Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Agnet

Agnet

01-03-2009 om 20:10

Een stoompan is dat wat?

Ik was eens aan het kijken in de rentepuntenwinkel van mijnheer Postbank. Ik heb punten zat en ben bijna jarig. Nu zie ik daar de Philips Stomer staan, is dat nou handig? Ik heb altijd ruimtegebrek op het gasfornuis, dus als ik dingen kan stomen zal dat vast schelen. Ik kan ook nergens vinden hoeveel er nou in kan, een pond rijst, is dat te doen? En dan ook nog bijvoorbeeld een pond boontjes? Of is dat veel te veel en is zo'n ding bedoeld voor kleine gezinnen?

Dit is de link:

https://rentepunten.ing.nl/detailProduct/detailPage.jsp?channelid=13427

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

02-03-2009 om 14:36

Mijn 2e

Ik heb ondertussen mijn 2e (1e bijna 10 jaar gebruikt) en ik wil niet meer zonder. Vraag me niet hoeveel erin kan, maar ik kook soms voor 2x aardappelen (= dan 6 personen). Pak rijst kan in de mijne ook makkelijk in (zit een apart rijstbakje bij).

Wat ik het voordeel vindt, je kunt het vast voorstomen. Aardappels 15 minuutjes en dan vlak voor dat manlief thuiskomt dan zet ik hem nog eens 10 minuutjes aan. Ook kun je aardappels en groente tegelijk koken.
Ik wil hem niet meer missen.

Jessica

Ellen Wouters

Ellen Wouters

02-03-2009 om 17:03

Maar waarom een apparaat?

Wij stomen regelmatig, met van die bamboe stoommandjes uit de toko. Lekker en ook daarbij kun je verschillende bakjes boven op elkaar zetten.

Wat is de toegevoegde waarde van zo'n apparaat? Het lijkt mij een groot ding dat dan of op het aanrecht, of in de kastjes veel plek staat in te nemen. Weer een apparaat erbij. En het is ook veel duurder dan bamboe mandjes.

Is het dan zoveel handiger of zo?

Tja

Ik ben zelf niet stekkerig, dus ik heb een stoompan die gewoon op het gas moet. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik hem jaren nauwelijks heb gebruikt, nu weer vrij veel voor groenten, dim sum, en vanmiddag heb ik er een kwee lapis in gemaakt, mjam. Ik begrijp jouw redenering wel. Soms heb je zo veel potten en pannen op het vuur staan dat een aparte elektrische pan wel uitkomst zou bieden. Ik heb er echter geen ervaring mee. Wel een staan kijken bij zo'n rijststomer, maar ik heb er geen 30 euro voor over. En wat Ellen zegt, weer een los ding in de kast.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2009 om 01:13

20 euro

Wij zijn overstag gegaan omdat we zoveel rijst eten dat het zinvol is om een rijstkoker te hebben. In het stomen van groente e.d. moet ik me nog verdiepen. Ik heb twee weken geleden een stoompan voor 19,95 bij Blokker gekocht.

Agnet

Agnet

04-03-2009 om 14:02

Ik twijfel nog

Ik ben er nog niet uit, het is inderdaad weer een hoop ruimte in een keukenkastje en die ruimte heb ik eigenlijk niet. Overigens is die van Kaaskopje wel een stuk goedkoper dan degene die ik had gezien bij de Postbank (rentepunten en 42,50 excl. verzendkosten).

Katja

Katja

07-03-2009 om 20:45

Ik heb een standaard regel voor mezelf:

als ik twijfel, doe ik het NIET. Ookal weet ik niet waar de twijfel vandaan komt, de ervaring leert me dat mijn twijfel altijd gegrond is, en dat de broek/pan/schoenen/tas/man uiteindelijk niks voor me is.
Katja

Agnet

Agnet

08-03-2009 om 14:36

Haha katja

volgens mij zit er een heel verhaal achter de twijfel omtrent de man

Je hebt wel gelijk, bij twijfel moet ik het ook niet doen. Ik ga eens kijken of ik van iemand zo'n ding kan lenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.