Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

m ik

m ik

04-08-2010 om 22:41

Een maatje voor ons konijn

We hebben sinds een jaar een vrouwtjes-konijn, die de eerste maanden heel veel aandacht kreeg van de kinderen. Sinds een paar weken wordt dat minder en minder.
Nu willen we graag een konijntje erbij zodat ze wat gezelschap heeft.
Daarom mijn vraag. Weet iemand of we het beste een vrouwtje erbij kunnen zetten of beter een mannetje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

04-08-2010 om 22:55

Als

je een mannetje erbij zet, weet dan dat je over een poosje heeeeeeeel veeeeeeeel gezelschap voor je nijn hebt

m ik

m ik

04-08-2010 om 23:09

:-d

ja absoluut, maar of dat nou de bedoeling is ... als het aan mijn dochter ligt wel trouwens !
Ik heb van horen zeggen dat 2 vrouwtjes bij elkaar gaan ruzieën, maar weet dus niet of dat waar is

Konijnen

Op deze site kun je heel veel over konijnen vinden:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/koppelen-van-konijnen.html

Wij hadden een vrouwtje en hebben daar een vrouwtje bij gezet (dachten we) dat ging prima, echt heel goed totdat bleek dat het nieuwe vrouwtje wel erg vaak erbovenop zat (zal ik maar zeggen) en na goede inspectie bleek het vrouwtje stiekem toch een mannetje, let dus op, je kunt dat pas goed zien vanaf een week of 12. Gelukkig was die van ons zo jong dat hij nog niks kon produceren.

Veel succes met het koppelen!

Groetjes,
Moon32

Vriendje.

Wij hebben sinds een jaar twee konijntjes. We zijn begonnen met Macksie, vrouwtje, maar ik wist al snel dat ik graag een vriendje voor haar erbij wilde hebben. We hebben Bolt gevonden bij onze kinderboerderij. Bolt was nog niet gecastreerd en dat hebben we eerst laten doen voordat we Macksie en Bolt gingen koppelen. Dat was heel heftig maar ze zijn echt mega verliefd en dat is zo lief om te zien.

Mocht je een vriendje willen dan zou ik aanraden om eens bij een opvang bij jullie in de buurt te kijken. Vaak worden de mannetjes daar al gecastreerd en je kunt je konijn meenemen om daar te koppelen.

Succes met je zoektocht en ik weet zeker dat je konijn veel gelukkiger zal zijn met een vriendje.

m ik

m ik

06-08-2010 om 18:49

Kareltje

vanmiddag hebben we Kareltje gehaalt, een dwerghangoor van 8 maanden (maar echt dwerg vind ik 'm eigenlijk niet).
Bij thuiskomst heeft hij eerst een tijdje alleen in de huiskamer rondgehuppeld alvorens we hem kennis lieten maken met ons Lotje (teddydwerg van een jaar).
Ik had verwacht dat het koppelen wel enige problemen zou geven, maar tot nu toe gaat het erg goed ! Lotje heeft al een flink aantal keren op Kareltje "gereden" en ook andersom (ohoh). Als Lotje er genoeg van heeft deelt ze een ferme trap uit, maar ook liggen ze al af en toe genoeglijk naast elkaar.
Ik ben benieuwd ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.