Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elfje

Elfje

14-06-2011 om 11:28

Efteling ravelijnshow: afrader

Afgelopen weekend waren wij in de Efteling. Daar is tegenwoordig ook een buitenshow, waar je van tevoren kaartjes voor moet halen in automaten. Nou het leek ons wel leuk dus kaartje gehaald voor de show van 17 uur.
Maar wat een matige show zeg, echt helemaal niks aan... Ze maakten gebruik van vogels waarvan er 1 het niet deed (durfde niet) en paarden die eigenlijk alleen heel hard rondrenden. Verder werd er toneel gespeeld, maar zonder praten, geluid was op band en het toneelspel was erg amateuristisch. Het zag er wel allemaal mooi uit qua aankleding, maar dat was ook het enige. En dat in zo'n mooie setting en onvoorstelbaar... Ze hadden iets zoveel mooiers kunnen doen.
En dan te bedenken dat we nog een keer in die leuke Joris en de Draak achtbaan hadden gekund
Ik ben over het algemeen een groot fan van de Efteling, en vind ook alle attracties er mooi en leuk, dus ik was oprecht verbaasd over het niveau van de voorstelling.
Dus mocht je nog plannen hebben die kant op, sla die show maar over Het is echt tijdverspilling.
En zijn er nog meer mensen die dezelfde ervaring hebben? Of zijn er ook mensen die de show echt goed vonden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

14-06-2011 om 12:09

Afknapper

Zelfde ervaring, ik vond het helemaal niks! Was ook liever nog een keer in Joris gegaan ))

mari39

mari39

14-06-2011 om 12:27

Ook een tegenvaller

vond ik, en man ook. De oudste zoon vond het wel gaan (8 jaar). De jongste (3,5) riep tegen de ruiter in het rode pak continu: "Dag sinterklaas" en bleef vol overtuiging zwaaien. Het had veel spannender gekund, en mij is ook niet duidelijk waarom het beneden de 6 jaar wordt afgeraden.
Het boek is overigens wel heel leuk en spannend, met prachtige kleurentekeningen, dat verhaal is ook veel uitgebreider en er gebeurt veel meer. (Ik snapte toen ook beter waar de show over ging moet ik zeggen)

Efteling

toevallig ga ik er morgen met dochter van 4 naar toe en ik was al niet van plan om naar Ravelijn te gaan, maar wat ik ervan op TV heb gezien, zou het me zowiezo niet trekken.
Ik hou niet van toneel op een band (was ook al een paar keer in theater geweest met band en dat was allesbehalve interactief of spontaan), maar ik kan me voorstellen dat daar voor gekozen wordt.

Wel leuk

Ik vind het leuk en hoewel zoon van 9 het inmiddels wel een beetje gezien heeft na 3 keer in vrij korte tijd, kan dochter van 6 er geen genoeg van krijgen. Zoon heeft het boek gelezen en ze hebben samen de serie gekeken, zelf heb ik een aantal afleveringen met een half oog meegekeken en zoon heeft me nog aanvullende informatie gegeven. Misschien scheelt dat, dan ken je het verhaal.
Ik vind het wel jammer dat er momenteel geen graffer meedoet, ik hoop dat die nog terugkomt.

Wat een flutboek zeg

We hebben het boek net gelezen en waren niet onder de indruk. Flutboek, oppervlakkig, niet uitgewerkt, maakte echt een afgeraffelde indruk.
Boek viel al tegen, dus als show ook al tegenvalt...mooie reden om Efteling dit jaar maar eens over te slaan (zeker na de laatste prijsverhoging).

elsje78

elsje78

15-06-2011 om 22:16

Ook niks

vond er niks aan, grotere teleurstelling was dat op onze dag de vliegende Hollander EN de droomvlucht buiten dienst waren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.