Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-10-2009 om 13:19

Een keer koken, twee keer eten

Over een paar weken gaat mijn zoon naar school en moet hij een stuk eerder naar bed dan nu. Ik ben dan ook op zoek naar recepten van maaltijden waar we twee keer van kunnen eten, zodat ik lekker weinig tijd nodig heb om eten te koken (vooral die tweede keer dan . Had zelf al lasagna en soep bedacht, maar er is vast meer te bedenken. Wie heeft er lekkere recepten? Liefst zonder vlees!

Ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-10-2009 om 13:29

Van alles

stamppotten gaan prima.
pasta saus, dan op de dag zelf nog even pasta koken.
de avond ervoor al de aardappels schillen etc, want daar gaat meestal het meeste tijd in zitten.
mousaka: ik vervang het gehakt gewoon door een vervanger
Kaas chili

Minet

Minet

05-10-2009 om 14:32

Roosje

Mijn eerste reaktie is: Alles was je kookt kook je nu dubbel en warm je de volgende dag op in de oven of de magnetron. Zou niet weten waarom je daar andere dingen voor moet koken.

Vic

Vic

05-10-2009 om 14:41

Snel koken

Ik ben er ook geen voorstander van om twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten. Behalve zuurkool, want dat kost nu eenmaal een hoop tijd en je hebt altijd veel Ik ben op werkdagen eigenlijk nooit veel tijd kwijt aan koken. Pasta met rode saus (pakje, dat wel) kost 10 minuutjes om te maken. Noedels met kip, groenten en woksaus kan ook binnen 10 minuten. Wraps met verschillende vulling, ook zo snel.

Jetske

Jetske

05-10-2009 om 14:51

Alles wat in de vriezer kan?

Zodat je ook niet 'verplicht' bent het 2 dagen achter elkaar te eten? Zoals soepen, pastasauzen, andere sauzen die je bij rijst kunt eten (kip/groenten met saus bijv.). Lasanga kan in de vriezer.
En voorbereiden scheelt ook heel veel. In 1x veel gehaktballen draaien en ook invriezen bijv. Vantevoren groenten snijden en aardappels schillen; het koken op zich kost meestal niet veel tijd.
Verder een keertje pizza?
Ik ben met koken bijna nooit meer dan 10 minuten bezig; de voorbereidingstijd is vaak wat langer, maar hoeft niet per se 's avonds.

Jetske

Maxime.M

Maxime.M

05-10-2009 om 15:12

Kliekjes dag

Hoi,

Ik heb een stapeltje diepvriesbakjes gekocht en vries alles in wat over is (als het maar minstens een portie is) en iedere donderdag hebben we kliekjes dag en maak ik vanalles warm. Ik kook meestal toch teveel, kan daarin echt geen maat houden en zo komt alles toch op en hebben we een makkelijke dag.

Maxime

maan.

maan.

05-10-2009 om 16:26

Verse pasta?

Zoals al genoemd misschien een optie om te zoeken naar snelle recepten?

Verse pasta is in vier minuten gekookt, verse groente in de tussentijd geroerbakt.

Volgens mij stond er in de allerhande een artikel over snelle recepten?

Gerechten die 10 minuten kosten

Het valt me altijd op dat die lekker snel klaar-gerechten uit Allerhande vrijwel altijd worden gemaakt met behulp van pakjes en potjes. En die vind ik vaak stomweg niet lekker.

Ik zou graag tips horen voor gerechten die maar 10 à 15 minuten kosten om te koken, maar dan het liefst dus wel zonder pakjes of potjes met kant-en-klaarspul te gebruiken. Of zoek ik nou naar het schaap met de 5 poten? Grijns...

Chris

Vic

Vic

05-10-2009 om 16:38

Een pakje roomkaas?

Mag dat wel? Zoals, tagliatelle met spekjes, wilde spinazie, knoflook en een pakje mon chou.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-10-2009 om 17:02

Snelle gerechten

Die mogen natuurlijk ook Ik eet idd regelmatig verse pasta met champignon-roomsaus ofzo, of rijst met gegrilde zalm en salade, daar weet ik al een aantal lekkere recepten voor. Maar het eten opwarmen en evt een salade erbij vind ik ook wel een uitkomst. Of idd veel saus maken en dan even pasta/of rijst erbij koken. Overigens eet ik het dan niet de volgende dag, maar een of twee dagen later. Nooit ziek van geworden Kant-en-klaar maaltijden of pakjes zijn niet echt aan mij besteed.

Ik kom om zes uur uit mijn werk en wil mijn zoontje om zeven uur in bed hebben. Met een baby erbij is het best lastig om dat voor elkaar te krijgen. En dan heb ik 's avonds geen zin meer om aardappels te schillen.

Bedankt alvast voor de suggesties!

reina

reina

05-10-2009 om 17:42

Snel koken

Ik kook ook vaak snel, zeker op drukke werkdagen, maar gebruik niet vaak pakjes. Vooral wokgroentes kun je door varieren en met kruiden, elke keer weer een andere smaak geven. En 's zomers salades met bijv brood of gegrild vlees. Verder kook ik regelmatig bewust te veel, zodat ik een portie voor een andere dag in kan vriezen.

Asa Torell

Asa Torell

05-10-2009 om 20:18

Gewoon in de koelkast

en daarin bewaar ik restjes zeker wel 4 dagen. Ik kook altijd op maandag een dubbele hoeveelheid van wat we dan toevallig eten, en eens in de 2 weken nog een pan pastasaus extra waarvan ik dan de helft invries voor de week er op. Dan nog een dag brood en zo zijn de 3 nso/kdv dagen hier afgedekt. Snelle gerechten koken is me zelfs al te veel op die dagen, ik zorg ervoor dat er echt alleen maar opgewarmd hoeft te worden - die pasta bij de saus kook ik dus ook de avond van te voren al.

Tomatensaus in de oven

Een voorraad tomatensaus voor in de diepvries kan je ook heel makkelijk (en lekker!) in de oven bereiden. Zie www.kokenmetkarin.nl.
Lekker met pasta en tonijn, of met rul gebakken gehakt, of...

Roosje;

Ik maak iedere twee weken een pan pastasaus en gehaktballetjes waarvan we twee keer kunnen eten. Saus en ballen (apart) invriezen en de avond ervoor ontdooien. Opwarmen, pasta koken, klaar.

De tweede dag dat ik werk eten we meestal tosti's of worstebroodjes, of gewoon broodjes met knakworst.

Ik zoek het niet, koken met dreinende kinderen aan mijn benen, ik vind dit heerlijk werken.

Linda

Rafelkap

Rafelkap

06-10-2009 om 13:42

Kikkererwten

Met kikkererwten kan je ook een hoop, een keer door de chili con carne, andere keer kikkererwtenburgers maken als vleesvervanging. Mijn kinderen zijn er dol op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.