Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ilva

Ilva

19-05-2010 om 14:08

Een week geen keuken, wat eten we

Volgende week gaan ze onze keuken slopen en de week erna zit de nieuwe keuken er pas in. We zitten dus een week zonder keuken. Dus de vraag is: wat eten we. Als het mooi weer is kunnen we natuurlijk wel bbq-en of eten maken op de scottelbraai. Maar bij slecht weer is dit toch minder. Nu heb ik nog wel m'n combi-magnetron. Wie weet iets simpels, maar lekker wat we kunnen maken. We zijn met z'n 5-en. De kinderen zijn onder de 10 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van alles uit magnetron

Een keertje kk-lasagne, kk-pannenkoeken, kk-poffertjes, patat bakken, stoomaardappelen met rauwe andijvie en spekjes (uitbakken in magnetron) witlof uit de magnetron met ham/kaas, erwtjes uit magnetron met zo'n kk-hamburger, broodjes met rookworst, enz.

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2010 om 14:39

Brood

brood
soep met brood
brood met soep
friet (evt van de frietboer)

Mijn idee: het is al een puinhoop door die verherbouwing, maak het jezelf dus makkelijk.

Sluit me aan bij tinus

Je kunt wat magnetrondingen doen, maar maak het jezelf vooral makkelijk: afhaalpizza, chinees, patat, soep met brood... 't is maar een week, dan maar een weekje onverantwoord!

En sla/salade.

elke dag. Sla. Bij de friet, bij de pannenkoeken, bij de pizza. En niet bij de loempia, want daar zit al groente in, toch? Of maaltijdsalade met brood (lekker, met peulvruchten uit blik of zo. Of dingen met hamreepjes of gerookte kip erdoor. Allemaal panloos te bereiden. Stevig brood erbij & klaar is kees. Nee, 7 dagen, da's prima te doen lijkt me.

Ingrid

soepstengel

soepstengel

19-05-2010 om 18:28

Nu vast

een pan macaroni/nasi/bami maken en invriezen?
En een keer brood met soep/friet/pizza dan ben je al een heel eind.

angela

angela

19-05-2010 om 19:30

Week menu

In het weekend nodig je jezelf gezellig ergens uit (ouders? schoonouders, vrienden, buren?)
Verder maak je vantevoren 2 maaltijden alvast klaar, bijv macaroni en een keer nasi ofzo. Dat vries je in.
Salade erbij, klaar. Dan nog een keer bbq en. Een dagje soep en dan is de week alweer zo'n beetje voorbij. Sterkte!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-05-2010 om 21:50

En als je voor de afhaal gaat

dan maak je toch gewoon iedere dag een hele grote fruitsalade?

Invriezen

kook deze week elke dag wat extra en vries het in.
en verder ,een dagje brood,een dagje soep,een keer afhaal ,salade erbij en klaar.

Vooral niet teveel moeite doen

Ik houd zelf erg van lekker en goed eten, maar de keren dat ik nu als onderdeel van een grote verbouwing een week of langer (het langste was een week of 6 in onze wilde tijd) geen beschikking had over een keuken (ook geen spoelbak!) heb ik echt niet elke keer erg verantwoord een salade erbij zitten maken. Ik weet niet of je geacht wordt mee te klussen/werken, maar dan kun je je tijd gewoon beter besteden. Het scheelt ook afwassen - maar misschien heb jij wel een gootsteen? Pizza eet je zo uit de doos, patat zo uit het bakje van de cafetaria, enz. Dat telde bij ons ook wel mee.

Hier 4 weken

geen keuken gehad, we hadden wel een magnetron met ook een oven functie. Dus we hebben alle maaltijdsalades van AH en alle kant en klare overschotels gegeten. Verder haalde we elke week iets bij de chinees/indo/turk en aten we eens per week bij buren, vrienden en familie.

Ik moet zeggen dat na 4 weken je alles wel een paar keer gehad hebt en dat het je neus uitkomt, maar dan is het een waar feest als je weer eens zelf een eigen gemaakte maaltijd kan eten, heerlijk !

Lol lorwyn.......'kook de rijst'

Tja, da's nou weer lastig zonder fornuuis....

je kunt ook lekkere maaltijdsalades maken met peulvruchten (uit pot of blik!). Witte bonen doen het heel goed met tonijn en peterselie, bruine met salami, olijven, tomaatjes, ui en een dressing van zure room of mayo/yoghurt met wat peper, zout en bonenkruid...hmmm...heerlijk, met dit weer! Met kikkererwten kun je ook van alles doen. En als je een waterkoker hebt kun je natuurlijk ook al snel iets met couscous.

Ingrid

Ilva

Ilva

21-05-2010 om 23:36

Bedankt

Bedankt voor de tips. Invriezen wordt ook moeilijk omdat de hele keuken leeg gaat. Vriezer is dus ook verdwenen. Koelkast ook maar we hebben nog een campingkoelkast. Hopelijk is het weer goed dan kunnen we wel wat buiten koken (bbq, scottelbraai).

En brood met soep, daar dacht wij ook al aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.