Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eigen huis kopen na scheiding. notaris?

Hallo,

Ik ben pas geleden gescheiden en mijn ex en ik hebben besloten dat ik het huis zal kopen.

Ik koop ex uit, de hypotheek wordt verhoogd (gelukkig was er al notarieel een hoger hypotheekbedrag vastgelegd ivm een geplande verbouwing). Aan de hypotheek verandert dus alleen de tenaamstelling.

Wie weet hoe dit nu verder gaat? De hypotheekverstrekker geeft alleen maar aan dat ik niet naar de notaris hoef voor de hypetheek, maar hoe gaat dat dan met de eigendomsakte en zo?

Wie kan mij e.e.a uitleggen?

Bedankt alvast!
Marlies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

vziw zal je voor de overdracht toch naar de notaris moeten. En vergeet niet te regelen dat je ex door de hypotheekverstrekker uit de hoofdelijkheid ontslagen wordt, anders blijft hij aansprakelijk voor de hypotheekbetalingen.

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

21-10-2009 om 09:13

Oplichters en horror

Marlies:
De hypotheekverstrekker geeft alleen maar aan dat ik niet naar de notaris hoef voor de hypetheek, maar hoe gaat dat dan met de eigendomsakte en zo?"
Je hypotheekverstrekker is of dom, of een vi9eze vuile iop,lichter. In beid egevallen genoeg redenen om niet te tekenen, het geld niet aan te nemen, en zsm een andere te zoekn.
Je MOET namelijk naar de notaris, zowel voor een nieuwe eigendomsakte, als voor een nieuwe hypotheekakte die regelt dat je ex geen schuldenaar meer is. Je hypotheekverstrekker weet dit laatste waarschijnlijk heel goed, maar wil graag dat je ex schuldenaar blijft -minder risico.

Het horroscenario daarbij is, dat vervolgens zal blijken, dat de geldgever er niet mee akkoord gaat dat je ex ontslagen wordt uit de aansprakelijkheid, en dat je dus helemaal niet kunt uitkopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.