Huis, Tuin en Keuken
Trijsje
14-07-2024 om 18:00
Elektrische fiets kopen
Ik wil een elektrische fiets kopen, voor het eerst. Ik heb me gister laten voorlichten in een goede winkel maar het duizelt me van keuzes, merken en prijsverschillen.
Kan er iemand simpel samenvatten waar ik op moet letten of eigen ervaringen delen?
Ik ga hem vooral voor woon-werkverkeer gebruiken.
Trijsje
30-07-2024 om 13:41
Hoi allemaal, ik heb een hele fijne nieuwe fiets. Niet elektrisch! Maar wel duurder dan ik ooit eerder deed, sportief model. Ik ga heel hard, het is net of ik wel een elektrische fiets heb, hahahaha.
Dank voor al jullie adviezen. Het besef dat ik veel minder ver hoef te fietsen naar werk dan sommigen van jullie en 'use it or loose it' hielp een hoop
Marianne76
30-07-2024 om 13:54
'use it or loose it' hielp een hoop
Fijn dat je nog even laat weten dat onze adviezen nuttig waren.
yasmijn27
30-07-2024 om 15:38
mijn man rijdt op een Stella. Met een Stella-winkel- en werkplaats hier in de stad een goede keuze. Eerst wel goed gekeken voor een duurdere van bijv Gazelle. Maar voor hem was het ook gewoon om mee naar het werk te gaan en daarvoor is een Stella echt prima. Ik weet zo niet welk type, maar in de aanbieding en toen viel de prijs ook wel mee.
Temet
30-07-2024 om 16:00
Leuk dat je nog even bericht hoe het is afgelopen. Een slimme keus, lijkt me. Nog los van de gezondheidsvoordelen: ook een dure 'gewone' fiets is vziw nog altijd stukken goedkoper dan een beetje knappe e-bike. En wordt minder snel gejat. Veel fietsplezier gewenst!
kenfan
02-08-2024 om 18:43
Trijsje schreef op 30-07-2024 om 13:41:
Hoi allemaal, ik heb een hele fijne nieuwe fiets. Niet elektrisch! Maar wel duurder dan ik ooit eerder deed, sportief model. Ik ga heel hard, het is net of ik wel een elektrische fiets heb, hahahaha.
Dank voor al jullie adviezen. Het besef dat ik veel minder ver hoef te fietsen naar werk dan sommigen van jullie en 'use it or loose it' hielp een hoop
Goh, dat klinkt goed. Mag ik vragen welke fiets je gekocht hebt?
kenfan
02-08-2024 om 18:49
Alysa schreef op 15-07-2024 om 10:28:
Ps: mocht budget belangrijk zijn, op marktplaats wordt ook veel goede electische fietsen aangeboden van senioren omdat ze stoppen met fietsen.
Wat grappig. Man en ik hebben een jaar of tien terug onze toerfietsten overgenomen van senioren die overgestapt waren op een electrische fiets.
Ik taal er nog niet naar. Al bleek dat op onze vakantiebestemming dat we wegens onze leeftijd bijna overal een riante korting kregen. Ik heb mijn ijdelheid maar even opzij gezet, al stak het wel dat er niet naar mijn ID gevraagd werd
Trijsje
02-08-2024 om 21:33
kenfan schreef op 02-08-2024 om 18:43:
[..]
Goh, dat klinkt goed. Mag ik vragen welke fiets je gekocht hebt?
Liv Allure CS3 !
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.