Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pleun

Pleun

26-04-2010 om 18:42

Een muis op mijn balkon

Toen ik onlangs op ons balkon van het zonnetje zat te genieten ontdekte ik een heel schattig muisje op mijn tuintafeltje.
Voordat ik hem goed had kunnen bekijken was hij alweer verdwenen.
Toen ik dat later tegen mijn man vertelde vond hij dat helemaal niet zo schattig en besloot dat we voortaan onze balkondeur niet meer open kunnen laten zonder de hordeur. Maar is dat nou zo, komen muizen echt naar binnen in een onbewaakt ogenblik? Bij navraag bleken mijn buren ook al muizen hebben gezien. Moet ik hier nog wat aan doen of gewoon lekker laten zitten? En kan ik mijn deuren en ramen nog gewoon open laten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

26-04-2010 om 19:18

Die muis

komt echt niet door de voordeur. Daar hebben ze andere weggetjes voor.
Kan me voorstellen dat je man het niet grappig vond, muizen zijn vieze beesten.

Femke:-)

Femke:-)

26-04-2010 om 19:42

Whahaha

Ik vind muisjes ook schattig hoor, maar niet in mijn woonkamer. Die komen echt niet door de deur naar binnen...die zoeken spleetjes (waar isolatie in zit) en hoekjes waar voer ligt..

Wat je dus beter kunt doen, is zorgen dat alles wat eetbaar is, niet in de buurt van je huis komt. Dus bv vogelvoer, voer van huisdieren ed..niet op de grond zetten. Goed afsluiten. Gooi ook geen oud brood in je voortuin ofzo....Sommige mensen denken goed te zijn voor de vogeltjes enzo, maar beseffen niet dat ze daarmee ook ongedierte in de wijk halen.

Ik zeg niet dat dat ook bij jou het geval is hoor...helemaal niet. Want dat schattige muisje komt misschien wel op het vogelvoer van je buurman af

Een deur open of dicht zal echt niet helpen hoor.

Groetjs Femke

Pleun

Pleun

27-04-2010 om 07:55

Hoe raak ik ze kwijt?

bedankt voor jullie reacties. Nee,ik we eten eigenlijk nooit op ons balkon. Afgelopen winter hebben er wel van die mezenballen gehangen, wellicht zijn ze daar op afgekomen?
Heb me inmiddels er in verdiept en zie in dat inderdaad niet zo schattig zijn en ziektes meebrengen. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Heeft iemand nog een tip wat ik hier mee moet? Zal ik valletje zetten of zo. Of proberen het nest op te sporen? Ik wil gewoon dat ze buiten blijven!

Femke:-)

Femke:-)

27-04-2010 om 09:29

Muizenvallen

schijnbaar moet je er geen kaas in doen. Schijnt dat muizen helemaal niet zo dol zijn op kaas. En je moet ze aan de rand (buitenkant) zetten. Muizen lopen altijd langs een muur...

Succes met je muizen

Puck

Puck

27-04-2010 om 12:14

Bordjes plaatsen?

Met tekst "verboden voor muizen"??
Muizen zijn gewoon moeilijk weg te houden. Het enige dat je kunt doen is idd eetbaar spul niet op het balkon zetten. Wanneer je één muis in je valletje hebt gevangen komt een andere keer een volgende wel. En wie zegt dat het nest in de buurt zit.... ze kunnen misschien wel heel ergens anders vandaan komen. Verder: hoe vaak heb je nu die muis gezien? Best kans dat het ook bij die ene keer blijft als er niets te halen valt.
Verder vind ik het wel erg paniekerig om bij 1 muis zo in de stress te schieten en allerlei maatregelen wil nemen. Pjoeh, wij hebben altijd wel muizen ergens in huis of in de schuur of in de tuin. Daar zijn we nog nooit ziek van geworden.

Muizenval

daar ben ik dus ook bang voor. Als je er eentje gevangen hebt in zo'n val is dat een druppel op een gloeiende plaat. Daarbij zou ik niet weten waar ik die muis dan weer vrij moet laten.
Ik heb er zelf tot nu toe maar 1 gezien, maar mijn buren zien ze regelmatig voorbij scharrelen dus ik ga er even van uit dat er meer zijn. Ik zal inderdaad mijn balkon zo schoon mogelijk houden, zodat er hier niets voor ze te halen valt.
Ik raakte een beetje in paniek toen ik op internet de verhalen las over hoe onhygiënisch muizen zijn. Heb er zelfs vannacht van gedroomd

Jesse_1

Jesse_1

27-04-2010 om 22:50

Riemke

"Als je er eentje gevangen hebt in zo\'n val is dat een druppel op een gloeiende plaat. Daarbij zou ik niet weten waar ik die muis dan weer vrij moet laten."
Eh... een val nemen waar de muis in dood gaat, dan laat je de muis gewoon 'vrij' in de vuilnisbak. (Of klink ik nu heel moorddadig?!)
Jesse (Met een muis in huis, die niet de val in wil, niet met pindakaas en ook niet met chocopasta - hoewel hij een voorliefde heeft voor chocola (((()

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.