fietst al jaren op een sparta ion en is nu aan haar 2de accu bezig, maar ze maakt ook echt heeeel veel kilometers!
Verder nooit wat met de fiets. Mijn vader ook niet, die wat minder fietst.

lennest

lennest

08-03-2011 om 11:54

Ombouwset

Ik bedoelde er mee te zeggen dat als je zelf nog een goede fiets hebt (heb ik dus), is ombouwen dan niet voordeliger dan een nieuwe elektrische fiets? Mijn fiets is nu een jaar of vier, tig-versnellingen, verende voorvork en dito zadelpen, een hoop snufjes; het was een dure fiets. Als ik deze wil inruilen krijg ik er hoogtuit 200 euro voor en de nieuwe met dezelfde toeters en bellen kost mij gauw 1.500 tot 1.750 euro. Dan maar liever een ombouwset van 350 euro? Als je toch een nieuwe fiets wilt, ja, dan is het verhaal heel anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.