Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kaboutertje

kaboutertje

06-03-2011 om 22:08

Elektrisch sigarettenmachine???...

hallo allemaal.

weet iemand waar ik een elektrische sigarettenmachine kan kopen in een winkel.in amsterdam??? ivm.bezuinigingen...wil ik nu zelf sigaretten maken.
ik heb nu eentje wat je met de hand moet doen..maar dat vind ik wat minder.
en ja stoppen is natuurlijk nog beter..maar op dit moment,even niet...en de prijzen van sigaretten zijn ook omhoog gegaan...daarom wil ik ze zelf maken...veel goedkoper...
op internet kwam ik een winkel tegen die ze ook verkoopt...maar ik wil liever in de winkel kopen .

alvast bedankt!...

groetjes kaboutertje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch

(sorry ik kan het niet laten)

Je zou ook, ipv stoppen met roken, de helft kunnen gaan roken.

Stel je rookt 20 sigaretten per dag, dan zou je kunnen zeggen ´ik draai 10 sigaretten´ die leg je dan neer en denk dan ´Deze tien mag ik allemaal vandaag oproken´

(door juist te denken in wat WEL mag, is het gemakkelijker dan dat je denkt in wat niet mag)

Zo volhouden, evt. kun je later 7 sigaretten...enz enz..

Ik heb, om te stoppen, smerige sigaretten gekocht en me voorgehouden dat ik een paar trekjes mocht als ik de behoefte had.

Ik rookte dan 2-3 trekjes in de keuken, staand, onder de wasemkap en binnen een week was ik van het roken af (ik rookte 20 (+) sigaretten per dag.

Je houdt bergen geld over, toen ik een paar maanden na het stoppen voor een schoenenzaak stond en me vergaapte op een paar prachtschoenen (die ik toch wel prijzig vond) bedacht ik me dat ik, van het geld dat ik uitgespaard had met roken wel 2 paar kon kopen.. (wat ik gelijk ook heb gedaan )

Succes, jij kunt het ook, wedden!?

bertje1

bertje1

08-03-2011 om 08:01

Haha stoppen

open deur maar is dat niet goedkoper? iedereen kan stoppen als ie maar wil!

Puck

Puck

08-03-2011 om 08:53

Bertje1, lezen

Ik ben het op zich wel met je eens en dat was ook mijn eerste reactie tot ik de hele posting las. Lezen is kennelijk niet jouw sterkste kant Dit schreef kaboutertje namelijk in de openingsposting: en ja stoppen is natuurlijk nog beter..maar op dit moment,even niet...

ishtar

ishtar

08-03-2011 om 10:08

Maar

wegen de kosten van zo'n elektrisch apparaat dan wel op tegen de besparing? Hoe lang 'moet' je doorrroken om hem 'eruit te hebbben'? Is 'stoppen, nu even niet' niet eerder afgelopen?
Overigens draaide mijn tante zelf haar shaggies, deed ze een uur over en deed dat juist daarom: dan rookte ze er minder

Fiorucci

Fiorucci

08-03-2011 om 19:13

Kaboutertje

Een echte sigarenhandel heeft vast wel zo'n apparaat.

Gewoon met de hand

Als je niet wilt bestoppen EN je wilt bezuinigen, dan zou ik geen duur electrisch apparaat gaan aanschaffen, dan ben je al weer een jaar verder voor je de kosten er uit hebt (en nog een extra smoes om niet te hoeven stoppen).

Gewoon pakkie shag en vloeitjes. Voordeel is dat je dan op een moment dat je iets in je handen wilt hebben (en normaal een sigaret zou opsteken) je al eerst iets in handen HEBT om te maken. En dat je in de tijd dat je nu 2 stinkstokken opsteekt er dan maar 1 opsteekt.

Mocht je gene hebben over shag, mooi zo, dan zijn er meteen gelegenheden waar je dan geen stinkstok meer opsteekt.

Ga haken

Een sprei haken (evt. met nicotinepleisters) is ook erg stress-reducerend.

Monet

Monet

09-03-2011 om 09:56

Tops (ot)

Daarom werden vroeger ook de ramen wekelijks gelapt! (zie andere draad)

Gewoon shag

Ga gewoon over op shag. Ik probeer al tijden te minderen en de enige manier waarop me dat lukt is door ervoor te zorgen dat ik alleen shag in huis heb. Want voor een shagje draaien moet je gewoon even de tijd nemen, en daarna ga je pas roken. Als ik een pakje sigaretten heb liggen steek ik de een na de andere op.
Sigaretten koop ik alleen als ik uitga of naar een feestje ga, of andere openbare dingen, want shag in het openbaar vind ik zo oenig.

Pluk53

Pluk53

10-03-2011 om 13:21

Shag + blauwe rizla

4 voordelen:
- goedkopere tabak
- je bent wat tijd kwijt met rollen, en steekt ze minder snel achter elkaar op (hoewel met wat oefening draai je in 10 seconden een sjekkie)
- een sjekkie brandt trager als je er niet aan "trekt" (gaat zelfs uit); je krijgt dus meer "rendement" uit een sjekkie.
- en door de rijstevloei krijg je meer inzicht in de teer en nicotine die je inhaleert .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.