Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Winkelvriendin

Winkelvriendin

21-01-2011 om 11:31

Een passend blousje?

Ik heb m'n vriendin overgehaald om te gaan met winkelen... ze heeft namelijk echt blousjes o.i.d. nodig! Normaliter winkelt ze 't liefst alleen, omdat ze er altijd zwaar gefrustreerd van wordt. Ze is al blij als iets überhaupt past! Ze heeft mt 48 omvang (grote borsten en flinke buik), maar smalle schouders... dus dan zitten die blouses steevast te ruim bij haar schouders. Wie weet wat voor model dan past? En waar heb je dan een beetje keuze?
Ik zou 't leuk vinden als zij nou ook eens slaagt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

21-01-2011 om 11:44

Vermaken

ik heb zo'n probleem bij mijn heupen.
Is er wellicht in de buurt een kleermaker die het kan versleutelen?

Ik breng mijn broeken er met kaartjes en al heen om te laten verbouwen.
Wellicht is dat ook mogelijk met blousjes. Het is meer werk, maar je hebt daarodor wel goed passende kleding.

Margriet*

Margriet*

21-01-2011 om 12:11

A lijn

is denk ik het mooiste (ik heb zelf maat 40/42) dus spreek maar uit ervaring van wat ik op mij heen zie. Ik zou ook niet zo snel voor een blouse kiezen maar meer voor tricot.
Ff voor je gegoogled http://www.mateloos.nl/?fashion/409/ksb_detail maar Miss Etam heeft ook grote maten weet ik.

En bij ms mode?

Daar hebben ze ook grote maten toch? Het lijkt me dat ze niet de enige is met dit vraagstuk.

Winkelvriendin

Winkelvriendin

21-01-2011 om 16:18

Aanvullend...

Misschien moet ik er even bij zeggen dat mijn vriendin niet bepaald het type (bloemetjes)jurk/blousje is... Ze is best stoer. Liefst een (spijker)broek met een blousje/trui/shirtje... Ik denk dat een tuniek al niet bij haar past... en bij de collectie van M&S mode/Mateloos zie ik vooral veel vrouwelijke details. Daar zou ze eerder slagen voor 'n basisstuk (waar ze al blij mee is, dus daar gaan we toch maar even kijken).
Eigenlijk zou ze goed slagen op de herenafdeling... maarja, dan heb je dat schouderprobleem natuurlijk helemaal... en ik denk dat de pasvorm wel getailleerd moet zijn...(?) Moeilijk dus, een herenoverhemd in een damesblousjesmodel...

Puck

Puck

22-01-2011 om 13:40

Speciaalzaak

Zou ze ook niet goed kunnen slagen bij een winkel speciaal voor grotere maten?

Ely

Ely

22-01-2011 om 21:56

Mijn rubensiaanse vriendin....

deed mij versteld staan met haar 'geheim' van goed gekleed ondanks lastige proporties: positiekleding :o)) Bij haar gaan blousjes ook altijd 'kieren', daar is positiekleding ook beter op voorbereid. Natuurlijk is niet alles geschikt maar wie weet.... het is natuurlijk wel een beetje ...uh... out of the box :o)

Winkelvriendin

Winkelvriendin

23-01-2011 om 18:46

Ely, goeie tip!

Vandaag zijn we best wel geslaagd... en inderdaad op de afdeling positiekleding! Daar zou je zelf niet aan denken (of je durft er niet aan te denken!), maar voor haar postuur is het perfect... Mooie shirtjes zonder brede schouders, maar wel genoeg ruimte voor borsten en buik. En nou 'ns niet te strak en/of te kort. Ja, out of the box, dat best wel. Ze durfde er ook niet zelf tussen de rekken te snuffelen. Maar goed, gelukkig valt er online ook genoeg te vinden.

Online

Ken je deze sites voor (oa) positiekleding:
www.mom2be.nl.
www.ikenmijnkind.nl
En www.esprit.nl heeft ook positiekleding.

Ely

Ely

23-01-2011 om 22:37

Lekker snuffelen...

tussen die rekken... ik hoop dat ze snel ootb durft te gaan :o)
leuk om te horen dat ze wat heeft kunnen vinden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.