Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

29-07-2016 om 21:33

een t-shirt op 95 graden....

Ik haal vanmiddag de wasmachine leeg. Vol met witte handdoeken, eens in de zoveel tijd de machine weer eens op 95 graden gezet, schijnt goed te zijn voor de machine en misschien ook wel voor de handdoeken. Tussen de katoenen handdoeken zit een wit shirt met een mooie print, natuurlijk als je op 95 graden wast! Ik denk: o, nee, en vermoed dat het t-shirt in plaats van damesmaat M nu maat 116 is, maar het tegendeel is waar! Het shirt is brandschoon, en heeft nog gewoon maat M en de print zit er ook nog op. Pff... Ik heb een keer mazzel!
Heb namelijk ook wel eens een rood shirt in de witte was gehad, mooi roze is niet lelijk! Een zwembroek in de wasdroger; dat gaat echt niet goed. Panty's vergeten in een waszakje te doen: heb je ooit 6 paar panty's los in de machine gehad? Ik wel, het wordt een bal, gemaakt van panty's; leve de pantypuzzel. En nu nog de stapel weessokken een keer compleet krijgen.
De was, bij mij gaat het niet altijd goed!

bieb63

bieb63

29-07-2016 om 23:41

Haha

Ik ken het, dat soort 'missers', Maar soms gaat het onverwacht goed.

haha

heel herkenbaar fijn dat het goed is gegaan!

mijn dochter had ooit een witte broek met veel zakken er op. Ze had op het kinderdagverblijf een prachtig rood papieren servetje gekregen en die in een van de zakken op de onderkant van de broek gedaan, die ze normaal niet gebruikt. De hele witte 40gr was roze... argh!!! dat zijn dingen waar je eigenlijk een 'undo' knop voor wil hebben op je wasmachine.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

30-07-2016 om 11:06

Bijna in tranen

Ik heb eens een nieuwe donkerblauwe trui aangezien voor een donkerblauwe handdoek, en mee gewassen op 60 graden en daarna in de droger. Hij was niet gekrompen maar wel helemaal 'touwig' geworden en vormeloos lelijk ;-(

Brianna F

Brianna F

30-07-2016 om 11:38

Heel erg

Ik draai ook regelmatig een machine op 95 graden tegen vetluis. Was ik de keer erna vergeten de temperatuurknop terug te draaien toen ik de lievelingsknuffel van mijn dochter erin deed. We zijn nog net niet gebrouilleerd, maar het was een drama.

Lucerna

Lucerna

30-07-2016 om 12:58

ook, maar wel gekrompen

Heel lang geleden had ik een bijzondere trui. Mijn oom had hem speciaal gedrukt met een cliché dat hij had gebruikt om een serie T-shirts voor een bijzondere gelegenheid te drukken. Ik had dus een unieke trui. Helaas had mijn moeder hem per ongeluk bij de 95-gradenwas gedaan en toen had ik een poppentruitje.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-07-2016 om 16:01

Crocs

Ik had wat handdoeken in de wasmachine zitten. Crocs van echtgenoot waren smerig, dus die er ook alvast bij gedaan. De dag erop nog wat keukendoeken erbij en toen vergeten dat die Crocs erin zaten en m lekker op 95 graden gezet. Daar konden die Crocs echt niet tegen

zebra

zebra

30-07-2016 om 17:10

ook vergeten servetje

uit mijn mooie witte broek te halen. Was niet voor herhaling vatbaar want broek zag er niet meer uit!

Trouwjurk op 90 graden

Ik besloot een paar dagen voor mijn bruiloft mijn trouwjurk nog even te wassen. Het was een wit zomerjurkje, geen Say Yes To The Dress geval van zijde en organza, maar toch. Toen de wasmachine klaar was zag ik pas dat ik net als Brianna vergeten was de temperatuur terug te draaien, hij stond nog op 90 graden. Met trillende handen haalde ik de jurk uit de machine maar hij was nog helemaal goed!

skik

Terpetine

Ik heb ooit eens een doekje waar terpetine op zat bij de handdoekenwas gedaan. Heel de was stonk natuurlijk naar de terpetine en dat deden alle wasjes van de vier weken erna ook........

En het erge was dat ik het doekje er ook nog expres had ingestopt, met de gedachte dat ik het dan nog eens kon gebruiken en het toch niet in de schuur moest liggen stinken. Weer wat geleerd.......

die trouwjurk op 90 graden

dat klinkt toch best spectaculair. Zo'n kwaliteit, dat belooft wat

(ik ben nu best nieuwsgierig waarom je hem voor de trouwdag ging wassen, had-ie in een rokerige ruimte gehangen of zo?)

bromvlieg

Nee, het jurkje was nog gewoon schoon want net uit de winkel, maar ik was ook 37 weken zwanger, dus nesteldrang. Vandaar die wasbeurt.

skik

ha ja

nesteldrang. Tjonge, nostalgie!

broek

Een paar dagen geleden zat er bij de gekleurde was een nieuwe donkerblauwe bermuda van man. Van de markt, had hem beter een keertje apart kunnen wassen. Want ja, hij gaf behoorlijk af. Gek genoeg alleen op een oude naturelkleurige katoenen broek van mij, die onder de blauwe vlekken zat. Ik baalde, broek is acht jaar oud maar zeer favoriet. Heb broek direkt weer in de wasmachine gedaan en op 60 graden gewassen met een flinke scheut chloor. Broek weer schoon, wel een tintje lichter .

Kelly

Kelly

05-08-2016 om 00:39

Nieuwe hemdjes

Op vakantie heb ik nieuwe zwarte hemdjes gekocht. Omdat ik nieuwe kleding meestal voor het aantrekken in een bakje zet met koudwater en azijn, heb ik ze niet gedragen op vakantie.

Eenmaal thuis in koudwater en azijn, binnen een no time was al het water pikzwart.

Iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ze niet meer zo erg afgeven? Durf ze nu niet bij mijn andere donkere was in de wasmachine te stoppen.

Of heb ik een grote miskoop gedaan?

Soms idd geluk

De combinatie droger en zwembroek was bij mij, gelukkig, wel een succes!

Tango

Tango

13-08-2016 om 16:09

Nee hè!

Ben nog bezig met de vakantiewas. Tot nu toe was alles goed gegaan maar net dus niet. Een lichte was gedraaid met daarbij een bikini van dochter met felblauw erin. Dacht dat dat niet af zou geven, maar wel dus. Enkele cremewitte kledingstukken hebben nu een blauwe gloed, waaronder een nog redelijk nieuwe driekwart broek. Nu maar weer in de machine gegooid met een scheut chloor erbij. Dan maar helemaal wit i.p.v. wit met een blauwe waas erover. Ben benieuwd hoe het eruit komt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-08-2016 om 00:00

Uh dat chloor

Wat gebruiken jullie dan? Echt chloor? Of de glorixachtige voor de wc.

Heb al een jaar een bakje staan met daarin mijn favoriete witte zomerjurk, onder de zinnebrandcremevlekken. Wil hem graag met chloor in de wasmachine doen maar durf niet zo goed...

Tango

Tango

15-08-2016 om 11:35

Glorixachtige

Inderdaad gewoon dat glorixachtige voor de wc. Dikke bleek heet het eigenlijk.
Inmiddels al 2 keer toegepast. De eerste keer met die blauwe waas ging het prima. Daarna had ik weer een pechwas, met zwarte vlekken van een broek van dochter op een oranjeachtig hemdje. Werkte ook, alleen bestond het hemdje uit 2 soorten stof en is het ene deel nu wat lichter dan het andere. Staat wel bijzonder eigenlijk
Zou het dus zeker proberen met die witte jurk. Moet wel lukken en mijn idee was: verpest is het nu toch al, dus erger kan bijna niet. Je draagt hem nu toch ook niet.

Tihama

Tihama

15-08-2016 om 12:23

Fleuril

Een vraagje: ik zag reclame van Fleuril dat ervoor zou zorgen dat alle pluisjes van je kleding verdwijnen.
Voor ik dat spul ga kopen: heeft iemand het al uitgeprobeerd? en zoja, werkt het?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-08-2016 om 12:53

Dankjewel Tango

Ik ga het proberen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.