Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Efteling en wagenziekte en welke bus dan het beste?

Ja mensen, het gaat ervan komen... jongste wordt ingewijd in het sprookjesbos. Brabantse vriendin heeft kaartjes geregeld.
9292ov geeft via Den Bosch maar da's een half uur bus 168, Tilburg is 20 minuten.
Kan iemand me vertellen of dit lijnbussen zijn die nog tig keer stoppen of dat ze redelijk doorrijden. Hoeveel mestvaalten hebben een haltebord, dat is mijn vraag. Zijn het veel stops dan gaan we het niet redden met Den Bosch. Dat wordt zakjeswerk. Dan moeten we via Tilburg reizen.

Iemand recente ervaring? Welke bus raden jullie aan?

We reizen sowieso liever met de trein, auto was vorige keer raak na 20 km snelweg, daar heb ik ook geen zin in. Primatour kan ook niet want dan slapen ze de hele dag in de Efteling.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-10-2010 om 19:54

Fiets?

Is het wat om te fietsen vanaf station Tilburg? Dat is een kilometer of 12 zag ik op Google Maps.

rodebeuk

rodebeuk

09-10-2010 om 20:36 Topicstarter

Heb ik al een keer gedaan idd ijsvogeltje

Goed idee. Ik kwam er net zelf ook op . Kinderen houden niet van fiets in de trein dus die begonnen al te piepen, maar ik kan ze de keus geven. Het is morgen ook nog NS-slechtweer-oefenzondag dus we moeten overstappen. Hmm....

Een tijd geleden had ik een cursus in het Eftelinghotel, dat was idd een leuke fietstocht. Met de OV-fiets op kosten van de zaak (toen nog). Erg leuk zelfs want een vriendin fietste met me mee zodat ik de weg niet hoefde te zoeken. Inderdaad, ook de vriendin van de kaartjes.

Aan de andere kant, 12 km moeten de jongens kunnen redden zonder helemaal ziek te worden.

Yta Chalne

Yta Chalne

09-10-2010 om 21:15

Efteling en wagenziek

Even een andere tip: ga niet, echt niet, in Villa Volta met je wagenziektekinderen. Ik heb er ook last van, en het heeft twee jaar terug bijna twee uur geduurd voor ik weer normaal verder kon in de Efteling.

Guinevere

Guinevere

09-10-2010 om 21:26

Ander merk reispil?

Kun je wellicht een ander merk reistabletten proberen? Ik heb hier Frans spul liggen, ik heb nog nooit iets gemerkt van slaperigheid. Dus wie weet is er gewoon zoiets te koop in Nederland, dan kun je lekker toch met de bus. Want 2 keer 12 km fietsen is wel 24 km fietsen, plus een hele dag door de Efteling sjouwen!

merene

merene

09-10-2010 om 21:40

Tilburg

Ik zou vanaf Tilburg reizen met de bus. De bus rijdt rechtstreeks naar de Efteling en rijdt niet over allerlei dorpen. Hoe de bus in Tilburg rijdt weet ik niet, maar ik verwacht dat het wel meevalt.
De bus vanaf Den Bosch rijdt wel via verschillende dorpen.

rodebeuk

rodebeuk

09-10-2010 om 21:51 Topicstarter

Ok bedankt allemaal

Guinevere, 24 km fietsen zou voor mij juist de puuuure ontspanning zijn in deze heerlijke herfstluchten..

Ik denk dat het om praktische redenen de bus uit Tilburg gaat worden.

Zeer bedankt voor de Villa Volta waarschuwing. Oorspronkelijk zou ik alleen met jongste zijn gegaan en puur sprookjesbos hebben gedaan, maar ze hadden nog twee extra gratis kaartjes, dus iets wilds zal er wel bijkomen.

rodebeuk

rodebeuk

09-10-2010 om 22:27 Topicstarter

Hahaha

mensen, ik wil nu naar bed. Beukman ligt er al in en we moeten morgen om acht uur de deur uit. Maar nu moet ik dus de hele nacht opblijven om jullie waarschuwingen te lezen?

Grrmmblpfff - ik had dit draadje veel eerder moeten starten.
Bah, daar baal ik nou van!

Puck

Puck

09-10-2010 om 22:29

En nog een tip

Ga NIET in het grote schommelschip, daar werd ik hartstikke misselijk van.
En zo blijft alleen het sprookjesbos over. LOL
Mijn ervaring is dat achtbanen in combi met wagenziekte wel vaak goed gaan, maar dingen die veel dezelfde beweging maken (zoals die ellendige theekopjes en dat schip) of waar je je niet kunt oriënteren op de omgeving (Villa Volta, vogel Rok) niet aan te bevelen zijn. Gelukkig blijven er dan genoeg leuke attracties over. Zelf ben ik helemaal weg van droomvlucht, zoooo leuk.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-10-2010 om 22:59

Pfff theekopjes??? whahahah

punt 1: gewoon met de bus vanaf tilburg die rijd rechtstreeks zonder andere stops.

punt 2: theekopjes??? whahah dat zijn kookpotten van monsieur kanibaal

punt 3: zelfs waren zieke kinderen kunnen over het algemeen wel in de atracties, idd is villa volta een uitzondering.

Brabantse

Brabantse

10-10-2010 om 08:54

Mestvaalten (ot)

klinkt erg denigrerend

Minet

Minet

10-10-2010 om 10:07

Uitdrukking

De stoptrein stopt hier ook gewoon bij elke mesthoop, en dat is niet in brabant!

Carmen

Carmen

10-10-2010 om 14:37

Den bosch

Vanaf Den Bosch rijdt er een rechtstreekse bus, en een "gewone" bus. De gewone is inderdaad niet aan te raden.

Carmen.

Nasha 1st

Nasha 1st

10-10-2010 om 14:52

Theekopjes/kookpotten 1 pot nat

ze doen allemaal hetzelfde en leveren een dronken Nas op, dank u beleefd, ik stap er niet meer in.....

Janna3

Janna3

10-10-2010 om 17:33

Hier

heb ik me maar neergelegd bij spugende kinderen en ga ik nooit meer zonder plastic bakken/zakken/snoetenpoetsers op reis. Als ze de auto/bus uitkomen is het over, terwijl ze veel langer suffig blijven als ze iets slikken. Zelf maken ze er ook geen punt meer van. Bij de Efteling zijn voldoende prullenbakken! Bij de oudste is het inmiddels over, bij de anderen nog niet. Het is nu eenmaal zo. Wij waren vroeger ook altijd wagenziek...

Als ik goed gelezen heb ging je vandaag, maar nog even een tip voor andere Efteling-gangers,pas op met simpele draaimolens, worden wij heeeel beroerd van. Villa Volta ook niet doen (man kwam daar grijs uit). Achtbanen kunnen prima, duurt te kort om ziek van te worden.

rodebeuk

rodebeuk

10-10-2010 om 19:35 Topicstarter

Niet denigrerend bedoeld joh!

Die mestvaalten zijn bij ons een staande uitdrukking om het verschil tussen een snelservice en een bus die veel stopt, draait en optrekt aan te geven. Dat laatste daar worden mijn jongens heel erg misselijk van.

Zelfde gaat ook op voor een treinlijn. Ook daar vragen we bij hoeveel mestvaalten ie stopt. Niet vanwege de misselijkheid maar vanwege de snelheid van de verbinding.

Toevallig heb ik zowel privé als werkgerelateerd een zwak voor het Brabantse dus ik denk ik zet het even dubbel en dwars recht...

Guinevere

Guinevere

10-10-2010 om 21:14

Ben je geweest? en vraag over wagenziek/attracties

Ben je nu vandaag geweest, Rode? En is alles goed gegaan?
En ik wil graag nog weten hoe erg het kan zijn, een kind dat inderdaad gevoelig is voor wagenziekte, in combi met die attracties. O ja, hij heeft ook nog een lichte stoornis in zijn evenwichtsgevoel. Is evenwel van plan om alle achtbanen 3 keer in te gaan. Gaat dat werken? Helpt een wagenziektepil ook in de 8baan?

rodebeuk

rodebeuk

10-10-2010 om 21:27 Topicstarter

Geweest

Het was erg druk. Mijn man en ik (lage drempel voor dit soort toestanden, gaan normaal op een dag als vandaag de natuur in) zijn helemaal kapot van alle indrukken. Wat een mensen, wat een mensen.

Die kinderen van ons hadden het prima want we hebben heel rustig aan gedaan. Ze waren heel knuffelig na afloop en hadden vage lichamelijke kwaaltjes (buikpijn, pijn in de voet) die wij maar pedagogisch hebben genegeerd. Veel prikkels gehad. Slapen nu allebei als een blok.

Ik kan echt niet raden hoe het met jouw zoon zou lopen Guinevere... hmm... wat ze hierboven al zeggen, een achtbaan is te snel om misselijk te kunnen worden.

Wagenziekte geen probleem, bus reed keurig rechtdoor. Zoon van 5 vond alles met wagentjes eng, oudste is nog in een paar dingen meer geweest maar ook niet zoveel.

Nee, haha, je zult er zelf naartoe moeten! Oh ja, voor de OV-ers: voor luttele 3 euro heb je een Brabantse dalurendagkaart. Koopje! Te krijgen bij de chauffeur. En Brabant is groot... en mooi

Het was vooral zulk mooi weer, echt indrukwekkend. En het was erg gezellig met mijn Brabantse vriendin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.